Bereiding flesvoeding 0-6 maanden

Wij willen overgaan van Friso naar Nutrilon. De Friso voeding kan met kraanwater, schepjes voeding en dan in de magnetron.

Nutrilon moet met gekookt water zie ik op de verpakking. Nu kan je het gekookte water afgekoeld 24 uur in de koelkast bewaren, maar wat mij niet duidelijk is:

Moet ik dan eerst het water verwarmen en dan de schepjes voeding erin of kan ik het flesje water met de voeding erin verwarmen???

Staat niet echt duidelijk op de verpakking :?

Hoi,

Wij gebruiken het ook.

eerst water in de fles,verwarmen in de magnetron en dan de nutrilon erbij!

Hier gebruik en gebruikte ik lauw kraanwater maar daar zijn de meningen verschillend over. Maar mijn mannetje heeft er nooit last van gehad… en lekker makkelijk.

Gr loes

Je kan beter geen water met voeding verwarmen aangezien dat niet gelijkmatig opwarmt en er dan zogenaamde “hotspots” kunnen ontstaan.

Dus het water verwarmen en dan de poeder erbij.

gewoon warm water uit de kraan :wink:

poeder erbij en klaar is klara :thumbup:

zo doen wij het ook al 6 maanden en hij is nooit ziek geweest :mrgreen:

@judith wrote:

Oeh lekker met al die bacteriën uit de ketel/verwarmingsinstallatie :o

Hier deed ik ook gewoon koud kraanwater in de magneet en daarna het poeder er bij.

@Mellie wrote:

@judith wrote:

Hier deed ik ook gewoon koud kraanwater in de magneet en daarna het poeder er bij.

hahaha doe niet zo gek :mrgreen:

je doet net of het iets ernstigs is :doh:

Mijn waterbedrijf raadt warm water uit de kraan af voor consumptie. Ze kunnen de veiligheid daarvan niet garanderen.

Misschien kan je je waterbedrijf eens bellen en hen vragen?

@judith wrote:

@Mellie wrote:
@judith wrote:

hahaha doe niet zo gek :mrgreen:

je doet net of het iets ernstigs is :doh:

Nee, serieus lief kijk:

Water uit de kraan of uit een pak?
Voor het aanmaken van flesvoeding kan in Nederland meestal gewoon kraanwater gebruikt worden. Alleen in oude huizen met loden leidingen is kraanwater ongeschikt vanwege een te hoog loodgehalte. Het waterleidingbedrijf (buitenleidingen) of een loodgieter (binnenleidingen) kan informatie geven over de gebruikte materialen. In het geval van loden leidingen (en bij een vakantie in het buitenland) is het beter om verpakt water te gebruiken. Kies voor bronwater met een laag gehalte mineralen en zonder koolzuur (prik). Laat voordat u het kraanwater gebruikt de kraan een paar tellen lopen. Alle restjes water die nog in de leiding zaten spoelen weg en u krijgt fris water. Gebruik alleen koud water. Warm water wordt vaak opgewarmd in een geiser of boiler en kan een te hoog gehalte aan metalen en soms bacterieën bevatten

Bron
Voorgaande reactie was geen sneer of zo maar ik schrok even. :-*
En het ergste is dat veel kraamverzorgsters het ook gewoon adviseren...warm water uit de kraan :(

Ik heb begrepen dat waterbedrijven ook bezig zijn om kraamzorginstellingen te bereiken om ze te informeren over deze onjuistheid.

Wij gebruiken ook Nutrilon.

Gewoon koud kraanwater in de fles doen, opwarmen in de magnetron/pannetje/flessenwarmer, daarna poeder erbij en mengen.

nou geen probleem hier hoor :-*

Nou, houden zo zou ik zeggen;-)

Maar heb je niet even stiekem gekeken bij je waterbedrijf?

wie ik?

nee :think:

Heb je dan niet de neiging om te gaan uitzoeken hoe dat zit?

Als ik voeding voor een baby met warm water uit de kraan aanmaak en mensen zeggen, dat dit wordt afgeraden en dat het zelfs op de site van hun waterbedrijf staat, dan zou ik willen weten hoe het nu zit. Maar dat heb jij niet?