Ik had me bij Wij Jonge Ouders aangemeld, voor het tijdschrift en o.a. de babydozen.
Bij Robin had ik Felicitas, nu wilde ik deze eens uitproberen.
De Prenatal zit hier niet in de buurt, dus de zwangerdoos had ik door mijn zus op laten halen die toevallig ging winkelen waar een Prenatal zat.
Nu kregen we in december een mail voor de babydoos, maar we hadden niks nodig, en niemand kwam er in de buurt dus zodoende hadden we die laten schieten.
Nu kreeg ik hem vandaag ineens via de post.
Dus dat vond ik eigenlijk wel een nette service.
Totdat ik net ineens kijk, en achter de adressticker ineens een geel papiertje zie zitten.
Ik zei nog tegen mijn man, dat zal toch niet hé…?
Dus wel, een mooie gele acceptgiro!
Of ik de verzendkosten á 3,95 wil betalen.
Mijn man zegt inpakken die handel en retour afzender.
Maar is dat een verplichting die betaling?
Dat kunnen ze toch niet serieus menen, ik heb er immers niet om gevraagd dat ding per post op te sturen.
Ik wil hem best terug sturen maar zitten daar dan ook geen kosten aan?
Ik heb het nooit betaald… ook niks meer van gehoord!
Geen idee meid maar ik vind t belachelijk en zou m dan als er toch niks bruikbaars in zit gewoon retour afzender doen!
weet niet of dat wat kost!
Als je er niet om gevraagd hebt hoef je geen verzendkosten te betalen.
Dat is ooit eens in Kassa of Radar aan de orde geweest.
Hier hetzelfde gehad. Ik had hem ook niet opgehaald en kreeg hem dus ook thuis incl. acceptgiro. Ik heb het ook niet betaald en nooit meer wat van gehoord.
Oke, dan is het goed.
Bij Radar zelfs ja?
Wat grappig.
Ze hebben er in ieder geval niet van geleerd. :mrgreen:
Heb je getekend voor ontvangst?!
Anders hoef je niet te betalen…
Ik heb hetzelfde gehad met de et*sdoos. Ik had em opgehaald, en kreeg later een brief dat ik em niet had opgehaald. Of ik even wilde betalen als ik em kwam halen… Huh?! Dikke… niet gedaan dus…
Ik heb het ook gehad. Maar zolang ik NERGENS voor teken, betaal ik ook niks. Nog nooit last mee gehad.
Ik heb het ook gehad met de babydoos van de prenatal.
Niet betaald, maar dat hoeft ook niet.
Er staat nergens dat je moet betalen.
Volgens mij staat het er zelfs als vraag of je de verzendkosten wil betalen.
Je bent het dus niet verplicht.
Zo heb ik 'm ook gekregen. Nooit om gevraagd en opeens stond de buurvrouw er mee voor de deur. Volgens mij zat er ook een briefje bij in de trant van ‘het is zo duur, dus als je wilt betalen dan graag’ of zo :roll:.
ik weet niet of het “moet”… maar ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje pietluttig om over 3,95 te miepen.
Natuurlijk heb je niet om die verzendkosten gevraagd, maar wel om de doos zelf (met een waarde van ca. € 45,–).
Juridisch sta je denk ik sterk, maar ik zou me wel een beetje schamen om voor de rechter te staan om te vertellen dat je geen verzendkosten wilt betalen voor een gratis artikelendoos.
Preggie, nou die waarde is echt geen 45 euro hoor.
Zou ik je vertellen wat er bij mij in zat.
Een potje Olvarit voor 4 maanden
Een scheermesje
Een bakje om eten in mee te nemen
En een Story
Als het een mooi pakket was geweest had ik zeker die 3,95 betaald. Maar aan de andere kant vind ik ook dat je niet verplicht bent om de doos op te halen. Ze sturen hem ongevraagd op en dat is hun eigen keuze.
Niet iedereen vraagt die dozen zelf aan he! Heel veel mensen worden door een ander opgegeven.
Mijn inhoud was inderdaad hetzelfde, alleen had ik een plastic lepel ipv een bakje.
En je vraagt ze aan, omdat je ze kado krijgt.
Kijk, noem het pietluttig (ik begrijp het wel), maar als ik die doos ophaal hoef ik niets te betalen.
Ik heb er zelf voor gekozen om de doos niet te halen (dus ik hoefde hem niet persé te hebben).
Heel lief dat zij hem dan alsnog opsturen, maar dat daar dan kosten aan verbonden zijn, al was het maar 1 euro, ik heb er niet om gevraagd.
Ik vind het hele idee een beetje stom.
En voor 4 euro kan ik ook zelf een potje Olvarit, een wegwerpmesje en een Story halen.
Nu klink ik misschien heel ondankbaar, dat ben ik niet, maar ik vind het gewoon een kromme actie.
Preggie, de waarde van 45 euro is volgens mij voor het hele pakket, dus de doos voor de bevalling, de tijdschriften en de doos na de bevalling.
Maar het is wel vreemd dat ze hem zomaar ongevraagd opsturen.
Er kan toch ook iets anders gebeurd (bv kindje overleden) , nou dan kan ik mij voorstellen dat je er niet aan denkt om ook nog even de prenatal te informeren.
Ik zou die 3,95 lekker aan mijn kindje besteden.
Groetjes Claudia
Ik heb nooit een ophaalbreicht gehad voor die doos en kreeg hem idd een tijd geleden ook opgestuurd. Had hem al open gemaakt en kwam er toen pas achter dat er een factuur bij zat. Nou ik ga echt niet betalen voor ongevraagde post, niet betaald dus en ik heb er ook nooit meer wat van gehoord!
Dat is ook nog zoiets ja, het overlijden van een kindje.
Ik begrijp niet waarom ze dan niet gewoon een mail sturen (ze sturen je ook iedere maand info over de groei/ontwikkeling van je kind per mail), waarin ze aangeven dat je de doos niet hebt opgehaald en of je die graag via de post alsnog zou willen ontvangen.
Kunnen ze meteen melden dat er verzendkosten aanzitten.
Ik had per ongeluk het afhaalbericht gewist in mn mailbox en had de doos opnieuw telefonisch aangevraagd. Ze zei toen tegen me dat er een accepgiro bijzat die je als tegemoetkoming voor de verzendkosten kon betalen maar was niet verplicht. Heb het niet gedaan, wie zou dat wel doen dan? maar oke… en ook uiteraard niks meer van gehoord.
Bij mij maakte ze het nog bonter.
Ik had hem opgehaald bij de Prenatal ( had ik net zo goed niet kunnen doen want het is echt een flut doos :roll: Wat moet ik als nieuw bakken moeder met een verouderde Prive., Net alsof ik met een nieuwe baby zeeen van tijd heb om roddelbladen te lezen :wall: ) maar dat terzijde.
Nog geen 2 weken later kreeg ik diezelfde doos ook nog eens thuis gestuurd met acceptgiro voor de verzendkosten,…jaaa dag.
Gebeld naar wij jonge ouders en ik mocht die doos zonder kosten houden,
Toch netjes van ze
Ik vondt de Prenatal doos wel de mooiste van allemaal er zaten zelfs baby newborn pampers in :thumbup: sudocreme etc tec :think:
echt heel veel
gr melanie
@Sooki wrote:
Ik heb hetzelfde gehad met de et*sdoos. Ik had em opgehaald, en kreeg later een brief dat ik em niet had opgehaald. Of ik even wilde betalen als ik em kwam halen… Huh?! Dikke… niet gedaan dus…
:o echt?
Hihi, hier heb ik 'm ook opgehaald en stond de postbode een paar weken later opeens voor de deur met nóg een Etos-doos. Hoefde 'm dus niet zelf te halen zoals jij, en er zat ook geen acceptgiro bij ofzo… alleen een briefje dat ik wellicht nog geen tijd gehad had om de doos op te halen, of dat 't me ontschoten was ofzo, en dat ze 'm daarom maar opgestuurd hadden!