betrouwbaarheid microgynon 30

Hoe betrouwbaar is microgynon30 bij correct gebruik, zonder diarree of spugen?



Kan nog niet testen, maar ben bang dat ik zwanger ben. Steekjes onder in baarmoeder en afgelopen zaterdag licht roze verlies…als…dan kan t zeker een innestelling zijn aangezien dat een week voor mijn komende menstruatie is



Ik vind het bij mij zo raar dat ik ineens een beetje roze verlies had, echt maar 1 of 2 uurtjes. Daarna was het weg. Dat bracht mij dus heel erg aan t twijfelen over een zwangerschap. Dan ga je ook ineens op andere dingen letten die je in je buik voelt.



 Bij alle zwangerschappen heb ik een innestellingsbloeding gehad en bij 1 ervan ook nog in week 7 en week 11, dat was wrs een bloedvat die erg gevoelig was.



Heb ik echt nog nooit tussentijds bloedverlies of rozeverlies gehad met deze pil. Heb deze pil van mijn 16de tot 23ste geslikt en nu na de laatste zwangerschap ook weer.

Ik zou je wel wat anders willen zeggen maar een pil is nooit 100 procent veilig. Er bestaat altijd een kans op zwangerschap ondanks correct pilgebruik. Het is dus afwachtten tot je kan testen

Ik ben ook bang dat je moet wachten tot je kan testen…



Ik slikte ook die pil, en daaruit is mijn eerste geboren, terwijl ik hem absoluut correct slikte… Sorry, misschien niet wat je wilde horen :? Ik heb nu spiraaltje, pil vertrouw ik niet meer.

Er zijn inderdaad vrouwen die ondanks correct gebruik van de pil toch zwanger worden. De kans is echt ontzettend klein, de betrouwbaarheid van microgynon 30 bij correct gebruik is geloof ik 99,99%. Dus van de 10.000 vrouwen raakt er 1 zwanger.



Overigens komen je klachten overeen met de lijst van bijwerkingen van microgynon 30. Ze hoeven dus niet persé op een zwangerschap te wijzen.



Maar zeker weten doe je helaas pas na een test…

Sinds mijn spiraal verwijderd is, slik ik de Microgynon 20. Deze is lichter dan de 30.

Ik slikte voor ik mijn eerste kreeg, ook de 30. Wel op een regelmatig tijdstip geslikt, maar ben 1x aan de diarree geweest en ook al was de kans erg klein, ben ik toch zwanger geworden.

Maar ik heb ook doorbraakbloedingen gehad met de 30. Met de 20 iets minder. Dan is dat ook heel licht bloedverlies en meestal duurt dat ook maar even.

Vaak heb ik dat in de 2e week van mijn strip.

Ik ben met die pil 1 keer zwanger geraakt, maar dat is in een zeer vroege miskraam geëindigd (gelukkig, want ik was toen 18).



Succes met afwachten :thumbup:

Ik slik deze ook en nog nooit door deze pil zwanger geraakt

En hoe is het nu met je? Ongesteldheid doorgebroken of toch zwanger?

Mij is altijd gezegd: een te lichte pil kan doorbraakbloedingen veroorzaken, maar GEEN zwangerschap! Stel je voor… zouden veel meer vrouwen zwanger zijn, ongewenst…



Micro30 is sowieso toch al ietsjes zwaarder ook…