Ben misschien te vroeg> Help Kerst hoe te vieren?

Hallo meiden,



Ja, wij willen kerst bij ons laten vieren met de familie. Om de kosten niet al te hoog op te laten lopen, richt ik mij tot jullie.



Hebben jullie ideetjes? Eventueel iedereen gerechten laten maken, hoe hebben jullie dit gedaan? Hadden jullie een thema?

Kortom wat hebben jullie als zeer leuk en origineel ervaren?



Tell me! Alle leuke, originele ideeën zijn van harte welkom!

O ja…ik ben niet zo’n keukenprinses :oops:



Liefs,

Moon

Qua eten kun je eigenlijk van alles doen.



Maar wij doen wel iets leuks qua cadeaus :angel:

Vind ik dan hé :wink:



Iedereen koopt 1 cadeau, bijv. € 7,50 en dan doe je een spel een soort Triviant.

Diegene die de vraag goed heeft mag een cadeau pakken, dus ook van iemand anders.

Dus het is eigenlijk gewoon grappig en goedkoop.

Hee, ik lees even mee, ik stuur net een mailtje naar mijn zus met deze tekst:



Wat zullen we doen met het eten? Iets met een thema, of iets waar we goed in zijn? Of allebei, of iets wat we zelf lekker vinden?



In dit gezelschap zijn 2 keukenprinsen aanwezig :slight_smile:



Vorig jaar hebben we het al een keer gedaan, zeer gezellig, maar het eten vond ik een beetje een allegaartje, maar een thema kan ik eigenlijk ook niet bedenken :think:

Je kan zelf een menu samenstellen en dat verdelen. De een maakt dan het voorgerecht, de ander het toetje…



Of, zoals ik laatst met vrienden heb gedaan: tapas… Er zijn hele makkelijke recepten en dat kan ook zo uitgebreid als je zelf wilt. Wij hadden ervoor gekozen dat ieder voor ongeveer 7 man 3 dingen maakte, 1 vegetarisch, 1 met vis en 1 met vlees. We hadden uiteindelijk iemand die ook een heerljike salade had gemaakt en iemand een toetje…

Wij verdelen inderdaad het aantal gangen; mijn broer en vriendin zorgen voor het voorgerecht, mijn ouders voor hoofdgerecht, wij voor nagerecht en goede vrienden die komen zorgen voor borrelhapjes. Soms heeft het even wat overleg nodig over wat bij elkaar past, maar dit is ieder jaar weer een heel goed idee. Ook zorgt iedereen voor bijpassende wijn/drank. Zo verdeel je het werk, maar ook de kosten!

Wij hebben 2 jaar geleden een grote gourmetparty gehad met beide families samen en wat vrienden. Maar iedereen zorgde voor wat vlees en wat ze er zelf nog verder lekker bij vonden maar alles ging wel in het midden op de tafels.



Ik had wel voor genoeg rauwkost, stokbrood, sauzen, drinken enzo en de gourmetstellen gezorgd, maar verder had eigenlijk iedereen zijn/haar eigen vlees. Sommigen hadden bijvoorbeeld een salade meegebracht, anderen hadden ook stokbrood maar dan waar al kruidenboter op zat, weer anderen hadden andere sauzen meegebracht waar wij nog nooit van gehoord hadden, en zo hadden we een hele hoop op de tafels staan.



Een leuke tip om de tafel(s) te versieren: in het midden gewoon een rol aluminium folie en aan de zijkanten waar iedereen dus zat te eten een kadopapier uit rollen en vastplakken. Zag er heel sjiek uit en je kwakt het naderhand zo weg.

wij vieren 1e kerstdag bij mijn broertje en schoonzus in zijn nieuwe huis met mijn ouders en haar ouders en zus.

ieder van ons maakt wat lekkers zodat we een lekker buffet krijgen.

ik ben ook geen keukenprinses,maar op internet zijn heel veel leuke recepten te vinden die ook nog makkelijk te beriden zijn

@mamaartje wrote:

Wij verdelen inderdaad het aantal gangen; mijn broer en vriendin zorgen voor het voorgerecht, mijn ouders voor hoofdgerecht, wij voor nagerecht en goede vrienden die komen zorgen voor borrelhapjes. Soms heeft het even wat overleg nodig over wat bij elkaar past, maar dit is ieder jaar weer een heel goed idee. Ook zorgt iedereen voor bijpassende wijn/drank. Zo verdeel je het werk, maar ook de kosten!




Dit doen wij dit jaar ook :drool:

ff met elkaar overleggen, heerlijk :drool: