eerste dagen enkel in badwater verder er niks in is prima. Eventueel amandelolie is wel lekker als kindje droge huidje heeft. OOk fijn om te masseren . Anders wasgel om de billetjeste wassen.
eerste dagen enkel in badwater verder er niks in is prima. Eventueel amandelolie is wel lekker als kindje droge huidje heeft. OOk fijn om te masseren . Anders wasgel om de billetjeste wassen.
Bij Tejo rade mijn kraamverzorgster voor het badje zemelenbad van het kruidvat aan :thumbup: Die had ik dus ook weer gekocht voor Siep.
En idd wasgel voor het kontje voordat de baby in het bad gaat.
Verder heb je eigenlijk niets nodig.
Nouja, luiers natuurlijk :mrgreen: HEUL VEUL :lol: (maar ook zo gehaald 1 pak om mee te beginnen en uiteraard al die proefpakketjes )
Welke maat ligt een beetje aan de baby. Bij Tejo waren we vrij snel uit maatje 1 en bij Siep hebben we zelfs eerst nog een aantal keer premature luiers moeten halen :roll: ( :doh: En stomgenoeg hadden ze deze niet bij de apotheek, zelfs niet die van het ziekenhuis hier. Een week later overigens wel, terwijl ze tegen mijn man zeiden dat ze die wel konden bestellen, maar dat het per pallet ging :snooty: Raar hoor :naughty: )
De kraamzorg sopte Sophie al met zeep in op de aankleedkussen en dan in het badje.
In het badje ging ook spul … alleen weet ik nu even niet meer wat. :think:
procedure is nu 1 ste dag niet badje 2de dag in enkel water . En dan daarna in smeren met amandel olie eventueel.
Sommige bureau doen wel insoppen endergelijk. (is niet zo goed voor huidje) Denk dat ze dan badmelk erin deed. Zwitsal heeft het ,maar andere merken denk ik ook.
Vic heb je vitamine K en D in huis ??? (D wel ivm sophie neem ik aan??)
Wel in huis, alleen vergeet ik dat al een jaar om te geven :oops:
Op de commode zetten en 's morgens bij het verschonen van de luier / aankleden gelijk druppeltjes geven.
Doe ik bij Jesse ook (anders vergeet ik het ook :oops: ). Werkt super!
Hier heb ik badolie en zeepvrije wasgel, moet alleen zeggen dat mijn jongens vooral gewoon alleen in water gaan in bad (dus niets er bij). 1x per week was ik ze met wasgel en 1x per week doe ik er olie bij, de rest van badsessies is gewoon alleen met water.
Nog een vraagje: Zijn hoezen voor het verzorgingskussen echt nodig? Het lijkt mij dat die alleen maar vies worden en verder niet een echt doel hebben. Maar ja, ik weet er dan ook nog niets van .
Ik vind ze wel fijn; zo’n plastic ding plakt (als je baby zweterig is of nat uit de douche komt) en voelt al snel koud aan. Maar er zijn ook mensen die er alleen een hydrofiel luier over heen leggen, dat kan natuurlijk ook. Maar ik vind zo’n hoes ook gewoon mooier en gezelliger staan dan zo’n kaal kussen.