besloten te stoppen, wederom met pijn in mijn hart

Hoi meiden,

Ik ga stoppen met bv. Bij dana wilde we graag een 2e kindje en de gyn gaf aan dat dat alleen ging lukken als ik stopte met de bv. Ik had het er zwaar mee, maar we wilde graag een 2e en elin wilde ook graag komen, want ik was meteen na het stoppen van de bv zwanger!

Deze ronde had ik in gedachte, ik kijk hoe het loopt en laat het zijn beloop gaan en laat elin zelf aangeven wanneer het genoeg is. (tot in zekere mate, bedoel ik had nu ook weer niet tot haar 4e door willen gaan ofzo…)

Maar helaas loopt het anders, in januari kreeg ik oorontsteking en een hoop getob, het is nooit echt weggeweest en uiteindelijk kwam ik bij de kno en ik kreeg neusspray en die kon niet samen met bv, ik gaf al een half jaar dus dat was wel lang zat, ik moest maar stoppen aldus de kno, dan waren mijn problemen misschien zoiezo weer weg, want het kon ook hormonaal zijn. Ik was in tranen en gelukkig adviseerde hier iemand me een alternatief die wel samen kon met de bv en via de ha kreeg ik deze med.

Helaas 3 wkn geleden kreeg ik weer oorontsteking, het was onhoudbaar en ik kon gelukkig de vlgd dag bij de kno terecht. Ik heb een andere gevraagd die wel rekening wilde houden met dat ik bv gaf.

Dat deed ze, ik kreeg een buisje, maar helaas heeft het niet mogen baten. De oorontsteking was zo ernstig dat het door het buisje doorgebroken is en ik zit nu met een trommelvliesperforatie en oorsuizen. Keer op keer schrijft ze medicijnen voor die samenkunnen met de bv, dus dat is heel fijn, maar het is op. Ik heb veel bijwerkingen van de medicijnen en ben er moe, futloos en prikkelbaar door. Ik heb geen energie meer en ik denk dat de bv nu teveel van mijn lichaam vraagt. Ik heb mijn energie nodig te herstellen van deze ooraandoening. Ook las ik dat je van bv geven oorsuizen kan krijgen. Wrs is dit nu door de perforatie, maar wellicht dat de bv het versterkt. Wat ik iig weet ik dat ik er knettergek van wordt, die continue piep in mijn hoofd.

Gister met vriend over gehad en elin is bijna 9 mnd. Het is toch goed zo?zei vriend, en ik weet dat hij gelijk heeft, dat ik voor mezelf moet gaan kiezen, dadelijk hou ik er de rest van mijn leven wat aan over, als dat al niet zo is, door dat wegcijferen van mezelf.

De winter komt eraan en ik moet met groffer geschut aan de gang, wil ik die goed doorkomen zonder oorproblemen. (dat gat heeft wrs een half jaar de tijd nodig te herstellen en een verkoudheid kan ik nu niet gebruiken)

Dus ik heb de knoop doorgehakt, ik ga stoppen, wederom met pijn in mijn hart en het loopt zo anders dan ik gewenst had, maar het is even niet anders. Elin heeft nu dadelijk 9 mnd bv gehad, op zich heel netjes toch? :frowning:

wat ontzettend naar dat je zoveel last hebt van oorontstekingen en de medicatie afdoende werkt :hug:

ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen…

het is echt kiezen en dat je dit keer voor jezelf kiest is geheel begrijpelijk

zo kan het toch niet langer?

hoop dat ander medicatie dan wel aanslaat … anders zou dat nog wel een grotere domper zijn lijkt me :frowning:

ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent :hug: :hug:

maar 9 maanden is al echt heel lang!

En je hebt het echt geprobeerd maar een oorontsteking die niet goed geneest kan tot blijvende gehoorschade lijden!

Het is nu echt even tijd om voor jezelf te gaan zorgen.

Veel succes met afbouwen en met beter worden :hug:

Wat naar meid,

Maar wat supergoed dat je ondanks al die ellende met je oor toch door hebt kunnen zetten met bv. Lijkt me heel lastig om zo tegen de kno arts in te moeten gaan.

Maar je hebt groot gelijk dat je nu voor jezelf kiest hoor. Als deze medicijnen niet aanslaan zal je toch die andere moeten gaan proberen.

Je hebt je kindje 9 maanden kunnen voeden! dat is al super goed toch!

kan me wel voorstellen dat het heel zwaar valt. :hug:

Ik hoop dat de andere medicijnen wel aan gaan slaan.

Beterschap!

Meid ik heb dat een beetje gevolgd van je oren enzo en ik vind het echt zooo knap dat je nog zo lang hebt doorgezet.

Ook al doet het nu pijn, er komt een moment dat je aan jezelf moet denken. En kijk naar hoelang je het wel hebt kunnen doen ondanks alle ellende! Echt knap hoor!!

Heel veel beterschap toegewenst!

Femmie, je hebt het super gedaan!!! Je hebt elin 9 maanden mogen en kunnen voeden, ondanks alles waar je zelf tegenaan liep!! Je hebt haar het beste gegeven wat je kon, nu kan je niet meer en moet je voor jezelf kiezen!!

elin heeft niets aan een mama die het niet meer trekt of een mama die kwaaltjes heeft die ze niet meer aankan!!!

Ze is ( bijna?) 9 maanden en die laatste paar maandjes opvolgmelk moet dan maar hoor…

:clap: voor 9 maanden BV :clap: een hele prestatie

groetjes,

een mede januari mama

:hug:

Ik vind het echt heel knap van je femmie! Lijkt me verschrikkelijk om zoveel pijn te hebben en dan toch nog doorzetten omdat je elin bv wil geven.

thx meiden, :-* ik geniet nog van iedere voeding die ik haar nu geef en denk dan, dit was het dan zo ongeveer :frowning:

Tja, of het zinvol is straks, zullen we nooit weten natuurlijk, maar ik hoop iig dat het weer helemaal goed met me gaat komen :pray:

Zit nog in twijfel, maak ik de 9 mnd volledige bv nog vol? Ik heb de neiging van wel, is voor mij op een of andere manier een psychologische grens en het is nog 1 week, wat maakt dat weekje nu nog uit? En dan daarna rustig afbouwen. Ja denk dat ik er eigenlijk wel gewoon uitben dat ik dat ga doen.

Heb dinsdag wederom gesprek met de kno, en denk dat ik het dan nogmaals eens voorleg, maar denk zoiezo dat ik gewoon moet gaan stoppen wil ik mezelf niet tekort doen, na alles wat ik erover gelezen heb weet ik dat het het verstandigste is, hoe jammer ook.

En ik geef nog steeds bv :oops:

Kan toch gewoon geen afstand nemen he, ik heb de dagvoeding eraf, omdat kolfrecht voorbij was en ik heb geen zin om heel moeilijk te gaan lopen doen met kolven in de ochtend/avond of pauze ofzo.

Maar ik sprak laatst een lactatiekundige en zij gaf me aan dat het helemaal nergens op gebaseerd is dat bv energie kost, als je je er goed bij voelt kan het je juist energie geven. Veel belangrijker is gewoon gezonde voeding (wat ik al wel doe).

Dus tja… toen is het blijven steken met afbouwen en geef ik nog steeds de ochtend en avondvoeding :dance:

En eigenlijk heb ik voorlopig geen zin het af te bouwen.

Voel je je lichamelijk nu dan wel goed?

En toch super dat je deze voedingen nog geeft :slight_smile: