Bevallen in Groningen - Welk ziekenhuis?

Hoi,



Ik moet vanwegen een eerdere keizersnee in het ziekenhuis bevallen. Van mijn jongste ben ik in het UMCG bevallen, maar dat beviel me niks :wink:



Heel klinisch, en geen ruimte voor mijn eigen wensen.



Is dat nou eenmaal zo in elk ziekenhuis? Of zijn er mensen die in het Martini bevallen zijn en daar wel een goed gevoel over hebben?



Dank!



Groetjes,

LaBruja

Hier geen ervaring in het UMCG, maar ben de vorige keer bevallen(ingeleid) in het martini en heb daar nog twee dagen gelegen.

Was helemaal prima voor mij, had een kamer voor mij alleen met een badkamer, vriendlief mocht blijven en natuurlijk lekker mijn meissie bij me.

En de hulp van de lieve zusters als het nodig was.



Als het goed is ga ik dit keer weer in het Martini bevallen, alleen dan hopelijk lekker snel naar huis :wink:

Ik ben poliklinisch in het UMCG bevallen.

Ik wilde naar het Martini, dat was dichterbij. We wonen tussen Drachten en Groningen. Maar het Martini lag vol. Dus ik had geen keus.



Maar het beviel prima hoor in het UMCG (letterlijk en figuurlijk)

We hadden het lekker rustig op de verloskamer. Alleen mijn man, ik, de verloskundige en de kraamverzorgster. Ik vond het klinische wel meevallen. Er zat een vrolijk behangetje op de muur en er stond een mooie lamp. Ik was alleen niet zo gecharmeerd van de lamellen. Maar ach, je kan niet alles hebben :wink: Er was zelfs mogelijkheid om muziek te luisteren.



Ik zou het geen punt vinden om er weer te bevallen.

Maar in verband met de bereikbaarheid zou ik een volgende keer toch naar het Martini willen.



Ik heb daarom geen keuze gemaakt in de poll.

Martini :thumbup: Super ziekenhuis, minder massaal, minder gevoel van nummer zijn.

Na Daan van martini naar Umcg Overgeplaatst wat een verschil :thumbdown:

Ik ben met een speodkeizersnee veel te vroeg bevallen in het UMCG en dat beviel mij prima!

Ik kom zelf het liefste in het UMCG en heb zelfs even moeite gehad met het feit dat mijn dochtertje overgeplaatst moest worden naar het martini. In het martini heb ik al zo vaak fouten meegemaakt dat ik er het liefst helemaal niet kom, dus als je het mij vraagt: UMCG

hier ook dik tevreden over het umcg

de bevalling was nogal gecompiceerd, en als ze uiteindelijk niet zo doortastend waren geweest had ik nu geen mooi lief meissie gehad en had t met mij ook nog fout kunnen gaan

daarna heerlijk met beebje op eenruime kamer gelegen, ze mocht voortdurend bij me blijven, en op geleide van mijn eigen vermogen/conditie mocht ik haar ook gewoon lekker zelf verzorgen als ik wilde

ik heb haar zelfs bij me in bed gehad toen ze s nachts koud bleef en veel huilde,

maar ik hoor ook wel hele goede dingen over het martini hoor :thumbup:

hier alleen ervaring met het UMCG. keizersnee dus weinig van meegekregen de verloskamers enzo.



maar Martini hoor ik enorm veel verschillende verhalen over.

Positief maar ook negatief van mensen die daar absoluut nooit weer willen bevallen nadat het niet goed is afgelopen.



Maar goed dat is niet mijn eigen ervaring omdat ik die dus niet heb…

Ik zit sowieso aan het umcg vast omdat er wordt samengewerkt met mn reumatoloog

Vaak mag je niet zomaar in het UMCG bevallen tenzij er een dringende noodzaak is. Een normale bevalling ook na een keizersnee of met keizersnee gaat naar het martini. Tenzij het daar erg druk is.



Mijn zusje had een dreigende vroeggeboorte. Vanaf 24 weken regelmatig een weekje in het umcg. Tot aan 32 weken, toen moest ze naar een ander ziekenhuis en heeft daar ook regelmatig een weekje gelegen. Mijn neefje is gehaald met 38 weken geloof ik.

Dit is nu een jaar geleden. Het kan natuurlijk veranderd zijn.

UMCG zeker weten ik heb er bij mijn eerste met 29 weken gelegen ivm weeenactiviteit. En ben er super geholpen. Ik heb vanwege me werk er ook een rondleiding gehad( wat een nette kamers)



Ik ben nog niet in het Martini geweest maar hoor de ervaringen van clienten en zal er niet zelf willen bevallen. Ook moet ik zeggen als iemand borstvoeding geeft er in allebeide ziekenhuis niet altijd genoeg aandacht aan word gegeven :snooty: (ik krijg vaak kraamvrouwen die na een paar dagen thuis komen met allemaal tepelkloven)

@ariel wrote:

Vaak mag je niet zomaar in het UMCG bevallen tenzij er een dringende noodzaak is. Een normale bevalling ook na een keizersnee of met keizersnee gaat naar het martini. Tenzij het daar erg druk is.



Mijn zusje had een dreigende vroeggeboorte. Vanaf 24 weken regelmatig een weekje in het umcg. Tot aan 32 weken, toen moest ze naar een ander ziekenhuis en heeft daar ook regelmatig een weekje gelegen. Mijn neefje is gehaald met 38 weken geloof ik.

Dit is nu een jaar geleden. Het kan natuurlijk veranderd zijn.




het umcg heeft een speciale verlosafdeling voor niet klinische patienten die ook erg goed schijnt te zijn( een soort kraamhotel)

als je een klinische verwijzing hebt kun je gewoon in het ziekenhuis bevallen hoor zeker nu de streekziekenhuizen niet meer allemaal en kinder-en kraamafdeling hebben

Wow meiden, wat een reacties! Super!



Ik neig naar het UMCG, dan, is ook dichterbij… Maar denk er nog even over na.



THANX!!!



Groetjes,

LaBruja

Martini!



maar ben 2x bevallen toen nog op van Ketwich dus dat telt niet helemaal :wink: nieuwbouw is in elk geval een stuk fleuriger dan de oudbouw was :mrgreen:

en niet onbelangrijk; goede gyns!

Martini!



Ben er 2x bevallen en was super. Nu ben ik er beide keren niet lang geweest. de eerste keer was dochter om 1 uur geboren, om 4 uur mochten we naar huis. de 2e keer moesten we een nachtje blijven. Ze hielden echt rekening met mijn wensen. Wil je op verzoek voeden of moeten we je wakker maken? En wil je zelf de borstvoeding regelen, of moeten we je assisteren? En qua inrichting van de kamer? geen idee, daar ben ik dan echt niet mee bezig. Mag van mij super klinisch zijn, daar was ik tussen de weeen door echt niet mee bezig.



Maar ik heb geen ervaring met bevallen in het UMCG, dus kan niet vergelijken.



Nienke