betekenis kindertekeningen

Een klasgenootje van mij tekende eigelijk nooit iets anders dan oorlog… hij had dan ook een grote intresse voor de 2e wereld oorlog. Volgens mij mocht hij dat gewoon tekenen op school (= ook Vrije School), in elk geval heeft hij dat altijd wel gedaan :wink: .

Heeft dat vriendje misschien iets meegemaakt en dat tegen hem gezegt, en verwerkt hij de angst van zijn vriendje in zijn tekening?

Krijgt hij misschien bij vriendjes (dat ene vriendje) thuis WEL geweldadige tekenfilmpjes te zien?

Misschien is het iets van “vroeger-vroeger” (zoals Maria ook zegt)… of misschien is het gewoon zo’n soort jongen… als hij voor de rest geen vreemd gedrag vertoont… wat is dan het probleem? Heeft de juf dan misschien niet eerder een probleem dan het jongentje?

Op de Vrije School zijn ze inderdaad bezig met sprookjes, de Bijbel en het Sint Michaël/Sint Joris feest gaat inderdaad ook over vechten, maar daar word wel altijd tot uiting gebracht dat het goede altijd zal overwinnen op het kwaad… en zijn vriendje lijkt me niet “het kwade”. :think:

Jammer dat de juf zo reageert… in mijn ogen word een kind zo belemmert zijn gevoelens te uiten. :thumbdown: