hoi meiden,
even misschien een rare vraag, maar ik ben op zoek naar het beste cq dichtsbijzijnde ziekenhuis vanaf recreatiegebied Bussloo.
Over 6 weken verblijf ik daar een week op een festival, maar ben dan wel 37 weken zwanger 8) Dus uit voorzorg wil ik duidelijkheid hebben over naar welk ziekenhuis ik dan moet gaan MOCHT het zover komen dat de bevalling wel begint, iets waar ik niet geheel van uit ga, maar ja…tis wel de goden verzoeken wat ik doe :mrgreen:
Dusss…waar kan ik het beste heen? Apeldoorn? Deventer? Zutphen? Ik heb werkelijk geen idee dus!
Groetjes Jiska
Nee joh niks goden verzoeken… ben bij de 2e ook met 38 weken nog een lekker weekje in eigen land weg geweest, heeeeerlijk (op de bedden na :shifty: ), maaaaaar had wel de maxi cosi en mijn zw.schapskaart ook mee :lol: .
Heb me toen trouwens niet ingelezen in zhuizen in de buurt, ging er vanuit dat als ik een ha zou bellen, die me wel verder kon helpen.
Ik ben precies in die driehoek geboren…maar heb er nooit in het ziekenhuis gelegen.
Zutphen ligt het ziekenhuis helemaal aan de andere kant dan, voor mijn gevoel niet het snelst te bereiken vanaf Bussloo. Deventer moet je eerst door Twello heen…dus ik zou kiezen voor Apeldoorn…welke van de 2 ziekenhuizen, geen idee. Mijn moeder is pas nog ter observatie geweest en is in lokatie Lucas, dan hoef je eigenlijk niet door het centrum van welk dorpje dan ook en kan je zelfs een stuk snelweg nemen.
Ik duim natuurlijk voor je dat het niet nodig zal zijn…maar goed dat je je voorbereidt! :thumbup:
Ik zeg ook Gelre Lucas meis. Beste te bereiken en topartsen hoor! :thumbup: Het hoofd van de ferti waar ik veel mee te maken heb is ook het hoofd van de gyn afdeling daar volgens mij. Beetje een wat oudere man, maar wel veel kennis van zaken en prettig in de omgang. Maar ik ben natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. :lol: Adres kun je zo van internet plukken en vooraf al in je tomtom zetten. 8) je weet hoe mannen kunnen zijn in stressige situaties.
:evil: heel antwoord getypt…valt de verbinding weg :evil:
Dus nu even kort…sorry…
Super thnx! Ik ga m opzoeken het adres en idd hubbie het alvast in de navigatie laten zetten, hij is namelijk gewoon thuis in die week met Sanne samen en ik zie de stress hier in huis al helemaal voor me :silenced: :mrgreen:
Het vraagt dus dit keer allemaal wat extra voorbereidingen
groetjes Jiska
Qua bereikbaarheid is Apeldoorn denk ik het snelste, al zit je ook binnen 10 minuten in Deventer via de snelweg, dat zal uiteindelijk niet zo veel schelen.
Even een tip voor in Apeldoorn: het is overal betaald parkeren bij het ziekenhuis. Dus vergeet vooral niet om wat kleingeld en/of een opgeladen chipkaart mee te nemen!
@Mandala, er is nog maar 1 ziekenhuislocatie in Apeldoorn tegenwoordig (Lucas), de andere is gesloten (en zelfs gekraakt nu geloof ik).
@Mejis wrote:
@Mandala, er is nog maar 1 ziekenhuislocatie in Apeldoorn tegenwoordig (Lucas), de andere is gesloten (en zelfs gekraakt nu geloof ik).
Kun je merken dat ik er toch al lang weg ben…

Zou, vanaf Busloo ook kiezen voor Apeldoorn.
Bijkomend voordeel, ze hebben daar hele mooie kraamsuites :mrgreen: . Tenminste dat is wat ik gehoord heb.
Kraamsuites zijn inderdaad erg mooi!
