bevallen en pasgeborenen in maxi cosi warme deken of laken

Hoi,

Misschien beetje stomme vraag:



Ik ben nu 28 weken zwanger, uitgerekend op 14 juli 2008. Dus midden in de zomer. Kan warm zijn!



Als het goed is beval ik in het ziekenhuis, als ik dan de maxi cosi meeneem naar het ziekenhuis, moet ik dan daar nog een lakentje in leggen voor over het pasgeboren babytje te leggen, of moet dit toch een warme deken zijn, ook in de zomer!!!



Ik neem in elk geval mutsje mee, 2 verschillende pakjes mt 50 en 56, met korte mouw en met lange mouw. Ik neem ook maar een vestje of zo mee en sokjes.



Hoe doen jullie dit, of hoe hebben jullie dit gedaan!! Het wordt mijn 1e kindje.



Groetjes Wilma33

Ik zou een dekentje meenemen, het ligt namelijk aan je kindje of die zichzelf meteen op temperatuur kan houden. Vestje en sokjes of slofjes zou ik ook sowieso doen. Korte mouwen kan je denk ik wel vergeten tenzij het echt bloedheet is. Maar een kindje dat dus net geboren is moet leren zichzelf op temp. te houden en kan daar in het begin gewoon moeite mee hebben, zefls al is het buiten heel warm.

Rhodé is geboren tijdens een hittegolf, en ze had een mouwloos rompertje, een lange mouw shirt en lange broek aan. Toen we uit het ziekenhuis kwamen had ze een jasje en een mutsje daar overheen aan.

Ook een omslagdoek lag over haar heen toen we naar buiten gingen.



Dus gewoon ‘normale’ kleding meenemen voor je babytje :inlove:

Bedankt voor jullie reacties.



Ik begrijp dat het belangrijk is dat het kindje op temperatuur blijft. Dat pasgeborenen daar moeite mee kunnen hebben, zelfs als het warm weer is. Mijn moeder zei dat ook een tijdje terug, en zeg tegen haar: ja maar, het is midden in de zomer, als het 30 graden is ook!!!

Maar heb intussen op de zwangerschapscursus ook gehoord dat je ook in de zomer 2 metalen kruiken nodig hebt voor in het bedje. Ook in de zomer moeten pasgeborenen op temperatuur worden gehouden.



Gelukkig heb ik kleding gekocht met lange en korte mouwen.



IK zal naar het ziekenhuis dan toch maar wat met lange mouw meenemen. Mutsje en sokjes/slofjes gaan sowieso mee, en ik neem dan toch ook maar een dekentje mee voor de maxi cosi. Vestje of jasje meenemen.

Het kan ook 's nachts zijn natuurlijk, dan is het toch wat koeler.



Ik volg jullie raad en die van mijn moeder maar op.

Ik ben zelf in december geboren, dus dacht dat mijn moeder dat zo toen gedaan heeft, maar toen was het echt koud. Dus ook mijn moeder heeft toch wel gelijk. Dacht, is al 33 jaar geleden, weet ze misschien niet meer :o



Groetjes Wilma33

Elise is van augustus vorig jaar ( net de wat warmere dagen van vorig jaar :? ) en ze is weleenswaar thuis geboren, maar haar eerste pakje was gewoon een warm pakje met lange mouwtjes, mutsje erbij en voetjes aan het pakje. Dit was ook wel nodig de eerste paar dagen hoor! Later had Elise het echter zo warm dat ze lekker in d’r langmouwige rompertje in de box lag, is echt geen pijl op te trekken bij de kleintjes. Maar, jasje en dekentje zijn de eerste dagen zeker geen overbodige luxe hoor!



succes!



groetjes,



Louise

je hebt toch ook een winterzak erbij gekregen??? zo ging thomas met ons mee naar huis, lekker warm in de winterzak van de maxicosi

Lucas en Pepijn zijn beide geboren met 30 graden :shock: en hebben lekker warm :stuck_out_tongue: in de maxi cosi gezeten op de terug weg naar huis.

Jasje aan mutsje op en de voetenzak van de maxicosi er nog over heen en toen ze thuis kwamen was hun temperatuur precies goed. Dus ze hadden het wel nodig.



De rest van de kraamweek hebben ze overdag doorgebracht in een rompertje, pffff wat was het heet toen…

Bo is geboren toen de zomer van 2005 dan toch nog een beetje zomer werd. Twee daagjes na haar geboorte was het buiten 25° en Bo lag in bed met een dubbele deken, muts op en 2 kruiken! Zij kon zichzelf dus moeilijk op temperatuur houden.



Kortom, neem maar liever teveel kleertjes mee dan te weing naar het zh. Het verplegend personeel kan je natuurlijk ook adviseren hoe en wat.

Friso is begin september in Bracelona geboren, ook erg warm. We moesten wel 5 dagen in het ziekenhuis liggen dus helemaal piepnieuw was hij niet meer. We hebben hem in een rompertje met pijpjes en sokjes in de maxicosi meegenomen, geen probleem. Denk dat het van het kindje afhangt idd. En kruiken…? nooit gebruikt. Dan was hij gekookt…



edit: het was een graad of 28 - 30

edit 2: tjee wat een typfouten…



Groetjes,

Femke

Ik denk maar zo…



In mijn lijf is het zwembad van pruts constant rond de 37 graden.

Dus als hij geboren word en het is buiten onder die temperatuur, zal ik blij zijn met alles wat hem die paar graden extra kan geven.



Aniek is in september geboren in een nazone van een hittegolf, het was dus gewoon nog 27 graden.

Maar ze had een jasje aan, mutsje op en zat in een maxi cosi wikkeldeken.

Binnen 2 dagen had ze geen kruiken meer nodig in bed overdag, maar wel snachts nog en zomerkleertjes heeft ze niet aangehad, ondanks de nog relatief hoge temperatuur.