Bereikbaarheid VBN en LLL

Borstvoedingorganisatie LLL en de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk streven ernaar om telefonisch zo goed mogelijk bereikbaar te zijn, door o.a. LLL-leidsters in bloktijden in te delen en door meerdere telefoonnummers tegelijk van VBN-contactpersonen bij jou in de buurt te verstrekken. Maar hoe ervaar jij de telefonische bereikbaarheid van deze organisaties, voldoet deze aan jouw verwachtingen? Licht je keuze toe en geef in je toelichting in ieder geval aan om welke organisatie het gaat en of je overdag of buiten kantooruren hebt gebeld.

In Saba’s bv periode heb ik ooit gesproken met VBN. Als ik het me goed herinner kreeg ik een bandje met een aantal tijdstippen waarop ik terug kon bellen naar de dichtsbijzijnde dame. Gelukkig was het geen acute vraag, en kon ik wachten tot dat tijdstip. De hulpverlening was trouwens uitstekend, heel duidelijk en “Jip-en-Janneke” voor beginnende voeders (de vraag ging over wel of niet gebruiken van ORS voor de kleine i.c.m. bv). Van één vraag volgden er gaandeweg een aantal meer vragen, maar dat was geen probleem. Alles werd heel duidelijk uitgelegd, en er werd nog wat extra informatie gegeven die altijd handig is om te weten. Maar dat is dus wel ruim 1,5 jaar geleden geweest. Verder haal ik veel informatie van KOK.



Trouwens, wat goed dat je die vraag stelt :thumbup: !

hallo!



dat is toevallig! :smiley: Goed ik heb dus een cursus gevolgd bij VBN (bij jouw ook toevallig) :mrgreen: is mij goed bevallen. ook heb ik je een keer gebeld omdat ik het niet meer wist hoe ik dingen kon oplossen. ik heb ook via internet andere contactpersonen kunnen vinden en deze waren eigenlijk ook (vrij goed) te bereiken. ik vond het wel fijn dat er ook mensen in de avonduren bereikbaar zijn, vooral omdat een vraag niet tijdgebonden is…verder haal ik veel informatie van deze site (KOK) en heb ik ook vragen kunnen stellen op het borstvoedingsforum. (dit doe ik trouwens nog…)

net als jassie is het goed denk ik om dit soort dingen te inventariseren. Ben benieuwd!

Heb weleens geprobeerd een vrijwilliger te bereieken. Er waren wel beperkte uren waarop ik bellen kon, dus dat moet je even inplannen. Maar ik verwacht van een vrijwilliger ook niet dat ze de hele dag beschikbaar zijn. Ik was dus wel tevreden, want ik hoefde geen dagen te wachten ofzo.



Heb zojuist echter lopen zoeken naar een informatieavond over BV die door een LK gegeven wordt. En dat kon ik niet vinden, terwijl ik weet dat ze bestaan… Die info is dus lastiger te krijgen.

Ik heb de vrijwilligster eerst een mail gestuurd met mijn lange verhaal erin. Daarop kreeg ik een lang antwoord, tussen mijn eigen verhaal in geschreven zeg maar. Aan het eind zei ze dat het toch handiger was om telefonisch contact te hebben, dus heb ik gebeld.



Ik vond het prettig dat ik kon mailen, die drempel was voor mij lager dan bellen. :shifty: