daar ben ik weer. Onze kleine meid is in 2 weken tijd van 7 naar 5 voedingen gegaan. Met gevolg borsten die van slag zijn, terug lopende bv, maar dat terzijde. De eerste voeding krijgt ze om 7 uur en de laatste rond 22 uur. Nu sinds een week gaat mw rond half 8 naar bed om te slapen en wil dan om 22uur als is haar uit bed haal niet meer drinken… 4 voedingen in 24 uur lijkt mij erg weinig voor een baby van 3 maanden oud, wat zeggen jullie? En is 12 uur achter elkaar slapen niet te lang voor zo’n ukkie?
Een optie is natuurlijk om haar overdag om de 3 uur te voeden… Maar dat wil ze niet altijd met gevolg een boos en hysterisch huilend kind… Jaja een dame met een duidelijk eigen wil…van wie zal ze dat toch hebben :think: :oops:
Volgens mij is tien uur wat ze op die leeftijd maximaal achtereen mogen slapen (dat zegt het CB hier tenminste).
Misschien heeft ze om 22.00u nog geen honger? Wil ze bv. om 23.00u ook niet drinken?
Als ze echt niet wil, zou ik haar niet om de drie uur gaan voeden…dan drinkt ze waarschijnlijk toch ook niet en zowel jij als zij heeft er niets aan als ze boos en hysterisch wordt, toch?
Zolang ze goed aankomt, voldoende plas- en poepluiers heeft en gelukkig is, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Vier voedingen is inderdaad weinig.
Probeer eens om haar slapend aan te leggen. Je zegt dat je haar eruit haalt voor de voeding, slaapt ze bij jullie op de kamer? Als je kunt, probeer dan eens om de weg van haar bedje naar je eigen bed zo kort mogelijk te maken, zodat ze niet wakker wordt. En probeer eens om haar liggend in haar slaap te voeden.
Als het niet lukt, inderdaad een uurtje later voeden.
Overdag kun je ook een keertje extra aanbieden. Dat hoeft niet om de 3 uur, maar misschien lukt het om de vier uur wel? Ik neem aan dat ze overdag nog meerdere malen slaapt. Probeer haar dan over dag ook eens extra in haar slaap aan te leggen.
En verder natuurlijk de luiers/groei in de gaten blijven houden.
zo lastig! ze slaapt niet meer bij ons op de kamer omdat ik elke beweging hoor en dan niet meer in slaap kom.
Als ik haar aanleg, de ene keer slapend en de andere keer half wakker dan wil ze gewoon echt niet.
Overdag slaapt ze dan wel weer heel weinig… Ik leg dr wel met regelmaat op bed maar dan ligt ze rustig om dr heen te kijken of op dr vingers te sabbelen (en dat is niet omdat ze trek heeft) Ze krijgt nu rond 7uur(moet ik dr ook wakker maken) en slaapt dan tot ong 10 uur dan om 11, 3, 6a7 uur weer bv en dan gaat ze rond half 8 slapen en dan rond 22a23 uur probeer ik de borst weer maar dan drinkt ze dus bijna niet.
Ze is deze week 140gr gegroeid en heeft goeie volle plasluiers!
oohja en als ik thuis ben voed ik bijna altijd liggend…
Maar al zou ik haar overdag wel aan de 5 voedingen krijgen, dat is van half 8 tot 7 uur wel erg lang slapen toch?
zo marjolein; wat een slaapkoppie heb jij zeg :inlove: wel heerlijk! Ik heb geen idee wat je er aan kan doen…maar ik zou willen dat ons meissie iets minder vaak kwam :oops: :oops: (vooral 's nachts )
Heey Marjolein,
Jou ritme komt mij erg bekend voor.
Liv had ook dat ritme toen ze een maand of 2 was. totdat ze 3,5 maand was.
Ik maakte haar ook steeds wakker voor de laatse voeding, ik gaf hem om half 11. Bij mij werkte slapend voeden helemaal niet. Dat deed ze eigenlijk nooit. Ik maakte haar juist extra wakker voor die voeding door haar even te verschonen. En zodra ze wakker was dronk ze dan wel (maar goed, nogmaals, liv drinkt eigenlijk nooit als ze erg slaperig is, dus weet niet of het bij jou kleine ook zo werkt )
Ik merkte ook dat Liv 's avonds gewoon minder dronk, bij haar laatste voeding. Soms maar een paar slokken, en soms 1 borst. Maar eigenlijk bijna nooit 2. En moest haar 's ochtends om half 8 ook bijna altijd wakker maken. (dan dronk ze wel 1 borst volledig, en de andere kolfde ik dan, ze stonden echt op klappen steeds toen) Maar heb haar wel steeds wakker gemaakt voor die beide voedingen. Weet wel nog dat ik toen ook dacht dat ze misschien terug wilde naar 4 voedingen. Maar heb het toen niet gedaan omdat ze daar gewoon te klein voor was.
Met 3,5 maand ging het trouwens over, toen kwam ze weer zelf voor elke voeding. Helaas ook 's nachts en 'sochtends veel vroeger
Maar ik heb al die tijd gewoon op haar luiers gelet, en merkte dat ze goed groeide. En ze was wanneer ze wakker was ook gewoon goed wakker & allert. Dus ik maakte er verder geen punt van dat ze zo’n slaapkop was 's nachts. (overdag sliep ze trouwens amper toen). Maar goed ik zegt steeds was… want t is helemaal over en ik ben 'snacht af en toe gewoon weer aan de beurt Liv is nu bijna 5 maanden, en sinds een week of 2 zit ze op 4 voedingen. Maar niet elke dag, soms wil ze rond 2/3 uur snachts ff een extra voeding, dus af en toe nog steeds 5!
@kloos
misschien moeten die meiden van ons eens samen kletsen
@mell
jij had dus ook zo’n nachtelijke slaapkop, heerlijk! Ik vind 4 voedingen dus nu ook wel al heel vroeg,
ik ga vanavond haar eens laten slapen en dan kijken wat ze doet… Misschien komt ze dan zelf wel rond 12e
Heb vanmorgen toch maar even het cb gebeld.
Nou daar schoot ik wat mee op :s
Nu moet ik ds toch nog maar zelf kijken wat ik er mee ga doen.
Gister avond haar dus maar niet wakker gemaakt om te kijken wat ze doet…ze slaapt gewoon door…Ben er uiteindelijk om 4 uur uit gegaan om te kijken of ze het nog wel deed…ze heeft heel even gedronken en sliep toen weer lekker verder. En om 8 uur weer wakker gemaakt…was ze heerlijk wakker en allert. Goed gedronken en om 9 uur heb ik dr weer op bed gelegd…en nu slaapt ze weer! Wat een slaapkop he?!
Dus deze mama moet nu maar eens de badkamer gaan soppen…dat schiet er elke keer bij in…dus nu moet het er maar eens echt van gaan komen!!!
ik had ook zo’n slaapkop. Moest heb van het cb wakker maken voor een voeding, maar meneer huilde net zo lang tot we hem weer lekker in zijn bedje legden…
Dus wij hebben hem lekker door laten slapen
Het lijkt wel of je het over onze kleine dame hebt.
Ook 4 voedingen vanaf een paar weken voor d’r 3maanden en zo slapen. Lekker van genieten, kindje geeft zelf aan wat ze nodig heeft. Honger hoor je echt wel - en niet al te veel aantrekken van ‘regeltjes’ hoe lang ze ‘mogen’ slapen en hoeveel ze ‘moeten’ drinken.
Tot 6 maanden is ze zo’n slaapkoppie geweest met nog twee lange dutten overdag en nu zit die stoere dame op 1 dut van 12.30 tot 15.30.
Hier wordt niet veel meer gedut (mannetje stopte er helemaal mee in dezelfde week dat vrouwtje van 2 naar 1 ging), dus kun je hier ook de badkamer even komen doen? :lol: