Beugel? kost dat?

B`Elanna moet binnenkort aan een beugel.

Nu verzekerd mijn verzekering hooguit 2000 euro…

Is dat dekkend voor dat hele gebeuren of is het veeeeel duurder?

Geen idee waar ik aan zou moeten denken. :oops:

Volgens mij kan ik mij herinneren dat het tussen de 2100 en 2500 euro kost in 3 jaar.

mijn dochter was ongeeer 2500 euro kwijt maar dit werd vergoed.

Iets in de richting van de 2000 was het wel, een paar jaar terug. Volgens mij moesten mijn ouders bij ons alle vier wel wat zelf betalen, maar niet heel erg veel.

geen idee ik heb voor mijn zoon nooit een rekening gezien omdat alles volledig vergoed werd… :think:

Voor kinderen tot 18 jaar wordt toch alles vergoed?

Edit: nee, zie nu dat dit niet zo is.

Je moet bij je eigen verzekering je aanvullende verzekering bekijken en zien wat ze vergoeden.

Een beugel kost meestal rond de 2500 Euro.

Dat zijn dan alle consulten, het materiaal, etc.

En dan te bedenken dat een beugel zelf helemaal niet zo duur is!

Het bedrag gaat wel 3 keer over de kop eer het bij de patient is.

Mn man werkt in een Orthodontisch laboratorium en die maakt dus die beugels …

Schrok er erg van eigenlijk , als je kijkt wat het kost en wat je daadwerkelijk betaald :silenced:

Tja San27, is dat helaas niet met bijna alles?

Maar ben blij te lezen dat de verzekering dat dus redelijk dekt…

In deze sector is het gewoon te belachelijk voor woorden :wink:

Maar goed ik ga off topic dat is niet de bedoeling :mrgreen:

Wel fijn dat de verzekering redelijk wat dekt :thumbup:

@San 27 wrote:

In deze sector is het gewoon te belachelijk voor woorden :wink:

Maar goed ik ga off topic dat is niet de bedoeling :mrgreen:

Wel fijn dat de verzekering redelijk wat dekt :thumbup:

en dan te bedenken dat tandarsten (oké zijn geen orthodontisten, maar het gaat wel om de mond) volgend jaar zelf hun tarieven mogen bepalen… maar deze nog niet bekend gemaakt hebben over het algemeen.

En het soms dus ondanks dure aanvullende verzekering kan zijn dat je per behandeling veel bij moet betalen omdat je verzekeraar een max. per behandeling heeft gesteld…

Echt lekker bepalen of je een aanvullende tandartsverzekering wilt op die manier :thumbdown: .

Tja, wij zijn dus niet aanvullend verzekerd… denk dat het wel zinvol is voor over pakweg 2 jaar…

Het kost ons 500 euro per jaar extra namelijk… dus als ik dat nu al doe, dan heb ik de orthodontie voor 1 kind al zelf betaald :shifty:

@Cell wrote:

Tja, wij zijn dus niet aanvullend verzekerd… denk dat het wel zinvol is voor over pakweg 2 jaar…

Het kost ons 500 euro per jaar extra namelijk… dus als ik dat nu al doe, dan heb ik de orthodontie voor 1 kind al zelf betaald :shifty:

Doe je dat dan ook? :wink: :mrgreen:

Doe ik wat ook?

Nu al aanvullend gaan betalen?

Nee… kost ons 44 euro per maand extra, oudste is 7… tegen de tijd dat die 11 is, heb ik dan al 2000 euro extra betaald… om tot max 2500 euro vergoed te krijgen op een beugel…

Manlief kennende, gaat hij dan liever nu al zelf sparen om over een paar jaar voor 4 kinderen een beugel te kunnen betalen… :shifty:

B`Elanna vraagt me net of een beugel ook zeer doet, maar ik kan haar daar (gelukkig) niet op antwoorden.

Hoe hebben jullie kids het ervaren?

@wisje wrote:

B`Elanna vraagt me net of een beugel ook zeer doet, maar ik kan haar daar (gelukkig) niet op antwoorden.

Hoe hebben jullie kids het ervaren?

kan alleen mijn eigen ervaring vertellen… het vervelendste aan mijn beugel?

Het happen van het gipsgebitje… daar zat teveel gips op die schep en dat drukte tegen mijn huig :sick: . Voor de rest de beugel vond ik niet pijnlijk oid.

Soms irritant, maar niet pijnlijk.

Idem voor het verwijderen uiteindelijk.

ligt ook aan het soort beugel.

Ik moest een gehemelte plaatje met een ijzerdraad onder druk over mijn boventanden.

Maar mijn tanden stonden dermate scheef dat het ijzerdraadje steeds tegen mijn tandvlees schoof (daar waar het niks deed eigelijk) en hoe ik ook zei het ding wel te dragen, de orthodontist beweerde van niet want ik behaalde geen resultaten.

Hij draaide dat ding steeds aan en dat deed wel degelijk enorm pijn…

Uiteindelijk kreeg ik 2 jaar later een andere orthodontist en die zette “slotjes” en dat werkte wel. Ook daar deed het aandraaien wel 1 dag wat pijn, er komt toch druk op je tanden. Maar meestal viel dat wel mee en als ik langer dan 1 dag pijn had, moest ik terug en werd hij ietsje losser gezet.

Niek en Peet hebben beide erg scheef staande tanden, ik vermoed dat zij ook wel aan een beugel moeten.

Weet wel dat als ze te horen krijgen dat ze een buitenboordbeugel moeten, met zo’n riempjeshelm op hun hoofd… ze dat van mij dus niet hoeven. Niet als ze tieners zijn. Dat doen ze dan maar als ze ouder zijn en de emotionele belasting daarvan aan kunnen… vind dat echt zo verschrikkelijk en kinderen met zo’n ding worden altijd zo uitgelachen… :shifty: :frowning:

Oudste dochter is aan de beugel, bij het eerste gesprek netjes een overzicht gekregen wat het allemaal gaat kosten. Vorig vergoedde verzekering 90% van iedere rekening, aankomend jaar gaan ze 100% vergoeden. Zit wel een maximum aan, ik meen 2500 euro, en als het goed is redden we dat. Hebben de grootste rekeningen gehad, tis nu alleen nog de maanrekening a iets van 40 euro.

mijn dochter vondt haar beugel soms wel pijnlijk direct met plaatsen had ze er wel last van.

maar ze kreeg van die verdovende pasta die ze op der tandvlees kon smeren.

En soms als ze de draden moeten aandraaien.

Heb ook veeeel beugels gehad en nee het is niet altijd prettig. Ik had ook een soort kneedgum om de slotjes af te dekken want soms haalde ik mijn wang open eraan.

En mijn kaak moest opgerept, dus iedere keer een slag meer, ja dat zet wel druk.

Maar ik denk dat je het beste kunt vertellen dat het een beetje druk geeft, maar geen pijn. Anders heb je misschien al drama voordat er iets in haar mond zit :shifty: