Bestek ?

Wij hebben plastic van Difrax (althans, de lepel nog :P)



Ja, oma snijdt het in stukjes, maar Keira weigert dan gewoon te eten (A).

Oke, die ken ik niet joh. Maar daar kun je toch niet echt iets mee prikken, zeker met die 2e niet. Een aardappel of een pasta’tje, of stuk wortel ofzo :think: Dat lijkt meer een vork om te scheppen.

Nou, kun je toch nog aardig wat mee prikken, dat valt niet tegen.

Ik heb hier voor mijn ventje gewoon een metalen vorkje uit het gebaks setje van mijn moeder, net even groter dan het normale gebaksvorkje en mooi klein voor hem.

Die vorkjes (als hierboven) vind ik niks het ventje kan er niks aanprikken en dat vind ie juist het leukst.



Mijn meisje is nu bijna 7 en eet nog regelmatig met haar handen…mij een zorg als we ergens anders eten eet ze netjes met haar vork.



Brood gaat ook met de handen, maar net zoals bij Clair, ragout en ei en dat soort dingen dan met mes en vork.

Wij gebruikten altijd taartvorkjes en lepels die groter waren koffielepels en kleiner dan gewone lepels. De plastic lepeltjes heb ik alleen gebruikt aks ze een potje aten.

Hier in het begin met de handjes ala rapley.

Zo rond de 1 jaar pas met bestek, en dan een kinderbestekje of een koffielepeltje wel een iets grotere of een gebaksvorkje bij andere thuis.



Maar heb laatst ook plastic bestek gekocht bij Ikea en daar eten ze nu ook regelmatig mee.

Wij gebruiken hier een amuse setje als bestek, vorkje is groter dan gebaksvorkje maar kleiner dan een gewone, en ook een klein mesje die dus wel fatsoenlijk snijdt, maar alleen voor het avondeten gebruiken we bestek. Boterhammen smeer ik aan tafel zodat ze beleg kunnen kiezen en als ze willen, oefenen met brood smeren. Maar we eten de boterhammen nooit met een vork, gewoon dubbel en vastpakken.