Ben weer...

dat boek van Daphne Deckers aan het lezen… ‘De Geboorte Van Een Gezin’… :mrgreen:



En bij het eerste hoofdstuk lig ik alweer in een deuk… :lol:



Ik quote:



‘Ik was nét bevallen en liep nog met dubbeldik kraamverband wijdbeens door het huis te waggelen. Toen Richard mij de dag na de bevalling ‘van onderen’ zag, zei hij: ‘Sjeezus, Daf, je lijkt wel een ontplofte egel’ … :lol:



‘Mijn eerste jaren met Emma en Alec stonden bol van de emotionele persweeën en psychische ontsluiting’ … :lol:



‘Het persen door het nauwe geboorteknaaal bezorgt een eerste kindje vaak (tijdelijke) blikschade, zoals een punthoofd, een plat neusje of een omgevouwen oortje. Tel daar nog wat kaasachtige huidsmeer en bloederige slijmdraden bij op, en je begrijpt waarom ze in Hollywood-films bij voorkeur een frisgewassen kindje van drie weken uit het ‘kraambed’ omhoog tillen’ … :lol:



‘Ons lieve mannetje was net een diepvrieskipje: een bol buikje met twee staakjes van benen’ … :lol:



‘Wat ben je allemaal aan het doén?’, mompelde Richard. ‘Kijken of ze het nog wel doet!’, fluisterde ik terug’ … :lol:



‘En een babyfoon natuurlijk, want veiligheid staat voorop. Dat je een baby dwars door het plafond heen hoort huilen, wist ik toen gelukkig nog niet’ … :lol:



‘De kraamverzorgster vertelde mij dat er op je tepels speciale kliertjes zitten die een uniek geurtje afscheiden, waardoor je baby weet: ha, hier moet ik wezen. (De meeste pasgeboren baby’s happen echter ook vrolijk in neuzen en andere uitsteeksels, hetgeen bewijst dat het systeem niet geheel onfeilbaar is)’ … :lol:



‘Toen Emma voor het eerst bij mij werd aangelegd, kreeg ik het gevoel dat ik klem zat in een knoflookpers. Volgens de zwangerschapsliteratuur ‘masseert’ een baby met zijn kaakjes de melk uit je borst, maar geloof me: het is gewoon ordinair knijpen wat ze doen’ … :lol:



‘Voordat ik moeder werd, dacht ik bij het woord ‘luxe’ aan een nieuwe auto of aan een verre vakantie. Nu dacht ik alleen nog maar aan uitslapen’ … :lol:



Goed… Ik ga weer verder lezen… :mrgreen:

Ik denk dat ik dat boek ook maar es ga lezen!

Is wel humoristisch beschreven, daar hou ik wel van!



Is het boek helemaal zo, of alleen de eerste pagina’s?



Veel leesplezier! En vergeet niet af en toe te kokken :wink:



Liefs,

Moon

Het boek is bijna helemaal zo… :mrgreen:



Er zitten wel serieuzere stukjes tussen, maar ik vind haar schrijfstijl zo leuk… :lol:

:lol: Dat klinkt als een erg leuk boek!!! :lol: :thumbup:

Nog ééntje dan… :mrgreen:



‘Zodra je echter stopt met het geven van borstvoeding, zakt je boezem genadeloos in elkaar. De melkklieren trekken zich terug en zolang er geen nieuw vetweefsel voor in de plaats komt, lijken je borsten nog het meest op twee leeggelopen verjaardagsballonnetjes: ze herinneren nog vaag aan iets feestelijks, maar de spanning is eraf. Hoewel je borstpartij na een jaar of anderhalf wel weer een beetje kittig is opgevuld, blijven je tepels vaak stuurs naar de zuidpool wijzen’ … :lol:



Vervolg hierop:



‘Deze hangstand is misschien niet helemaal in overeenstemming met het heersende schoonheidsideaal, maar het is wel praktisch: alleen zó kan je kind er goed met z’n mondje bij. (Nu ik erover nadenk: virtuele vrouwen als Lara Croft van Tomb Raider moéten haast wel door mannen zijn getekend. Het arme kind heeft borsten als meloenen, met pronte tepels die ergens boven op de bolling zijn geplaatst. Het is maar goed dat digitale dames doorgaans geen kinderen krijgen, anders zou Lara haar baby op z’n kop moeten houden om hem te kunnen voeden)’ … :lol:

Ik heb hem ook gelezen, mocht hem lenen van een vriendin en ik heb me rot gelachen dus Yvette… veel plezier :mrgreen:

Haha geweldig!!! :mrgreen:

Hahaha ja leukkkkkkkkkk! Ik krijg meteen ook weer zin om hem te lezen Yvette! Ik ga hem weer eens uit de kast plukken!

Ik heb ze ook gelezen; geboorte van een moeder, geboorte van een gezin, Pedagoogelen. Super ! Ze schrijft echt grappig !



Heb nu weer 2 andere boeken van haar gekocht; Opwaartse druk en Decksels (deze bevatten haar geschreven collums)

ik had ze ook binnen no time uit :thumbup:

:lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Geweldig boek he! Ik heb het ook in 1 adem uitgelezen.

Klinkt helemaal leuk! Heb nog een boekenbonnetje liggen hier :mrgreen:

Ze schrijft gewoon leuk, ze doet ook elke week een stukje in vrouw (bij de telegraaf), vind ik meestal ook errug leuk geschreven :thumbup:

is pedagogelen ook zo leuk??

Ik heb nog een boek van Daphne liggen boven: “De geboorte van een moeder” Ook erg leuk om te lezen. Ik zal 'm zo in m’n shop gooien :wink:

Pedagoochelen is ook erg leuk, inderdaad… Ik heb ze alledrie gelezen, haar eerste (De geboorte van een moeder) al 2x… :wink:



Vooruit, nog een paar dan… :mrgreen:



‘Richard is een echte doe-vader: hij rolt met de kinderen over het gras en moedigt ze aan om verder te springen, hoger te schommelen en harder te gooien. Maar terwijl Richard eindeloze zandkastelen met ze kan bouwen, word ik doodongelukkig van de zandbak. Ik zit met zo’n plastic schepje alleen maar oorwurmen en ander gespuis over de rand te wippen, om van die irritante kattendrollen maar niet te spreken’ … :lol:



‘Zit hij met acht of negen maanden nog dagelijks tot aan zijn polsen in de pap, tegen de tijd dat zijn eerste verjaardag nadert, kan hij al heel aardig met een lepeltje eten (en met ‘heel aardig’ bedoel ik: één hapje in de mond, twee hapjes op de grond)’ … :lol:



‘Iedere moeder die dagelijks de tanden van haar kinderen probeert te poetsen, weet dat dit zich nog het best laat vergelijken met vrij worstelen voor gevorderden. Tot de eerste verjaardag kun je nog wel zo’n vingerborsteltje gebruiken, maar zodra de tandjes op elkaar gaan bijten is het beter een echt kindertandenborsteltje aan te schaffen. Want geloof me: ze bijten dóór’ … :lol:

Nog een quoteje van haar, dit verteld ze in bijna ieder interview :wink: :



“Bevallen voelt alsof je je onderlip over je hoofd moet trekken”

Geweldis, die boeken van Daphne!! :thumbup:

Ik heb ze laatst ook weer eens gelezen.



Maar die 2 andere boeken die iemand net noemde (met die columns). Zijn die ook aan te raden?

@sensje wrote:

is pedagogelen ook zo leuk??




Ja erg leuk ! Als je de vorige 2 boeken van haar ook leuk vind dan

´moet´ je deze ook zeer zeker lezen hoor :wink: