berg op het hoofd vraagje.

De kleine is 4,5 jaar en heeft al best lang berg op zn hoofd.

korstjes bovenop.

Ik dacht dat gaat wel over en wilde er niet aanzitten.

Maar het zat er wel heel erg lang, dus ik heb er olie opgedaan en een nachtje laten intrekken.

volgende dag haren wassen en met een luizenkam heel voorzichtig kammen.

Het ging er af, maar ik had de korstjes helemaal zacht op mn kam zitten, maar ook hele plukken haar die in het korstje geplakt zaten.

Het deed geen pijn en ik heb bijna alles eraf gekregen.

Maar nu heeft ie hele grote kale plekken bovenop zn hoofd.

Gelukkig heeft ie wel lang haar en valt het niet op, maar ik vond het wel vreemd.



Is dit wel normaal met berg?

Als berg lang zit dan is dat idd normaal, daarom word ook ge-adviseerd om het wel bij te houden. Mijn zoon heeft nog steeds 1 plekje met berg en eens in de maand, ben ik daar ook aan het “pielen” om het er af te krijgen.



Berg verstikt het haar, waardoor het dus “afsterft”

Wij hebben het ingesmeerd met olie…Dat laten intrekken en daarna met een pasje eraf geschaapt.



En inderdaad zitten pielen als die onder de douche vandaan kwam.



Eigenlijk verder niet meer aandacht aangegeven want zit nu te denken goh het is er ook allemaal afgegaan :lol: :lol:

Lasse heeft ook nog een restantje zitten en zo af en toe probeer ik het er af te pielen.

Maaike had als baby al veel haar én berg. Als ik dan met olie en een kam aan de slag ging werd dat een hele vieze vettige schilfer-kliederboel.



Toen kreeg ik een tip van iemand om de speciale, niet vette haarlotion van Zarqa (ik geloof dat je dat zo schrijft…) te proberen en de kleine meid was er met een week vanaf.

Tis maar een tip. Geen idee of het voor jouw zoontje werkt, maar het is het proberen waard lijkt mij. Dan ben je meteen van de opkomende kale plekjes af.



Het is in ieder geval bij de Tuinen te koop. Geen idee of andere winkels het verkopen.

probeer het inderdaad goed bij te houden, door de berg komt er geen lucht bij het hoofd en word het afgesloten, het komt weer mooi terug al sje het goed bij houd , olie op blijven doen, lekker het hoofdje masseren daardoor komt de doorbloeding op gang en krijgen de wortjeltjes van het haar het optimale , daar word ook talg door geproduceerd dat helpt weer wat beter de berg weg krijgen, mits je het dagelijks bij houd,



bijv savonds wat olie er op, in badje wat olie en lekker een beetje het koppie laten weken , als je dagelijks kijkt dat als er wat berg zit het meteen probeert te behandelen met wat olie of zo dan stopt het op een gegeven moment vanzelf



ik hoop dat hij er snel van af is :-*

Als het haar “afsterft”, groeit het dan later weer aan, of blijven deze kale plekken?

@stillewater wrote:

Als het haar “afsterft”, groeit het dan later weer aan, of blijven deze kale plekken?


Nee, 't haar groeit weer terug. Nikkie had ook een paar kale plekken nadat ik berg had weggehaald, maar daar is nu niks meer van te zien.



Was je zijn haar nog toevallig met babyshampoo? Dat deed ik dus wel, een beetje lang in blijven hangen :oops: En volgens de kapper is dat dus helemaal niet goed, houden ze daar vaak berg van en past kindershampoo beter zo’n kinderkoppie (logisch ook hè?!) Heeft iets te maken met de pH ofzo (als ik het goed onthouden heb)

Ik heb toevallig de zwitsal champoo weggegooid nadat ik de korstjes eraf heb gekregen.

Ik was het nu voorlopig even met alleen water en gebruik geen gel enz. Gelukkig houd ie zn pet graag op.

Zn hoofdhuid is een beetje rood, dus ik laat het even rusten.

wij hadden speciale shampoo van de huisarts gekregen ervoor Odin had het ook en is er zoals het er nu naar uitziet helemaal vanaf :thumbup:

Ik heb altijd begrepen dat het vanzelf weggaat? Eventueel met olie idd, maar tegen het 2e jaar verdwijnt dat toch meestal? Bij oudste wel eens wat weggehaald maar doordat ze best wat haar heeft zag je het nooit en volgens mij is ze nu compleet bergvrij sinds een paar maandjes. De jongste heeft meer en dat zie je beter, maar daar kan ik regelmatig wat wegkrijgen, komt los en het wordt minder… wel vaak met soms wat haartjes.

Dus berg sluit de huid af en doet haren afsterven? Nooit geweten. Kan me wel voorstellen dat je haren meetrekt omdat het in de korstjes zit.

Zal vast nog wel terug groeien hoor!

probeer wel zo weinig mogelijk die pet op te zetten , want daardoor stikt het haar ook namelijk,



het haar groeit gewoon weer terug ,



rode hoofdhuid is geirriteerd ,

Ik hou me nooit bezig met berg. J. heeft het nog steeds, niet over zn gehele hoofdhuid. Zn haar groeit overigens prima, dus hier wordt er niets ‘verstikt’. Gaat vanzelf wel weer over, had ik bedacht.

Ben blij te lezen dat er meer peuters zijn met dit “probleem”



Ook Benthe heeft nog wat berg. Mijn man pulkt het er ook wel eens af en dan werd ik altijd boos om de haren die hij meetrok, maar dat blijkt er dus bij te horen…



Ik zal Benthe zaterdag ook in de olie zetten en dan zondag even goed kammen.

Wil haar soms een staartje indoen, maar als ik dan die plekjes zie, dan vind ik het zo vies lijken…



Hoop het snel een keer overgaat…