Volgende maand gaan we een weekendje naar Berlijn
Ik ben nog op zoek naar toeristische tips, wat zijn de plekken die we echt niet mogen missen daar?
Er is vast wel het een en ander te zien aan historische monumenten (de muur natuurlijk), maar het hoeven niet allemaal cultureel verantwoorde uitjes te zijn, we willen ook gewoon lekker winkels kijken en ergens zitten voor een hapje & drankje. Wat zijn de leuke plaatsen?
Dan nog een vraag: heeft iemand ervaring met een P&R of andere (veilige) parkeerplaats om de auto neer te zetten? We kunnen eventueel bij het hotel parkeren, maar dat kost rond de 25 euro per dag (en beschikbaarheid is niet gegarandeerd). Dus het leek me een handigere/goedkopere optie om met de auto ergens tot aan de rand van de stad te rijden en dan met het ov verder te gaan. Tips zijn welkom.
Ik heb bij de ako (tijdschriften/boek handel ) toen een toeristen info boekje gekocht is echt reuze handig want er is zoveel te zien daar
Weekendje was achteraf niet genoeg.
Je heb een mega groot warenhuis waarvan ik de naam ff niet meer weet maar daar hebben we toen alleen al een paar uur rond gedoold zoooooooo groot
Wil er graag nog een keer naartoe maar dan echt wat langer Hahahaha
Als je gaat dan moet je een 4 dagen metro kaart nemen dan kan je overal komen, want sommige leuke dingen liggen ver uit elkaar.
Waar wij zoal geweest zijn toen we daar waren:
Brandenburger tor
Checkpoint Charlie met de berlijnse muur
Kurfursterdam met de Gedächtniskirche is in de vorm van een lipstick en poederdoos
Potsdammer platz
Unter den Linden
KaDeWe (dit is wat poeizie bedoelt) is het grootste warenhuis van europa en ligt bij de kurfusterdamm.
en er zijn nog een paar maar daar kan ik zo niet opkomen.
Wij hebben heerlijk gegeten in de TV toren. Je moet wel een kaartje kopen om naar boven te gaan en daar is het restaurant. De toren draait waardoor je tijdens het eten uitkijkt over Berlijn. Prachtig als het donker is met al die lichtjes en het eten was goed!
Dank voor de tips, ik ga ze noteren! Als ik het zo lees, ga ik nog tijd tekort komen.
Hahahaha heb je grote kans van wij hadden het iig wel :mrgreen:
Berlijn is super! Wij zijn al twee keer geweest en gaan zeker nog een keer weer. De meeste tips zijn al genoemd
KaDeWe betekent trouwens Kaufhaus des Westens