Mijn arme benauwde mannetje is al voor de 3e keer in zijn leventje aan een stootkuur prednison begonnen en aan een penicillinekuur. Hij heeft het zo benauwd, maar de ventolin doet niks. Help, ik maak me zo’n zorgen…
Iemand ervaring hiermee en iemand die weet of er nog andere middeltjes zijn, want ik krijg in het ziekenhuis altijd te horen dat ventolin wel wat moet doen. Maar dat doet het niet.
Het is vastgesteld dat het om benauwheid gaat en niet om een bovenste luchtweginfectie (dan doet ventolin ook niks).
ik zou hap gebeld hebben
knufel voor je mannetje :hug:
Bellen, nu :hug:
je zou nog met hem in de badkamer kunnen stomen, maar weet niet of dat vocht de klachten juist verergert
Dikke kus van mij :hug:
hoe geef je die ventolin? Met zo’n voorzetkamer en pufjes? Misschien dat hij het niet goed in zijn lijfje krijgt? (zeg dus niet dat jij het niet goed doet, misschien ademt hij het niet goed in!)
Misschien is ventolin vernevelen dan een optie? Even met ha bespreken. Kan je kijken of hij daar wel op reageert…
hmm vernevelen werkt dus ook niet… balen!
mijn zus haar zoontje heeft het ook zo benauwd gehad steeds
hij heeft toen een soort poeder gehad … geen idee wat het was
maar dat moest hij innemen
moet ik eens vragen wat ze gehad heeft?
voor de rest zijn er heel veel verschillende soorten pufjes maar ik denk dat ook bepaalde niet gegeven mogen worden voor eenbepaalde leeftijd
zou iig zo spoedig mogelijk contakt opnemen met je huisarts en anders gewoon naar de eerste hulp hoor
niks is zo verschrikkelijk om te zien hoe je kind naar adem hapt
sterkte hoor :hug:
vervelend zeg! Als ik het zo lees zijn de luchtwegen erg geirriteerd. Gebruikt hij ook een ontstekingsremmer?
Dat kan helpen om de luchtwegen rustiger te krijgen doordat er een beschermlaagje wordt aangebracht.
En als de ventolin niet goed helpt…dat is bij Y.uri alleen zo bij een vernauwing hoog in de luchtwegen. Dan helpt de ontstekingsremmer veel beter. Dus of laten vernevelen met pulmicort of wij mogen thuis 10 puffen flixotide geven achter elkaar.
Succes!
hoi,
mss helpt dit:
eerst een pufje Salbutamol en dan 10 min later flixotide.
Als mijn zoontje benauwd is doen we het op die manier!
Succes
heb even aan mijn moeder gevraagd
mijn neefje krijgt
singulair granul 4 mg sach.
dat krijgt hij via de kinderarts… loop je al bij een kinderarts?
anders zou ik zeggen laat je er naar doorverwijzen
[/u]
hij is nu 9 mnd
hier ook flixotide!
Hoi,
ik geef Salbutamol alleen als hij erg benauwd is.1 pufje. Als ik het goed heb verwijd Salbutamol de luchtwegen.Even goed laten inwerken en dan 1 pufje flixotide.(125 microgram per dosis)
Dit deden wij 2 keer per dag.
De ha heeft ons dit voorgeschreven.
Van de arts van de hap mochten we de Salutamol vaker geven,mocht hij erg benauwd zijn.
Ook ons zoontje hielp in de 1e instantie t pufje niet,maar toe nik naar de hap ging omdat hij wel erg benauwd was,bleek dus dat ik een veelste kleine "pufapparaat"had. Je hebt er dus 1 voor babys en een grotere met een veeel groter kapje.
Succes meis,ik weet hoe vervelend het is voor je kindje maar ook voor jou…
Tes heeft eerst seretide en ventolin gehad. Het eerste is een ontstekingsremmer en luchtwegverwijderaar in 1 en die moest ik 2x daags geven en daarnaast zonodig ventolin.
Nu heeft ze flixotide en ventolin. Het eerste is alleen een ontstekingsremmer.
Seretide en flixotide geven de longen dus even “rust” en het lichaam ook, door het proces over te nemen en preventief de longen te beschermen.
De flixotide krijgt ze ook 2x daags. Sinds Tes va febr dit jaar de seretide heeft bijgekregen heb ik amper aan ventolin bij hoeven te geven.
Nu met de flixotide gata het ook goed.
Salbutamol is de goedkopere variant van ventolin en volgens de apotheek is de werking hetzelfde (dit is wat zij zeggen ik kreeg nl salbutamol ipv ventolin, maar die paste niet op de ventolin toeter en ik vertik het om een niewe toeter zelf te moeten gaan bekostigen. Wij krijgen nu dus ventolin, maar dan moet de ka op het recept zetten dat het een medische noodzaak is, anders doet de zorgverzekering moeilijk :roll: )
Ook mijn dochter heeft een historie aan longproblemen en complicaties en daarvoor ook meerdere malen in het zh gelegen.
Vind het wel vervelend voor je dat je niet eerder contact op kunt nemen met de kinderarts. Als ik bel, dan word ik zowieso aan het einde van de dag door de kinderarts zelf terug gebeld.
Laat je eens informeren of seretide of flixotide iets is voor je zoontje.
Heel veel beterschap, ik weet hoe vreselijk het is om te zien dat je kindje zo benauwd is :hug:
Ik ben vanmorgen bij de HAP geweest! Vandaar ook de kuurtjes. Ze weten het daar ook niet, moet verder overleggen met de kinderarts. Maar daar kan ik niet eerder dan 12 juli terecht. Ben echt wanhopig, ze zeggen steeds dat ventolin wat moet doen. Maar dat doet het niet…
Vocht verergert klachten bij Lars. Dus stomen doen we maar niet.
Maar ik heb niet het idee dat zijn klachten nu erger worden hoor. Daarbij ben ik vanmorgen bij de HAP geweest. Heb ik misschien niet duidelijk gemaakt in mijn bericht?
Hij heeft nu 1 keer prednison gehad en 2 keer penicilline. Dat zou hem binnen nu en 1 dag wel moeten gaan helpen.
Ik zoek iets voor in de toekomst. Er moet toch iets te vinden zijn waardoor zijn longen wel kunnen verwijden? Iets soortgelijks als ventolin, maar dan een ander merk / fabrikant etc?
@Cariska wrote:
hoe geef je die ventolin? Met zo’n voorzetkamer en pufjes? Misschien dat hij het niet goed in zijn lijfje krijgt? (zeg dus niet dat jij het niet goed doet, misschien ademt hij het niet goed in!)
Misschien is ventolin vernevelen dan een optie? Even met ha bespreken. Kan je kijken of hij daar wel op reageert…
Ja, via voorzetkamer. Wij hebben ontelbare keren laten zien hoe we Lars de ventolin toedienen bij een astmaverpleegkundige. Daar zijn ze uiterst tevreden, ook hoe Lars inhaleert. Dus dat zou goed moeten zijn.
In November is Lars 2 keer verneveld, even reactie (1,5 uur), daarna weer misse boel met een opname als gevolg! Daar hebben ze ook niet veel meer kunnen doen dan heel veel puffers geven, prednison en neussprays en dat kan ik thuis ook.
Ik zou wel graag eens een ander middel willen proberen…
Poeizie, ik hoor graag wat het kindje van je zus gehad heeft.
Smurf, we zijn 6 weken geleden de flixotide gaan afbouwen. Dus volgens mij is dat het grootste probleem. Met de flixotide bleef hij stabiel in de luchtwegen. Ben natuurlijk accuut weer begonnen, maar voordat dat laagje er weer is op zijn longen duurt toch 1 a 2 weken.
Goh, wist niet dat er zoveel pufjes flixotide gegeven mocht worden. Ik ga dit zeker onthouden, want volgens mij werkt dat bij Lars ook beter dan die ventolin.
Lars heeft vannacht redelijk goed geslapen, de prednison gaat nu wel aan het werk in het lichaam merk ik. Hij giert en piept veel minder in zijn ademhaling, dus we gaan de goede kant weer op. Ben zelf gewoon ook bang geworden. Ik wil niet elke keer naar de HAP of dokter om prednison te moeten halen om hem erdoor te trekken. Dus ik hoop dat de flixotide straks weer verlichting geeft en hij minder vaak en minder erg benauwd wordt!
@Sunce wrote:
hoi,
mss helpt dit:
eerst een pufje Salbutamol en dan 10 min later flixotide.
Als mijn zoontje benauwd is doen we het op die manier!
Succes
Sunce, doe je dat dan na elk pufje Salbutamol?
Hoe vaak zou je die flixotide dan kunnen geven?
Wie heeft je dit advies gegeven?
Bedankt alvast!
@poeizie wrote:
heb even aan mijn moeder gevraagd
mijn neefje krijgt
singulair granul 4 mg sach.
dat krijgt hij via de kinderarts… loop je al bij een kinderarts?
anders zou ik zeggen laat je er naar doorverwijzen
[/u]
Bedankt zeg! Mag ik vragen hoe oud jou neefje is?
Wij zijn al onder behandeling van een kinderarts en 12 juli hebben we een afspraak staan. Verder zoek ik deze week telefonisch contact met de astmaverpleegkundige. Wellicht kent zij dit middel ook, ze heeft al veel dingen voor ons gedaan op dit gebied.
Oke, dan ga ik er eens achter aan. Zag namelijk op internet dat singulair vanaf 2 jaar is. Wellicht is er ook een variant op de markt voor kleinere kindjes.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Meer tips zijn welkom!