Berg skelters vanaf welke leeftijd geschikt?

Mijn zoontje wordt binnenkort 4 jaar en ik wil hem graag een Berg skelter kado doen.

Nou twijfel ik of hij al op ‘standaard’ skelter hiervan kan, of dat ik aangewezen ben op een Binky (die is speciaal vanaf 3 jr begrijp ik). Er zijn sites die aangeven dat de skelters vanaf 5 jaar en sites die vanaf 4 jr aangeven. Wat is jullie ervaring? Mijn zoontje is niet al te groot (100cm, 15kg). Van de andere kant gaat hij dat ding waarschijnlijk pas komend voorjaar echt gebruiken en dan is ie alweer een half jaar oude :think:

Hier een Berg skelter en ons Peet is 7 en kan er net aan op… hij heeft het voorheen altijd gewoon met een standaard ketler skeltertje gedaan. Ik zou dus geen grote Berg skelter doen met 4 jaar. Kan hij al fietsen? Want voor hun fietsontwikkeling is het wel beter om eerst te leren fietsen en dan pas op een skelter.



Maar los daarvan… mijns inziens gaat hij een grote nog niet redden.

Wij hebben een berg skelter gekocht toen Max 5 werd. En Victor reed erop toen hij 3 was. Nooit problemen gehad met het fietsen. Niet op een fiets en niet op de skelter. Victor was wel groot.



Misschien kun je eens proberen bij een vriendje of in een winkel? Dan weet je wat hij kan.

Met 7 a 8 jaar wordt zo’n skelter pas leuk. Ze zijn hartstikke zwaar.

7 of 8 ? Nou, dat is wel laat hoor. Bij ons word er nagenoeg niet meer mee gespeeld. En Victor is net 8 geworden in september. Ze gebruiken hem nu om bijvoorbeeld de visspullen naar de vijver te brengen. Of andere spullen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch eens een dealer opzoeken voordat ik zoiets online of op marktplaats koop. Nog een vraag: is vrijloop echt zo handig? Want dat maakt de prijs direct hoger zie ik…

een berg buddy deze skelter hebben wij ook onze zoon rijdt erop vanaf zijn 3e stoeltje is te verzetten de oudste van bijna 8 rijdt er ook nog wel eens op skelter is makkelijk vooruit te krijgen.

onze oudste heeft zelf een berg lacardi en daar kan zoon lief echt niet op weg komen.

zoon is nu 107 en dochter 138 en kunnen dus nog beide op de buddy!

We hebben een eenvoudige berg mammoet skelter. Bewust zonder luxe. Kan er ook niets stuk. Nieuw gekocht met extra stoeltje en aanhangwagen. Bij een verkooppunt in de buurt zodat we makkelijk mee terug konden mocht dat nodig zijn. Het zijn toch best dure dingen En daar wilde ik wel een stukje service voor.



Proberen is wel handig en misschien doet het verkoop punt je wel een goed aanbieding zodat je niet naar een webshop hoeft.