betrouwbaarheid ovulatietest

Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.

Ik gebruik de ovulatietest van predictor en nu was hij dinsdag negatief, woensdag positief. Woensdag ook meteen geklust :lol:

Ik was nieuwsgierig en heb donderdag ook een test gedaan, die was weer negatief. Kan het zo kort positief zijn?

Als ik namelijk de ovulatiekalender invul kom ik uit op een eisprong van 3 dagen later. Ik had ook pas 3 dagen later meer en dikkere afscheiding…

kortom mijn lichaam zegt wat anders als de test (denk ik). Dus hoe betrouwbaar zijn de testen?

Hoi,

Ik heb wel ervaring met ovulatietesten, maar niet met het merk Predictor. Bij mij waren de ovulatietesten wel betrouwbaar, want ik voelde mijn eisprong en na die ronde was ik ook zwanger.

Die ovulatietesten meten je LH-piek. Als de test positief is, dan is je eisprong binnen 24 tot 48 uur. Sommigen meten dus 1 dag positief en sommigen meten dan 2 dagen positief. Als je na een positieve test weer negatief test, dan is je eisprong alweer achter de rug. Normaal gesproken zou je dan tussen woensdag en donderdag je eisprong gehad hebben.

Welke ovulatiekalender bedoel je?

Groetjes Saskia

Die test test de concentratie van een bepaald hormoon (lh?) dat onwijs hard stijgt net voor de ovulatie. Je zou dus eigenlijk wel van de tests uit moeten kunnen gaan :think:

MAAR vertrouw anders op je gevoel enneuh klussen mag altijd :wink:

Tegelijk met Sassie dus dubbelop :mrgreen:

De LH-piek kan inderdaad erg kort zijn. En het is ook maar net of je de piek aan het begin of het einde opvangt met de testen. Eigenlijk zou je twee keer op een dag een ovulatietest moeten doen, maar dat wordt een dure en intensieve aangelegenheid. Maar dat is op zich het meest betrouwbaar.

Het is trouwens niet zo dat als je weer negatief test, dat je eisprong dan geweest is. De test vangt de piek op en die piek zet de eisprong in gang. De eisprong is 24-48 u na de piek/positieve test. Je kunt dus eerst positief testen en een dag later negatief, terwijl je eisprong nog moet komen.

@sassie1980 wrote:

Hoi saskia,

Je kunt op internet diverse kalenders invullen. Ik bedoel eigenlijk een zwangersschapskalender.

@Jippie wrote:

De LH-piek kan inderdaad erg kort zijn. En het is ook maar net of je de piek aan het begin of het einde opvangt met de testen. Eigenlijk zou je twee keer op een dag een ovulatietest moeten doen, maar dat wordt een dure en intensieve aangelegenheid. Maar dat is op zich het meest betrouwbaar.

Het is trouwens niet zo dat als je weer negatief test, dat je eisprong dan geweest is. De test vangt de piek op en die piek zet de eisprong in gang. De eisprong is 24-48 u na de piek/positieve test. Je kunt dus eerst positief testen en een dag later negatief, terwijl je eisprong nog moet komen.

Is dit echt waar? Ik lees mee bij zwanger worden “ter voorbereiding” :wink: en wilde tegen de tijd dat het aan de orde zou zijn ook ovulatietests doen ivm lange cylus, maar zoals ik het nu lees is het dus de vraag of je uberhaupt op het goede moment van de dag de test uitvoert :think: vaag zeg!

@ladyamsterdam wrote:

@sassie1980 wrote:

Hoi saskia,

Je kunt op internet diverse kalenders invullen. Ik bedoel eigenlijk een zwangersschapskalender.

Die zwangerschapskalender zeggen dat je eisprong 14 dagen voor je verwachte ongesteldheid is. Die luteale fase is gemiddeld 14 dagen, maar soms 12 dagen en soms 18 dagen. Vandaar dat een ovulatietest meestal betrouwbaarder is, omdat deze het hormoon meet die voor een eisprong zorgt.

nou we wachten maar gewoon af… heb niet veel keuze ben ik bang :lol: