besnijdenis: hechtingen of smartklamp?

We gaan ons zoontje laten besnijden. Nu kunnen we kiezen uit 2 methodes: hechtingen of smartklamp (buisje). Heeft iemand hier ervaringen met besnijdenissen en welke methode hebben jullie genomen?

Niets genomen, ze hebben toen gewoon gehecht. Het weren ongeveer 4 hechtingen. Hij heeft daar weinig last van gehad (naar omstandigheden dan he). Ze zijn zelf opgelost.

Ik moet even googlen op jou optie hoor. Nooit van gehoord.

Onze zoon heeft geen hechtingen gehad iig, maar de naam smartlamp zegt me ook niks? Bij hem werd het dicht gebrand…

even wat info op gezocht:

Conventionele methode

Het is beter dat uw zoon de middag na de besnijdenis niet doucht. Hij is al schoongemaakt bij ons. De dag erna moet hij wel douchen. Dit bevordert het genezingsproces.

De gebruikte hechtingen lossen vanzelf op (dus u hoeft hiervoor niet naar uw huisarts te gaan) en het gaat sneller als het twee keer per dag nat gemaakt wordt met de douchekop.

Om de penis te ondersteunen en het wondgebied rust te geven zijn gewone onderbroeken het meest geschikt (geen boxershorts) De eerste dagen kan tijdens het plassen een branderig gevoel ontstaan; bij doorplassen verdwijnt dit gewoonlijk weer. Op de plaats van de hechtingen kunnen korstjes ontstaan, die kunnen gaan schrijnen.

Smartklamp methodeU moet ervoor zorgen dat uw zoon niet aan Smartklamp gaat trekken. Bij het verschonen zorgt u ervoor dat de penis naar beneden gericht blijft. Hij moet gemakkelijk kunnen plassen door het buisje.

Over een paar dagen moet dat plastic buisje verwijderd worden. Het is raadzaam om 1uur voordat u naar de dokter komt uw zoon in warm bad te doen, zodat de afgeklemde wondrand onder de witte ring zacht wordt. De dag na de besnijdenis kunt u uw kind weer zijn gang laten gaan.

Uw zoontje kan enkele dagen niet naar school. Zwemmen mag pas als de wond genezen is, na ongeveer twee weken. Sporten mag hij pas na één tot twee weken.

Ik zou persoonlijk toch voor de eerste ( conventionele) kiezen, aangezien het dan ook klaar is. En er geen “apparaat” 5 dagen op moet zitten. De zin “u moet zorgen dat uw zoon niet aan de smartklamp gaat trekken .” daar was het bij mijn zoon denk ik al mis gegaan :mrgreen:

Wij hebben het laten hechten… 1 hechting is toen gaan ontsteken… en echt heel mooi is het niet geworden… het zit aan de onderkant, je ziet het zo niet… en gelukkig groeit zijn piemel nog, en trekt het helemaal bij… maar toch… heeft me lang dwars gezeten… dus zou die andere methode best een kans geven… (maarja, achteraf gel*l)

Bedankt voor jullie reacties. We hebben de stichting gebeld. Zij adviseren voor een baby van 6 maanden te kiezen voor smartklamp. Met hechtingen duurt het een half uur en dat vinden zij te lang voor zo’n kleintje. Met een smartklamp duurt het maar 10 minuten. Nadeel is wel dat we na 3 dagen terug moeten komen om het ringetje te laten verwijderen. Maar we kiezen toch voor smartklamp. Er aan trekken kan hij niet door de luier.

Faizaa, jammer dat het bij jullie niet helemaal goed is gegaan met de hechtingen. Gelukkig trekt het nog bij. Je kan niet alles vantevoren weten.

Dankje… :-*

En succes met je zoontje… :thumbup: