Ben zo zenuwachtig! --> Het duimen heeft geholpen!

Hoi Meiden,



Bij onze Emma werd 4 dagen na haar geboorte geconstateerd dat ze een “makkelijk luxeerbare heup” zou hebben. Ze had in een stuit gelegen, is een meisje en haar papa heeft heupdysplasie dus we hadden het van te voren wel een beetje verwacht. Toch was het best heftig, helemaal omdat ze mijn pasgeboren ukkie in een harnas hezen waar je U tegen zegt. Je zag nog nauwelijks baby. Na 2 dagen waarin we veel informatie hadden ingewonnen en een baby met kapotte billen omdat we het daar niet meer goed schoon konden maken, en drukplekken waar de huid vanaf was hebben we dat ding in het zkh weer af laten halen. Volgens de meeste artsen was de kans dat het de eerste drie maanden van haar leven uit zichzelf over ging best groot. Helaas toen emma 2,5 maand oud was zijn we naar de maartenskliniek geweest en daar bleek dat haar linkerheup toch wel erg afweek van wat normaal is. De heupkom was niet goed ontwikkeld. Vandaar dat ze een spreidbroekje kreeg. Na een maand moest ze terug komen. Toen bleek dat de spreider nauwelijks had geholpen. Haar linkerheup was 37 graden en moet naar 20 graden net zoals haar goede rechterheup. Op controle was hij maar 1 graad verbeterd en was dus 36 graden. Nu zijn we weer een aantal maanden verder en moeten vanmiddag weer voor controle, en ik hoop zo ontzettend dat hij op zijn minst wat vaker af mag :pray: Emma gaat het ding steeds vervelender vinden. Huilt bij het omdoen, en gaat zich dan overstrekken zodat we hem niet aankrijgen. Het mooiste zou zijn dat ze hem alleen nog maar aan zou hoeven als ze wakker is, maar een paar uurtjes extra per dag af zou ook wel heel fijn zijn.



Ben echt onwijs zenuwachtig voor vanmiddag. Zouden jullie allemaal willen meeduimen met mij??? :pray: :pray:



Liefs Daniëlle

Klinkt heel zielig voor dr.



Ik doe heel hard mee :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:



succes

ik duim met je mee hoor :hug:

Ik duim hoor!!!



Kim heeft ook een spreidbroek gedragen…ze is er net sinds haar tweede verjaardag vanaf!!



En de tweede controle was ze ineens wonderbaarlijk goed vooruit gegaan!!!



Nu moeten we nog 1 keer op controle komen als ze 3 is, want het was nog niet helemaal goed…



Niet leuk hè, als er iets met je kleintje is :cry: :cry:



:hug: :hug: :hug:

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

@Joepie! wrote:

Ik duim hoor!!!



Kim heeft ook een spreidbroek gedragen…ze is er net sinds haar tweede verjaardag vanaf!!



En de tweede controle was ze ineens wonderbaarlijk goed vooruit gegaan!!!



Nu moeten we nog 1 keer op controle komen als ze 3 is, want het was nog niet helemaal goed…



Niet leuk hè, als er iets met je kleintje is :cry: :cry:



:hug: :hug: :hug:




Heeft ze hem tot haar tweede continue gedragen? Of op een gegeven moment alleen nog maar 's nachts?



Ja het is niet leuk als er wat met je kindje is. Maar het is wel voor eigen bestwil nu. Haar papa is er namelijk nog steeds niet vanaf en is vorig jaar augustus eraan geopereerd. Helaas heeft het niet geholpen en moet hij nu wachten tot hij ooit een kunstheup mag. Dus wat dat betreft weet ik dat dit nu gewoon het beste is, maar toch… ze wil zo veel, en kan het nog niet door die beugel, en op die momenten vind ik het echt wel zielig. Daarintegen is ze een echt doorzetter dus uiteindelijk zal het haar allemaal gaan lukken, ook met spreidbroek.



En toch blijf ik heel hard duimen dat ze hem vaker af mag :slight_smile: :pray:

Ik denk aan jullie… :pray:

@purpled82 wrote:

@Joepie! wrote:
Ik duim hoor!!!



Kim heeft ook een spreidbroek gedragen…ze is er net sinds haar tweede verjaardag vanaf!!



En de tweede controle was ze ineens wonderbaarlijk goed vooruit gegaan!!!



Nu moeten we nog 1 keer op controle komen als ze 3 is, want het was nog niet helemaal goed…



Niet leuk hè, als er iets met je kleintje is :cry: :cry:



:hug: :hug: :hug:




Heeft ze hem tot haar tweede continue gedragen? Of op een gegeven moment alleen nog maar 's nachts?



Ja het is niet leuk als er wat met je kindje is. Maar het is wel voor eigen bestwil nu. Haar papa is er namelijk nog steeds niet vanaf en is vorig jaar augustus eraan geopereerd. Helaas heeft het niet geholpen en moet hij nu wachten tot hij ooit een kunstheup mag. Dus wat dat betreft weet ik dat dit nu gewoon het beste is, maar toch… ze wil zo veel, en kan het nog niet door die beugel, en op die momenten vind ik het echt wel zielig. Daarintegen is ze een echt doorzetter dus uiteindelijk zal het haar allemaal gaan lukken, ook met spreidbroek.



En toch blijf ik heel hard duimen dat ze hem vaker af mag :slight_smile: :pray:




Omdat ze bij Kim pas later ontdekte dat ze heupdysplasie had, aan beide heupjes, heeft ze hem best lang omgemoeten. Bijna een jaar lang…maar we mochten alleen 's nachts, omdat ze al bijna liep. Als het vaker kon, mocht dat uiteraart ook, maar dat ging niet.

Ik duim mee! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Tegen ons zei de arts trouwens dat ze hem om moesten net zolang als hun leeftijd was.



Dus als ze met 3 maanden een spreidbroek moeten, moet hij 3 maanden om. (als richtlijn natuurlijk!) Ik weet niet hoelang zij hem nu om heeft en hoe oud ze was toen ze hem om kreeg?? En na het tweede jaar heeft een spreidbroek geen zin meer, daarom mocht hij bij Kim ook af, terwijl het eigenlijk nog niet goed was.



Dus straks als Kim 3 is, zit ik ook in de zenuwen…net als jij nu :cry:

Dat heb ik wel vaker gehoord. Dat als ze heupdysplasie aan beide heupjes hebben, ze het later ontdekken. Wel fijn dat ze hem uiteindelijk alleen maar 's nachts omhoefde. Dan hebben ze er het minste last van. En dan vind ik eigenlijk nog dat het snel gegaan is dan. :slight_smile:

@Joepie! wrote:

Tegen ons zei de arts trouwens dat ze hem om moesten net zolang als hun leeftijd was.



Dus als ze met 3 maanden een spreidbroek moeten, moet hij 3 maanden om. (als richtlijn natuurlijk!) Ik weet niet hoelang zij hem nu om heeft en hoe oud ze was toen ze hem om kreeg?? En na het tweede jaar heeft een spreidbroek geen zin meer, daarom mocht hij bij Kim ook af, terwijl het eigenlijk nog niet goed was.



Dus straks als Kim 3 is, zit ik ook in de zenuwen…net als jij nu :cry:




Ja zoiets zei de arts ook tegen ons. Dat hij dacht dat ze hem ongeveer 3 maanden om zou moeten. Maar omdat hij bij de vorige controle nog nauwelijks verbeterd was, heb ik mijn twijfels erbij. Mijn oppaskindje had het ook, en had een spreidbeugel vanaf dat ze 3,5 maand was. Ze heeft hem uiteindelijk ook nog een jaar om gehad.



Hopelijk is het bij Kim straks helemaal over als ze weer op controle moet. Wat gaan ze anders doen? Enne, heeft jouw jongste dochter nergens last van?

Kira krijgt over een maandje ongeveer een foto!! Niet omdat daar tekenen voor zijn, maar omdat Kim het ook heeft. Ben ik erg blij om, want mocht het dan wel zo zijn, zijn we er in ieder geval op tijd bij en zo laat als bij Kim. Maar ik hoop natuurlijk dat er niks is!!!



En als het bij Kim nog niet goed is…ja, de arts had het over opereren. Maar dat was dan wel in het ergste geval…dus hoop heel hard dat alles oké is!!!

Ik duim ook mee meis! :pray:

Succes!



Joepie ik hoop dat Kim een operatie bespaard blijft!

Pff ja een operatie, en dan op deze leeftijd. Lijkt me ook niets.



En een foto voor de zekerheid lijkt me ook heel prettig. Ze zal het vast niet hebben. Het betreft meestal alleen het eerste kindje. Bij de tweede is er al meer ruimte in de buik.

Heel veel succes Daniëlle. :pray:

Hoi Dames,



Nou we zijn weer terug uit de maartenskliniek en met goed nieuws! Emma mag nu de beugel 3 uurtjes af per dag, dan mag ze hem over een week of 3 de hele tijd af als ze wakker is, en dan moeten we 6 November voor een laatste afspraak in de maartenskliniek en dan mag ze hem helemaal af :dance: :dance: Haar heup was nu nog 26,8 graden, en in die laatste paar weekjes moet dat naar 25 graden. De laatste 5 graden komt dan door bewegen uit zichzelf goed. Ik ben zo blij :mrgreen:



Meiden allemaal hartstikke bedankt voor het duimen. Het heeft geholpen :-*



Liefs,

Daniëlle

wauw…Wat een goed nieuws…



Nu kan je weer lekker rustig op de bank zitten en genieten…



Geen zorgen meer aan je hoofd… :dance:

Geweldig!!! Wat een opluchting voor jullie zeg!! :thumbup: :thumbup:

Wat een goed nieuws voor jullie!

:dance: