Benieuwd over gastouderopvang

Ik vroeg me iets af wat anders gastouders of mama’s die hun kindjes naar een gastouder brengen vast wel kunnen beantwoorden.



Wat geven jullie mee voor een dag (ochtend?). Dus dingen als eten, drinken, luiers en noem maar op.



En zijn er die flexibel gebruik maken en hoe werkt die flexibiliteit bij jullie?

sinds januari gaan onze kinderen naar een flexibele gastouder.

Ik mail een week of 2 voor de nieuwe maand begint door wanneer de kinderen bij haar komen.



Ik geef standaard een tas mee met een fles, flesvoeding, luiers, doekjes en voor beiden reservekleding. Die tas staat gewoon altijd klaar, en nemen we ook elke dag mee terug. Kun je natuurlijk ook gewoon bij een gastouder laten staan.

Eten en drinken geven we niet mee, dat zit gewoon bij het uurbedrag inbegrepen. En we betalen al helemaal niet veel, zij doet het echt voor haar plezier. Superfijn dat het zo kan!

Ik geef alleen mee, verschoning.



Eten, drinken, fruit enzo zit bij de prijs inbegrepen.



Mijn GO doet het voor haar plezier en wil voor eten niks extra’s “vangen”.

Mag ik dan ook vragen wat jullie uurprijs is?

Hier geef ik ook alleen kleding mee

En fruit en een koekje geef ik ook mee



Het brood eten en warm eten (Melinda eet daar 3 dagen per week warm mee.)

Hoef ik niet te betalen …



Voordeel wel is dat het mn schoonzus is de GO :slight_smile:



Uurprijs is 5 euro per uur

Ik ben GO (geweest) en paste in het huis van de vraagouder op. Ik mocht voor mij zelf eten en drinken pakken.

Echt ideaal.



Qua uurprijs kan het heel erg varieren. Ik deed het voor 4,50 per uur en had iets van 12 uur per week.

Mijn vriendin is ook GO en die doet/deed het voor 8-10 euro per uur. Dat vindt ik toch ook wel wat te gortig.

4,75 per uur

Ik werk als bemiddelingsmedewerker voor gastouderbureau.

Het verschilt heel erg. de ene gastouder vind het fijn als de kindjes die komen gewoon met de pot mee eten. en een andere gastouder vind het juist fijn als de kindjes allemaal hun eigen eten/drinken meenemen zodat ze lekker hetzelfde krijgen als thuis, helemaal bij speciale dieten.

Voor beide valt iets te zeggen vind ik en ik denk dat het heel erg afhangt van de gastouder en hoe die het aanpakt.



Er zijn richtlijnen voor prijzen die gastouders mogen vragen voor voeding e.d. Nibut normen zijn dit.

De ene vraagt wel een kleine vergoeding, andere niet.

ook weer heel persoonlijk.

Onze gastouder vraagt 5 euro per uur. Ik moet verder alles meegeven. Ze eet dan alleen in de middag mee, geen speciaal dieet, ze mag en lust alles. Maar krijgt dus haar boterhammetjes, haar melk, haar sap, haar thee, haar fruit en eventueel een koek mee. Luiers vind ik niet meer dan logisch. Billendoekjes, sudocreme, toetenpoetsers, alles gaat mee.



Was hiervoor KDV gewend (gaat ze nog 1ochtend heen). En hier geef ik enkel luiers mee heen. En ik betaal 1,50 meer.



(Eigenlijk maar 0.85 omdat ik ook bureau kosten betaal)

hier staat een pak luiers met doekjes bij de gastouder. In tasje dat dagelijks mee gaat zit reservekleding, muziekdoosje, speen.

ik heb het eerste jaar ook zelf fruit meegegeven omdat ik het fijn vond om zelf grip te hebben op hoe de voedselintroductie verliep. Maar inmiddels geef ik niks meer mee. Ik betaal eind van de maand euro per opvangdag voor eten en drinken en zo.

Voorheen zorgde ik dat er altijd aan pak luiers bij de go stond, ze gaf me een seintje als het eind in zicht was, voor al het andere moest zij zorgen. Eten, drinken, luierdoekjes, daar zorgt/zorgde zij voor, is bij de prijs inbegrepen.



Mijn go is flexibel, ik heb een wisselend rooster en dus ook een wisselend aantal uur opvang nodig. Zodra ik mijn rooster heb, mail ik dat haar. Het is regelmatig gebeurd dat er een dag vantevoren een verzoek kwam vanuit het werk, dan overlegde ik met haar of er iets gewijzigd kon worden. Op 1 keer na kon dat altijd. J. heeft er ook wel eens geslapen omdat dat beter uitkwam, eigenlijk kan alles.



Uurtarief ligt op 5,26, inclusief bemiddelingskosten voor het gob.



Luiers en zelfs sudocreme mee geven vind ik niet zo gek, maar al het drinken ook? Wat een gedoe.

ik ben gastouder en vraag 5 euro incl eten drinken luiers en babyvoeding moeten ouders meegeven.

zit heel veel verschil in beginnende en ervaren go wat uurprijs betreft

doordat kindjes geen eten van thuis meebrengen eten ze ook eens wat anders als thuis en iedereen heeft het zelfde aan keuzes daarom brengen ze hier niks mee vind ik onzin.

Onze gastouder krijgt 4,25 per uur per kind. En dan voor ons nog 1 euro per uur per kind erbovenop voor het gastouderbureau. En dan krijgen ze daar dus alles qua eten en drinken voor (op flesvoeding na dan).

Ik ben zelf eigenaar & bemiddelingsmedewerkster van een gastouderbureau. Hier in de regio ligt de uurprijs zo tussen de 4,50 en 5,00 en dat is meestal inclusief eten&drinken. Luiers worden eigenlijk standaard van thuis meegegeven.



Flexibele opvang verschilt per gastouder. De ene werkt met bijvoorbeeld 8 uur per dag, de ander met 1 maand van tevoren doorgeven en weer een ander met 1 week van tevoren, heel verschillend dus.



@Kwakje: Bij de ouders thuis heb je als gastouder sowieso recht op het minimumloon en dat ligt ergens op de 8 euro per uur. Een normaal tarief bij de ouders thuis is 10 euro per uur (incl. vakantiegeld), bij 3 of meer kinderen dat zelf richting 12,50 gaan. De ouders krijgen gewoon per kind tot 5,09 vergoed, dus met 3 of 4 kinderen zijn ze goedkoop uit. Meer informatie hierover kun je vinden door te zoeken op “dienstverlening aan huis”.

Wij zijn per direct eigenlijk op zoek naar een gastouderbureau/gastouder.



Nu vroeg ik mij af wat voor 2013 de gemiddelde prijzen zijn voor een gastouder, inclusief brood en fruit.



Kun je een gastouder ook vragen om een kindje op te halen? Ik heb momenteel geen auto en ik vind mijn kleine nog niet stevig genoeg zitten voor op de fiets. Is raar he om te vragen?

In overleg kan er veel uurprijs is hier 5,10 incl eten en drinken.

Ophalen of thuisbrengen kan in overleg,maar zit dan met haal en brengtijden andere kindjes

Vragen kan altijd en wat Maritkollau al zegt je weet niet hoe het zit met het halen en brengen van de andere kindjes.



Je moet wel een papier ondertekenen mocht de GO kindjes vervoeren.

supergastouder op loop/fietsafstand gevonden! 4,60 euro incl. brood en fruit. :dance:

fijn dat het gelukt is