Wanneer verdwijnt het berg (de korsten) op een babyhoofdje. Moet/kan ik het eraf halen of gaat het vanzelf?
Gr Estelle[/url]
gaat uiteindelijk helemaal vanzelf, maar dat kan best een tijdje duren!
(máánden zeg maar).
Je kan het eraf halen. Er bestaan speciale berg-pads, je kunt ook wat olie op het hoofdje doen en dan langzaam met bijv. een ansichtkaartje de boel eraf schrapen.
Helaas was dat hier een hels karwei en helemaal geen resultaat!
Uiteindelijk het hoofdje met rust gelaten en voilà , binnen 2 maanden was het weg.
De CB-arts adviseerde mij te wachten met schrapen tot haar fontanel nog maar 1 vinger open was. En die was bij Mila nog te open met 3,5 maand.
De anti-bergpads kunnen bij kindjes met gevoelige huidjes juist de boel verergeren dus wees voorzichtig…
Gewoon met een beetje bodielotion of vettige creme insmeren… ( liever geen vaseline of olie) en gewoon lekker laten zitten…
Evt kun je met zo’n zacht babyborsteltje wat loszittende schilvertjes wegborstelen, maar dat is ook niet echt nodig…
De kleine heeft er geen last van, dus ik blijf er lekker vanaf…
Ymke heeft hier ook er last van gehad… Van haar voorhoofdje/wenkbrauwen heb ik het afgehaals dmv bepanthen… Op haar hoofdje heb ik er niets aan gedaan, teveel haar…
Op dit moment kan je nog steeds wat schilfertjes zien, maar het kan geen kwaad!!!
@Bambi wrote:
De CB-arts adviseerde mij te wachten met schrapen tot haar fontanel nog maar 1 vinger open was. En die was bij Mila nog te open met 3,5 maand.
Uhm dat kan nog wel heeeeeel wat maanden duren hoor
Olijfolie, werkt perfect!
En gewoon laten staan , niet krabben, de kans is groot dat je ook de haarzakjes kan beschadigen.
We hebben hier van alles gedaan maar het beste is gewoon vettig houden en niet krabben.
Wij hebben er ook niets aan gedaan: ging inderdaad vanzelf ‘weg’. Jasper heeft nu nog enkele schilfers, maar die vallen amper op en hij heeft er geen last van dus :shifty:
Oh nou ik vond het zo viezig…
Ik ben er gelijk aan gaan werken toen de eerste berg kwam…want laat je dat zitten dan gaat het dus wel erger worden en het is nergens ‘‘goed’’ voor het is gewoon overmatige talg en viezigheid dus naar mijn idee onnodig.
Geen geschraap hier dat vind ik ook zielig…
Gewoon het zachte borsteltje…
De avond ervoor met olie insmeren lekker laten slapen en de volgens ochtend lekker borstelen…de volkjes vielen eraf…paar dagen volgehouden en bij de eerste berg weer gedaan en het is nooit weer terug gekomen :thumbup:
Even intensief verzorgen en lekker tutten,niets schrapen of bergpads…maar wel gelijk ermee aan de slag dan is het echt wel weg te krijgen hoor.
mijn kinderen hebben veel haar, al vanaf de geboorte. Ik heb de berg ook steeds weggehaald omdat het er zo vies uitzag. Losgemaakt met een zacht borsteltje en daarna met een luizenkam de schilfers eruit gekamt. Ging prima :thumbup:
vooral geen zalfjes, pads o.i.d. gebruiken, daar werd het hier bij beide kinderen alleen maar veel erger van!
Hier lijkt het meer op vervellen dan berg…zodra ik er 's avonds olie opsmeer is het weg. Ook als je er 's ochtends haarlotion op doet is het eventjes weg.