Ik zou ook voor apeldoorn kiezen…
Ik kom zelf uit zutphen of nou ja opgegroeid maar dat is vanaf busloo nog best wel een stuk en rustig rijden stukken. En ja als je gaat bevallen wil je toch snel haha nee ik zou gekozen hebben voor apeldoorn :thumbup:
Enne veel plezier en hopen dat je erna lekker gaat bevallen!
Als je nou NA september zou bevallen (raad ik je niet aan gni gni) dan zou Zutphen ook wel een toffe optie zijn mocht je die rust hebben want dan is daar het nieuwe ziekenhuis open. Zover ik van mijn VK begreep hebben ze tegen die tijd de optie zelfs om in bad te bevallen etc. Ik hoop dat ik daar ooit gebruik van mag gaan maken :mrgreen:
Enneuh meis, niet teveel stressen hoor. Behalve jezelf en je man etc ben jij het belangrijkste en ik geloof niet dat je jezelf kunt vergeten of je man moet je vergeten in de auto te helpen. 8) Al het andere, babykleertjes etc bommen als ukkepuk er maar gezond uitkomt het ziekenhuis heeft alles wat je dat eerste uurtje (na de bevalling dan of je moet wel heeul snel bevallen) nodig hebt. :thumbup:
Ik zou denk ik gewoon zutphen gekozen hebben (woon zelf ook in zutphen) Om in Apeldoorn bij het zkh te moeten komen vind ik helemaal zon gedoe!
rhi, geloof dat je het niet helemaal begrepen hebt, maar het zij je vergeven :-
IK ga een week op vakantie…naar een festival…zonder man en kind (behalve dan uk in buik uiteraard). Ik ben dan 37 weken zwanger en niet van plan dan op dat moment, op die plaats te gaan bevallen…MAAR!!! Ik hou overal rekening mee, kind is nu al stronteigenwijs, dus het zou me niets verbazen.
Het is dus alleen uit voorzorg voor die ene week dat ik weet waar ik heen moet gaan enzo en dat ik een adres achter kan laten voor manlief die hij dan in z’n navigatie kan zetten.
Ook zit ik dus niet op een gewoon vakantiepark, maar hebben we te maken met een festival waar ongeveeer 10.000 jongelui komen, er een grote ehbo post aanwezig is, maar die wel dus op de hoogte moet zijn van mijn wensen en zwangerschap.
Ik ben ook gewoon aan het werk tijdens het festival, dus kan niet teveel op mn luie kont zitten daar :mrgreen:
Enne…bevallen na september :snooty: Dan loop ik 3,5 week overtijd wil ik oktober redden :naughty: nee…daar doe ik niet aan :mrgreen: :-
Mejis: dank je wel voor de tip van het kleingeld!! Erg handig om te weten idd Ik zorg gewoon dat er wat kleingeld in mn vluchttas zit, dan is dat geregeld, thnx!
Oke apeldoorn it will be, zonodig! Mooie kraamsuites zijn een leuke bijkomstigheid maar beval toch liever in mn eigen huis, dus hoop en bid dat het allemaal overbodige voorzorg is dit!!
Bedankt meiden!!
geen idee waar je moet bevallen hoor maar ben dan nieuwsgierig wat voor festival het is
hoi marisca,
dat is het flevo totaal festival, een christelijk muziekfestival dat elk jaar weer terug komt. Ooit klein begonnen (uiteraard) ,in de flevopolder groter uitgegroeid en daar ook de naam flevofestival gekregen, daarna aantal jaren doorgebracht in brabant en nu dus in Bussloo.
Groetjes Jiska
Oooh je zit er dus alleen! En nog werken ook, dan hoop ik vooral voor je dat het weer een beetje meewerkt en dat bevallen, doe idd maar rustig thuis. :mrgreen: :thumbup:
En niet te vergeten; heel veel plezier!
@Elmo wrote:
hoi marisca,
dat is het flevo totaal festival, een christelijk muziekfestival dat elk jaar weer terug komt. Ooit klein begonnen (uiteraard) ,in de flevopolder groter uitgegroeid en daar ook de naam flevofestival gekregen, daarna aantal jaren doorgebracht in brabant en nu dus in Bussloo.
Groetjes Jiska
wat grappig
ik had het met mijn man nog van de week over dat festival dacht dat het ondertuusen niet meer bestond maar dus toch
veel plezier