betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt!!??

ik vroeg me toch wel af

wij hadden damian opgegeven voor het kinderdagverblijf en per 7juli zou hij daar terecht kunnen nou had ik uitzicht op een baan maar hoorde 1 juli dat dat dus niet doorging en aangezien je dan ook geen recht hebt op kindeopvang toeslag werd me dat dus te gortig om dat zelf te gaan betalen

en nu lag damian ook nog eens in het ziekenhuis dus ging hij zoiezo niet per 7 juli naar het kdv toe

dus ik heb 1 juli meteen naar het kdv gebeld en een mail naar het hoofd centrum een mail gestuurd dat we afzien van damian zn plaats op het kdv en nu krijg ik dus steeds te horen dat ik dus de maand juli en augustus moet betalen ondanks dat hij nooit is geweest daar!!



weet iemand misschien hoe dit zit of dit de normale gang van zaken is !!???

Volgens mij is dat gewoon normaal, je hebt gewoon een opzegtermijn ws dus van twee maanden. Dat zul je wel in de papieren kunnen nalezen.



Ik heb als gastouder gewerkt en iets dergelijks ook gehad, toen werd de eerste maand gewoon betaald, ik moet toch tijd hebben om dat lege plekje op te vullen.

Een opzegtermijn van 2 maanden is heel normaal. En als dat in je contract staat opgenomen, zal je dus gewoon moeten betalen helaas.

een opzegtermijn van 2 maand is vrij normaal ja.

Wat je nog wel ziet bij de meer coulante organisaties is dat je niet hoeft te betalen als er per direct een ander kindje geplaatst kan worden op de plek van jouw kindje… of dat het dan bijv. ‘maar’ een maand is…



Maar ja… dat is dus helaas niet overal zo en dan is het heel hard ‘dat is niet ons probleem/ onze schuld, het staat in de regels, dus u moet betalen’.

ik had geen contrackt nog en hij was nog niet eens officieel ingeschreven!!

als je niks ondertekend heb dan lijkt me dat je niks hoeft te betalen. het was niet eens officieel dan toch?

@Loessie wrote:

ik had geen contrackt nog en hij was nog niet eens officieel ingeschreven!!




Een plaatsingsovereenkomst krijg je meestal gelijk als ze zeggen dat er plek is. Je bent ooit toch akkoord gegaan met het feit dat hij 1 juli terecht kon? In dat geval zit je echt aan die 2 mnd vast, balen zeg! Je kunt misschien met terugwerkende kracht nog toeslag krijgen en die 2 mnd in termijnen betalen?

nee die toeslag ga ik niet krijgen meer want per 4 juli was mijn laatste dag zwangerschaps verlof en daar kreeg ik ook een uitkering voor.



ja ik hoop dat ik het dan wel idd in delen kan betalen want zo even 590 euro heb ik niet !!

Ik werk op een kdv en wij hebben ook ene opzegtermijn van 2 maanden, dus ik ben bang dat je het zult moeten betalen :hug:



Ik zou iig bellen en de situatie uitleggen, wellicht dat je een regeling kunt treffen :pray:



Leest verder —> zie dat je geen contract hebt ondertekend, dan ben jij geen verbintenis aangegaan en hoef jij in mijn ogen niet te betalen. Ik zou even bellen.



@SusanneB wrote:

@Loessie wrote:
ik had geen contrackt nog en hij was nog niet eens officieel ingeschreven!!




Een plaatsingsovereenkomst krijg je meestal gelijk als ze zeggen dat er plek is. Je bent ooit toch akkoord gegaan met het feit dat hij 1 juli terecht kon? In dat geval zit je echt aan die 2 mnd vast, balen zeg! Je kunt misschien met terugwerkende kracht nog toeslag krijgen en die 2 mnd in termijnen betalen?




Dat klopt, dat betekend dat de plaats is gereserveerd voor jou kindje, maar het contract krijg je bij ons ongeveer 1-2 maanden voor de ingangsdatum van de plaatsing. Als deze is getekend dat zit je idd aan die 2 maanden opzegtermijn vast. Eerlijk gezegd weet ik niet of je je bij de plaatsingsovereenkomst ook moet houden aan die 2 maanden, omdat je nog niet het definitieve contract hebt getekend :think:

Zal het volgende week even navragen op mijn werk (heb nu vakantie) zelf ook wel handig om te weten voor evt ouders in de toekomst die met die vraag komen :wink:

Mondelinge overeenkomsten zijn ook rechtsgeldig. Ik zou bellen met het kdv en uitleggen (met het hoofdkantoor dus, de leidsters kunnen hier niks mee) en eventueel even je rechtbijstandsverzekering oid bellen voor wat meer info. Maar ik vrees als ik het zo lees dat je moet betalen ja…

Ik vrees dat je inderdaad gewoon moet betalen…

Bij ons werk dat dus ook zo.

Maar toch heb ik er een vieze smaak bij. Er is namelijk bij ons een schreeuwend tekort aan Dagverblijven. De wachtlijsten zijn enorm. Als je een week van tevoren opzegt staan er een heleboel ouders te springen om jouw plekje.

Het is dus niet dat het dagverblijf geld misloopt…

Ik snap het niet zo goed. Je zegt dat het niet officieel was, maar als je wel gebruik had willen maken van de plek en zij hadden de plek al vergeven, zou je dat dan ook zeggen? Ik bedoel maar: jullie hebben blijkbaar ergens de afspraak gemaakt, anders neem jij toch niet de moeite om het af te zeggen? Waarom is er geen contract getekend?

Heb je wel gewerkt dit jaar?

Als je dit jaar nog gewerkt hebt, krijg je namelijk gewoon toeslag tot eind van dit jaar.

Helaas moet je je wel aan het opzegtermij houden…

Wij hebben ooit ook een plek gereserveerd maar niet gebruikt en ik ben meteen alles gaan na lezen. Daar gold als je 2 maanden van te voren op zei moest je niets betalen, 1,5 maand van te voren de helft, 1 maand van te voren 1 maand en net voor de datum 2 maanden. gelukkig waren we er op tijd bij en hoefde we neit te betalen.

Ze hebben de plek wel voor je vrij gehouden dus ik vind het eignelijk logisch dat je moet betalen.

Misschien kan je wel vragen of ze aan willen geven als ze een ander kindje hebben voor die plek zodat je dan niet meer hoeft te betalen.

succes

Ik denk dat je gewoon moet betalen i.v.m. opzegtermijn van twee maanden.



Ik zou wel nog even met ze bellen misschien willen zij na uitleg van jou coulant zijn en maar bijvoorbeeld één maand in rekening brengen of misschien in het gunstigste geval willen ze het hele bedrag kwijtschelden.



Ik zou ook even na vragen hoe het zit wat betreft de niet getekende overeenkomst. In feiten hebben zij nu niets om hard te maken dat je ook echt die plaats had gereserveerd voor jullie kindje.

volgens mij krijg je in elk geval gewoon toeslag aangezien je gewerkt hebt dit jaar (verlof hebben is ook werk, zolang er maar loon is gestort)



w.s. krijg je zelfs veel toeslag, gezien je totale jaarinkomen laag is.

Op het dagverblijf waar ik werk hebben we een opzegtermijn van 2 maanden, maar ook hebben we begrip voor het verhaal van mensen. Dus ik zou bellen om je verhaal doen.

Hopelijk hebben ze begrip voor je situatie. Vaak merk je aan dit soort situaties het nadeel van een grote organisatie tegenover een particulier dagverblijf. Daar is het vaak net wat persoonlijker.

Succes ermee.

weet je al iets meer?