Betekenis babynamen

Hoi hoi,



Even een vraagje, mijn kleine meid heeft 2 namen en 1 roepnaam.



Van 2 namen kan ik de betekenis vinden maar van de derde naam niet :frowning:

Heb al heel veel op internet gezocht, maar ik kan nergens de naam vinden.



Het gaat om de naam Illiyana.



Lana betekend --> Attractive, peaceful

Shannon betekend --> Little wise owl

Illiyana betekend --> ???



Wie kan mij hiermee helpen?



Ik zou het trouwens ook leuk vinden als ik de betekenis van jullie namen weet :mrgreen: (niet nieuwsgierig of zo hoor :mrgreen: :mrgreen: ).

Dit heb ik voor je gevonden
 schiet lekker op NOT



Ileana add this name to a list



This is my daughter’s name (spelled Illyanna). It is extremely unique and strong. When she is in school, she will not have classmates with the same name.



I think this name is extremely unique. That is what I love most about it.



Ileana is a name that requires repeating when being introduced. The person with this name is not likely to be forgotten.




Illias betekent Jehovah is mijn God (komt uit het Grieks)



Yoran betekend: Jahweh is verheven

Arezzo is een plaats in de Toscane (daar waren we op vakantie toen we ontdekte dat ik zwanger was)



Kus

Nanda



Hopelijk kan iemand je verder helpen dan ik heb gedaan.



Nog even verder gezocht, op de site http://www.kabalarians.com kun je een analyse van de naam aanvragen.

Kan je helaas niet de betekenis van ilyana vertellen, heb nog even gekeken op site van het Meertens instituut maar ook daar niets.



Stan betekent standvastig/ vastberaden. Vond ik erg mooi, vooral gecombineerd met z’n tweede naam (naar z’n opa’s vernoemd) Petrus, wat Rots betekent (dus ook iets ‘stevigs’ uitstraalt).

Eh, ik kan het je ook niet vertellen! Hoe ben je aan die naam gekomen, want ik vind em wel heel mooi! :inlove:



Dan de betekenis van onze namen.



Danté: Verdraagzaam

Pleun: duistere strijder



Dat wordt dus nog wat met dit ventje lol :wink:

Hoi Debbie,



lezen jullie toevallig Marvel comics? (daar ken ik de naam van :mrgreen: ) volgens de verhaallijnen daar zou het een Russische naam zijn, ik heb even gegoogeld en de naam zelf niet gevonden maar wel wat verwante namen, misschien heb je er wat aan:



http://www.sca.org/heraldry/paul/h-j.html

Il’ia (m) – “fortress of the Lord.”

Ilian (m) – “the sun.”



http://www.behindthename.com/nmc/rus.php

ILYA ??? m Russian

Russian form of ELIJAH



ELIJAH

Gender: Masculine



Usage: English, Jewish, Biblical



Pronounced: ee-LIE-zha [key]



From the Hebrew name Eliyahu meaning “my God is YAHWEH”. Elijah was a Hebrew prophet of the 9th century BC, during the reign of King Ahab and his queen, Jezebel. The two Books of Kings in the Old Testament tell of his exploits, which culminate with him being carried to heaven in a chariot of fire

toevoeging van een Bulgaarse folkloristische kalender:



http://www.rodina-bg.org/en/calendar.htm



July 20 ST. ELIJAH’S DAY This holiday is related to Peroun, the god of thunder and lightning worshipped by the Slavs.

Folk tradition demands that in honour of Elijah the Thunderer the oldest rooster is slaughtered - roosters at the household get rejuvenated. People go to the consecrated ground and sit down to a feast. It is the Nameday of Iliya, Iliyana, Ilko, Ilka.

Kiddo, waarschijnlijk is de bijnaam van die stirpfiguur die jij kent sneeuwvlokje en als achternaam Rasputin. :mrgreen:

Debbie, heb het al ooit eerder gezegd geloof ik maar jouw kids hebben sÃÂșpernamen :thumbup:. Saba’s naam
 zie banner :wink:.

:oops: dank je :oops: :mrgreen: Ben er ook wel heel erg trots op de namen hoor :oops: :mrgreen:

@Fannie wrote:

Debbie, heb het al ooit eerder gezegd geloof ik maar jouw kids hebben sÃÂșpernamen :thumbup:. Saba’s naam
 zie banner :wink:.
Saba is ook een supernaam hoor :wink:



Maar inderdaad Deb,de naam van jouw meisje is geweldig!!!

Luca is een afgeleide van Lucius : Brenger van het licht :inlove:

@niek1 wrote:

Luca is een afgeleide van Lucius : Brenger van het licht :inlove:
HĂƒÂ©ĂƒÂ©ĂƒÂ©ĂƒÂ©ĂƒÂ©â€Š mijn neefje heet Luca. Dat wist ik niet :thumbup:. Leuk.



Dank je Mojo :-*

Mijn zoontje heet Darwin.

Dit komt uit het oud-engels van Darwyn en betekend “beloved friend”.

Of ietwat moderner van Charles Darwin of de stad Darwin in Australie.

Ons eigen stukje evolutie :wink: :wink:



Wij vonden het een leuke naam omdat je hem haast niet hoort, en hij is leuk af te korten tot een korte/krachtige naam.

De namen hierboven die zijn ook wel heel apart en mooi. :clap: :clap:

Rhodé heet voluit Rhodé Elisha.



Rhodé betekend Roos van Saron.

Elisha(afgeleidt van Elizabeth) betekend God is redding.



Ik heb tot nu toe alleen maar complimentjes gekregen op haar naam. Vooral omdat hij bijna niet voorkomt!

Luan is een oud Mongoolse naam, maar wordt ook vaak in Aziatische landen gebruikt.

Tot hoever wij het hebben kunnen terugleiden betekend het “het licht”

mijn zoontje heet moreno en ik zou ook niet weten wat het betekend.

heb er wel voor gezocht maar kan het nergens vinden :thumbdown:



dus als iemand weet wat het betekend, kom maar op, hahahaha



liefs melanie

Dave betekent: de geliefde/ de vriend

verklaring:

Hebr. naam, vermoedelijk met de betekenis lieveling, vriend'. Naam van de opvolger van Saul als koning van Israël. Als herdersjongen overwinnaar van de reus Goliath, als koning de eigenlijke grondvester van het rijk. Hij maakte Jeruzalem tot hoofdstad. Hij is een belangrijk psalmdichter. De heilige David, patroon van Wales, was Davis (Dewi) van Menevia, geb. 480 Ã 500. Hij was apostel van Zuid-Wales, Cornwall en Bretagne; kerk. feestdag: 1 maart, deze dag heet in Wales St. David's. Zie ook Dewi. Ook enige koningen van Schotland droegen de naam. De naam kwam vroeg in gebruik: Elzas 744 (Socin); Rijnland 1068 (Littger, 186, ziet mogelijkheid van Angleichung’ aan een Germ. naam als Deot-had); West-Vla. 7e-9e eeuw (Leys); Holl. 12e eeuw.







Noëll betekent: eerst geborene/geboortedag of vanuit het frans vertaalt kerst.

verklaring:

Oorspr. Fra. naam. Via Oudfrans Nouel uit Lat. natalis (dies natalis, `geboortedag van Christus’, zie Natalia). Deze naam werd aanvankelijk gebruikt voor kinderen geb. op Kerstdag (Noël). Ook tegenwoordig gebeurt dit nog wel eens (voorb. in Vlaardingen, 25 dec. 1961). In Zuid-Ndl. in de 17e eeuw; Noëlla in de 18e.

Ilana :Fakkel, de stralende, schitterende



Though the name Illyana creates the urge to understand and help others, we emphasize that it causes procrastination, lack of confidence, and the inability to realize your goals and ambitions. This name, when combined with the last name, can frustrate happiness, contentment, and success, as well as cause health weaknesses in the fluid systems.



Your name of Illyana makes you easy-going and refined, but detracts from your physical vitality. You desire all the finer things in life–lovely clothes, home, furniture, and environment. However, procrastination is your worst enemy, and you find yourself lacking the ambition to make your dreams a reality often because of lack of confidence. People are inclined to take advantage of your sympathetic, tractable nature. You naturally attract people with problems who seek your understanding and advice.



http://www.kabalarians.com/cfm/DisplayNameAnalysis.cfm

@melanien wrote:

mijn zoontje heet moreno en ik zou ook niet weten wat het betekend.

heb er wel voor gezocht maar kan het nergens vinden :thumbdown:



dus als iemand weet wat het betekend, kom maar op, hahahaha



liefs melanie




Ik heb een voornamenboek en daar kan je veel namen uit achterhalen. Heb Moreno opgezocht dat staat er niet in. Maar Morena is een italiaanse naam en betekent bruin. Moreno klinkt als de mannelijke versie van Morena maar staat niet op zich in het boek.



Lasse is een versie van Lars en komt af van Laurens/Laurentius ed. De met lauweren bekranste.

Oorsponkelijk iemand uit Laurentum en stad in Latium (het is maar dat je het weet :lol: )



Gr Bella

Voor Kaylee vind ik op elke site een andere betekenis :roll: Dus welke het nu is :think: