Mijn jongens hebben allebei nog steeds last van berg. Ik heb pas Sem zijn haar geknipt en toen trok ik kammen met de korstjes hele plukjes mee :shock: . Ik gebruik eigenlijk nog steeds babyshampoo voor hun haartjes, maar er gaat natuurlijk ook wel gel in die haartjes. Zou het daarvan kunnen komen en moet ik wat agressievers gaan gebruiken? Ik heb eigenlijk geen zin om met die vieze olie te gaan rommelen dat heeft bij Jim toen hij een beebje was ook niet echt geholpen.
Ben ook wel benieuwd eigenlijk of iemand de tip heeft! Vooral mijn oudste heeft er regelmatig last van… De laatste keer dat we bij de kapper waren heeft zij het er met een kam ‘uitgekamd’ en toen zijn er dus ook hele plukken haar uitgegaan helaas… En mijn meisje heeft redelijk lange haren dus het viel ook gelijk op. Heb het wel tegen dr gezegd toen dat ze dat niet meer moet doen, was echt zonde… Thuis doe ik het af en toe wel met die olie, maar dan blijft dr haar zo lang vet, dat is ook niet echt fijn.
Ik was haar haar trouwens met kruidvat anti-klit shampoo.
Kaya was twee toen ze berg kreeg, helaas had ze toen al een enorme bos haar. Ik heb toen haarlotion van zarqa gebruikt en ook de shampoo daarvan. Allebei van de babylijn. Dit heeft hier heel goed geholpen. Olie zag ik ook echt niet zitten met het lange haar
onze 2e zoon van 5,5 heeft ook nog berg.
Kapper kon laatst ook niet echt goed knippen omdat bepaalde plukken gewoon ‘vast’ zaten… ik piel dan weer eens wat… samen tv kijken en kriebel ik door zijn haar en peuter ondertussen wat van die berg weg :oops: .
Maar echt weg weg? Nee is me bij hem dus nog niet gelukt.
Jinthe heeft het al lang niet meer, heb het er met een paar maanden uitgehaald. Kostte wat tijd en energie, maar ik vond het zo zonde van haar haar. Zat door de berg helemaal tegen d’r hoofd aan ed. Erna leek ze minder haar te hebben, maar doordat ze nog zo jong was, gaf het niet zo.
Hier was olie toch echt het enige wat hielp om het er uit te krijgen. Heb babyolie in haar haar (alleen bij haar hoofdhuid) gedaan, goed in laten trekken (soms een hele nacht) en vervolgens met een babyborsteltje en kam aan de slag gegaan. Daarna heb ik natuurlijk haar haar gewassen. En dat heb ik in een aantal weken een paar keer herhaald.
Als je per se niet met olie aan de slag wilt, misschien eens informeren bij het CB of de huisarts ofzo?
hier toch ect met zonnebloemolie gedaan…
een uurtje in laten trekken en toen smaen onder de douche gestapt gewapend met een kam…
ging er super uit, en na een keer op drie wassen met shampoo, was het haar weer olievrij…
hmmm dan toch maar met die olie in de weer… volgens de kapster komt het haar waar het er uit was ook wel terug, maar ook hier echt een stuk of 6 korsten met haar er uit gekamd. Dan ga ik in het weekend daar maar eens mee aan de slag…
Die gel en shampoos maken het alleen maar erger schijnt. Ondanks dat (hier wordt met water gewassen en geen gel genruikt) heeft een vn mn kinderen ook nog steeds last van berg hoor. Ik doe het af en toe met olie en het wordt zo met de jaren wel steeds wat minder… Gelukkig heeft hij een grote bos haar dus je ziet het eigenlijk alleen als je echt luizenpluist ofzo.
Bij de apotheek hebben ze een speciale shampoo. Mijn middelste heeft het gehad tot ze 6 was, en echt heel erg veel. Haar hele hoofdhuid was 1 grote bruine korst :sick: Weghalen lukte niet.
Met de shampoo van de apotheek ging het uiteindelijk helemaal weg, nu alleen nog af en toe een klein plekje/schilfertje
Ik was in de naieve veronderstelling dat alleen babies het hadden - en dat Lasse daar nog steeds wat van had. Die heeft nogal een bos haar en er zit nog steeds iets.
Maar blijkbaar kunnen ze het later ook nog krijgen of nog steeds hebben.
Ik dacht ook dat het voornamelijk bij baby’s voorkwam.
Maar Robin heeft het ook.
Al 1,5 jaar ongeveer, ben ondertussen al 2 keer bij de HA geweest, maar krijg steeds hetzelfde mee, zoete amandelolie voor het ‘krabben’ en een speciale shampoo bij ernstige hoofdroos.
Het begint nu minder te worden, maar kan niet zeggen dat het aan het spul ligt (dat gebruik ik al even niet meer, ga niet 1,5 jaar dagelijks zijn hoofd oliën en tot bloedens toe open krabben).
Dus ik zou zeggen dat ze er echt ‘overheen’ moeten groeien.
Het kijkt wel onsmakelijk trouwens, vroeg me ook altijd af wat ze wel niet zouden denken bij de luizencontrole…
neeeeh geen olie doen!! heb ik ooit eens gedaan en kon die zooi nooit meer uit dr haartjes krijgen! vervolgens een trauma dat ze een half jaar niks in dr haar wilde!
hier doe ik onder de douche altijd de haren uitkammen met een fijne kam. Eerst shampoo en dan cremespoeling, dan kam ik over de hoofdhuid heen. In het begin kamde ik de dikke stukken erui, nu is alles weg, en zodra er iets komt kam ik het er zo weer uit.
Bij ons manneke idem, gewoon met de kam erdoor! het is door het water en sop al aardig losgeweekt en ik kon het er zo uitkammen!
Hier met de olie nooit problemen gehad.
Kon het er met shampoo gewoon uitwassen.
Met alleen water en sop liet het hier niet los.
Het zat echt stevig op de hoofdhuid. Robin heeft korte haren, dus in zijn haar zat het niet echt.
Hou op, schei uit. Vooral mijn jongste (net 4) heeft nog enorm veel berg. En heel dun en weinig haar, dus je ziet het enorm :? De oudste (bijna 6) heeft het ook nog, maar dat wordt nu langzamerhand steeds minder.
Volgens onze kapster niet meer wassen met babyshampoo, maar met kindershampoo. Past beter bij de pH van de hoofdhuid van oudere kindjes (als ik het goed onthouden heb van die pH…)
Ik ben hier de haren ook minder vaak gaan wassen, nu nog maar 1x per week. De andere keren was ik het of niet, of alleen met water. 't Scheelt wel dat er hier vrijwel nooit gel oid in gaat.
Ik smeer haar koppie dus wel regelmatig in met olie, en daarna ga ik met m’n nagels en een babykammetje aan de slag. Ik haal er hier ook echt korsten met plukken haar uit :thumbdown: , maar dat haar komt wel weer terug, is mijn ervaring. Je moet inderdaad na de olie effe 3x wassen ofzo, maar zonder de olie krijg ik die berg echt niet weg.
Ik ren overigens morgen meteen naar de apotheek voor die speciale shampoo, had al eens bij een apotheek geïnformeerd, die zeiden dat ze niks hadden. Nu maar eens bij mijn eigen apotheek proberen. Hanneke, weet je toevallig nog hoe die shampoo heet?
of alleen met water
Dit is niet aan te raden.
Je kunt het haar dan beter droog laten.
Bij Nena het nooit gezien, zie ik het nu toch ineens op haar hoofd zitten. Ze heeft best dun en niet zoveel haar en ik zie het vrij vooraan zitten. Ineens wordt ik best wel groot stuk gewaar en ik zie ook bruine spikkels totaan haar kruin.
Geen idee hoe dat nu ineens kan.