Hallo allemaal,
Ik heb al via de zoekfunctie gezocht, maar kan het niet vinden. Ik had eigenlijk wel verwacht dat jullie topics hebben over wat jullie beste aankoop en slechtste aankoop is geweest voor jullie baby. Dat lijkt me interessant, omdat ik nu zwanger ben. Kan iemand me een linkje geven naar de topics als deze al bestaan?
Beste
Handkolf van Avent
Draagdoek
Duowagen (bij de 2e, kort op elkaar)
Slechtste
navelbandjes
Merkkleding in kleine maatjes (groeien ze zo uit)
Peperduur (nieuw) compleet kamertje (op marktplaats staan ze zo goed als nieuw (want meestal maar 2 jaar oud) en je kan de rest van het geld gebruiken voor kleertjes en leuke dingetjes…
Slechtste: Rekje voor in de vaatwasser voor flessen/spenen.
Beste: Bibabad (in de categorie duur!)
en 3 reserve knuffelpoppen van Difrax van het soort waar Hieke niet meer buiten kan. Lijkt overdreven, maar ooooooh wat handig. Heb er zelfs 1 vast op het kdv liggen. Er komt vast een dag dat ze met de knuffel heen en weer wil gaan slepen… zien we dan wel weer. 8)
Beste: co-sleeper
Slechtste: bedzeiltje, stond op de lijst van de kraamzorgorganisatie, maar in de praktijk mag je dat dus niet eens gebruiken :?
beste:
BabyBjorn buikdrager
slechtste:
luieremmer (wat is er mis met direct weggooien? en dan heb je tenminste niet zo’n stank als je de emmer opendoet! :sick: )
slechste aankoop bopita box afwerking is heel slecht :thumbdown:
en quinny luiertas :thumbdown:
beste; disney projector :thumbup:
gr melanie.
Beste: Al mijn draagdoeken (ja, alle 6 8) ) en het speelkleed van woezel & pip.
Slechtste: de prémaxx baby bag… als je een draagdoek of ander draagsysteem zou overwegen, sla die dan maar over.
Hihi, bij mij vond ik de beste de premaxx baby bag, ik vind em heerlijk in gebruik en Jana ligt er erg graag in.
Slechtste, de avent flessen :oops:
beste…:
- Avent flessen en kolf
bij beide kinderen!
- een goede robuuste kinderwagen, zeker als je geen auto hebt(ik had de mutsaerts transAction, heerlijke wagen, heeft veel kilometers gemaakt en kon hem na bijna twee jaar nog prima doorverkopen)
- luierzakjes van action, ideaal, stinkt niet!En zo hoef je niet voor elke luier naar buiten naar de container
Slechtste:
- nuby tuitbekers… rampgevallen
- medela kolf, ik kreeg er niks mee uit
- idd navelbandjes, gebruik je echt niet
- ook bedzeiltje, absoluut niet gebruiken
- flanellen luiers etc, gebruik je ook niet, tenzij je katoen gaat omdoen
- nappy wrapper, onding, klemmen lieten constant los, mesje sneed de zakken niet goed door.
Nu bij Mies geen slechte aankopen gedaan, al geleerd van de eerste keer :mrgreen:
Bij Aniek:
Slechtste aankoop, kubuskinderstoel, was lekker goedkoop en ik dacht er makkelijk mee te doen aan de salontafel, maar hij kiepte snel, werd ontzettend lelijk en was amper aan te schuiven. Daarna overgegaan op trip trap en ikea en dat is dus stukken beter.
Beste aankoop, tummy tub op standaard, shantala model, beiden hebben er 6 maand lekker ingebadderd en Michel nu ook. En een echt goede wipstoel waar ze echt IN zitten en niet OP liggen. Mijn schoonmoeder heeft zo een ding van blokker, daar liggen ze OP en kukelen ze dus ook makkelijk af… :thumbdown: En verder vind ik de beste uitvinding voor babies en kids… luierzakjes van dumill… (action of Dirx)
Poepluier d’r in en huppa… smijt het de trap af en gooi t in de kliko… :dance:
verder niet echt slechte of goede aankopen, we hadden de kamer, de wipstoel, de kinderwagen, een berg kleding enzo allemaal 2e hands en alles is goed gebruikt.
Maar in het kader van “onnozele, of onnodige” aankopen heb ik wel een rijtje…, heeft me geld gekost, doe er niks mee.
-hydrofiele washandjes
-navelbandje
-zeepdoosje
-waskom (heeft alleen de kraam gebruikt de eerste week, ik daarna nooit meer en nu met Mies voldeed een keukenschaaltje ook in de kraamweek)
-overslagtruitjes
-veel te veel mutsjes
-nappy wrapper (onding, veel te duur enz)
-luieremmer ( idd gewoon direct weggooien)
-voedingskussen… ik gebruik gewoon de bankleuning voor steun en dat ding lag maar stof te verzamelen en ruimte te vreten.
-Box met een stoffige speelgoedlade ( nu dus gewoon 1 zonder lade)
-Een Avent startpakket en er dan achter komen dat je kinderen niet uit Avent kunnen drinken dus nog tig andere flessen uit proberen voor je bleef hangen bij de goedkoopste van de kruidvat :roll:
en wat ik echt miste bij de eerste en nu dus wel goed heb gedaan:
Te weinig hydrofiele doeken, er worden er iets van 12 aangeraden, ik heb ze wel 2x zoveel.
Spuugdoekjes, heb er wel 40 denk ik…
in de kraamweek een voorraad billendoekjes van minimaal 6 pakken (bij Aniek zaten we na 3 dagen al zonder… niet handig want toen was t zondag…
4 hoeslakens en bovenlakens… 2 was echt te weinig.
Maxi cosi voetenzak, al mijn kids zijn van het najaar/nazomer en ik heb lopen mieren bij Aniek met dekens enzo… hup nu een voetenzak.
Aanschaf fietskar zodat ik lekker mobiel ben, had het bij de eerste al gewild, nu pas gedaan…
Goed topic, deze! Dus ik gooi hem even omhoog
Enneh… hoe meer reacties hoe beter!
slechtste aankoop;
navelbandjes (gebruik je amper)
mutsjes (heeeeeeeel veel niet gebruikt)
badsit (ding gebruik ik niet)
beste aankopen;
bugaboo
heeeeeeeeeeeel veel spuugdoekjes en slabbers
luierzakjes van de action
@Amy82 wrote:
beste aankopen;
Die kreeg ik van de week van mijn schoonzus… Mennn wat ruiken die dingen lekker :mrgreen:
@Tamara30 wrote:
@Amy82 wrote:
beste aankopen;
Die kreeg ik van de week van mijn schoonzus… Mennn wat ruiken die dingen lekker :mrgreen:
ja he! de poepgeur komt er écht niet doorheen! :dance: :dance:
@Amy82 wrote:
@Tamara30 wrote:@Amy82 wrote:
beste aankopen;
ja he! de poepgeur komt er écht niet doorheen! :dance: :dance:
Nee idd, ik dacht eerst dat de zakjes gepoederd waren met baby poeder oid maar t plastic ruikt gewoon zo lekker haha.
En er komt idd helemaal geen geur doorheen… :dance:
Slechtste:
Draagdoek, ik heb hem 2 keer gebruikt, verder nooit, ik vind het toch niks
tummytub, hij vindt het vreselijk
beste:
commode met twee linnenkasten
tweedehands kinderwagen voor in de auto (nieuw veeeeel te duur, en hij past er nu, met 3 maanden al bijna niet meer in)
badzitje voor in bad
Verder heb ik eigenlijk veel gekregen, of opgeknapt wat ik gekregen heb, dus weinig gekocht
Slechtste:
-luiertruitjes / overslagtruitjes (vond ik te truttig voor een jongetje)
-flanellen luiers :think:
-badzitje :thumbdown:
-hydrofiele washandjes :think:
-waskom :think:
Beste:
-avent handkolf
-maxi cosi kinderwagen
Slechtste;
-Handkolf avent… Kreeg er hooguit een enkele druppel mee gekolfd :wall:
-Complete badset (amper gebruikt doordat Sem meestal mee in de douche ging of in de tummy-tub)
Beste;
-Medela electrische kolf (swing)
-Ikea en trip-trap kinderstoelen
-En binnenkort ons Bibabad :dance: … moet hem alleen nog ophalen :mrgreen:
-Muziekdoosje met projector… Ideaal, altijd iets vertrouwds van thuis bij als we ergens logeren of bijv met de caravan op vakantie zijn.
- beste aankoop
luiers :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ok nou serieus
- borstkolf
- avent flessenverwarmer
- erg dierbaar maar oooh zo blij mee, Daan is stoer want hij wordt grote broer polo shirtje
- Hydrofiele luiers
- slaapzak
- babysleep EZ
- maandromen mobiel fisherprice
Slechte aankoop
- aantal kleertjes van de prenetal (snel te klein)
- difrax spenen meneer moest die niet
ik weet niks meer eigenlijk
beste
mijn kamertje :inlove:
nuby spenen /flessen…ik is nuby-fan
wipper met fibostand
luierzakjes van de DA of de AH
slechtste
katoenenluiers…kreeg daar de kleertjes niet meer over aan :roll:
naveldoekjes