Ben ik vreemd?

Ik geef mijn jongste al heel lang geen geen bv meer…



Toen het bij mijn oudste niet lukte moest en zou ik bij mijn jongste…



Ik heb hem veel aangelegd en weinig gekolfd en zo gingen de 7 maanden voorbij met een gezonde, goeddrinkende jongen aan mijn borst.



Maar goed, elke 2 maanden maak ik mijn vriezer schoon…



En daar, in de onderste lade liggen 7 zakjes afgekolfde melk.



Ik krijg het niet over mijn hart om het weg te gooien, dus het blijft maar liggen. Al ruim een jaar…



Ben ik nu gek???

:? nee…

Ik heb Deann ook afgekolfde melk gegeven. Al in de kraamweek ging er melk de vriezer in.

Ik kon 't niet over m’n hart verkrijgen om 1 zakje met zo’n 100cc erin weg te doen (echt nog van die aller-allereerste melk was dat, kon 't 'r ook niet meer geven na een maand ofzo), dus tot eind februari lag het in de diepvries.

Toen gingen we verhuizen; diepvries ging naar een kennis, manlief heeft de vriezer leeggeruimd en alles weggegooid wat in zijn ogen weggegooid kon worden :wall: :wall: :wall:

Vind 't nog steeds jammer, was er ook echt verdrietig van :oops: aan de andere kant: wat móet je met melk die al ruim 20 maanden in de vriezer ligt :think:

Een klein beetje vreemd vind ik het wel :think: Hoewel ik ook moest slikken toen ik laatst de vriezer ontdooide en circa 10 Avent bakjes moedermelk weg moest gooien omdat meneer liever kv uit de fles drinkt en van pap niets wil weten :?

Maar dan nog heb ik het gewoon gedaan :think: Of ben ik nou vreemd :shifty:

:lol:







Maar herkenbaar… :oops: :



1 van mijn 3 vriezerlades wordt nog steeds compleet ingenomen door een groot aantal met mamamelk gevulde ijsblokjeszakjes… Ik kolf al bijna een jaar niet meer, ze zijn dus al heeeel ver over de datum heen… Maar weggooien… Ja, moet eigenlijk wel he, deze zomer :shifty: :oops:

Ik heb het dan niet met de melk (hà d ik maar teveel… :frowning: ), maar wel met andere dingen hoor. Wil graag alles bewaren. Of liever gezegd: ik kan het slecht wegdoen, maar doe het wel. Ook wetend dat hierna geen kindje meer gaat komen en er dus heel veel dingen voor het laatst zijn. Heb laatst de tummytub weggezet, kruiken opgeruimd, kleertjes uitgezocht. Vooral het laatste was moeilijk. Zóveel leuke kleertjes die ze niet meer aankan en die ik nooit meer ga gebruiken. Owww, ik word dan zo week. Dus ik kan het me wel voorstellen hoor, hoe dat moet zijn als je die melk tegenkomt. Zucht…

Ergens klinkt het vreemd, maar van de andere kant ook weer niet. Ik had 2 weken geleden een feestje en gedronken, thuis afgekolfd en weggegooid, met heel veel moeite want ik vond het zonde. Maar ja wat doe je er anders mee als je gedronken hebt? Ik heb wel aan manlief gevraagd of ie het wilde proeven :lol:

Hij zei trouwens nee

Nee je bent totaal niet gek. Heb ik ook nog :oops:



Ik kan het ook niet weg doen ook al ging het hier goed. Het ligt hier al wel meer als een jaar erin.



Mn man zal wel denken. Ik moet als ik de vriezer schoonmaak zorgen dat hij het niet ziet hihihi.



het is niet alleen dat ik het zonde vind. Ik geef ja allang ook niet meer heb er toch niks aan etc.



Maar het is ook een persiode van mn leven. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik kan het gewoon niet weggooien.

Ik zou denk ik maar mijn ogen dichtdoen en het weggooien - ik zou de ruimte in de vriezer nodig hebben en bovendien laat ik het dan vijf jaar liggen ofzo of nog langer :think:



Misschien met een speciaal ritueel weggooien en er bewust afscheid van nemen.

jha ik ben er ook zo 1



gelukkig is de melk nog niet ouder dan 3 maanden en kan ik alles nog lekker gebruiken…

Gooi toch weg :-*

Straks passen de waterijsjes niet :wink:

ik had er geen moeite mee, was wel blij dat die la leeg ging, want daar moesten de 1e zzelf gemaakte fruit en groente hapjes in… en nou nog zit er eten voor mischa in (alleen dan niet meer gepureerd)

tja als je een grote vriezer hebt kan je natuurlijk een klein zakje in een hoekje laten liggen :slight_smile:

en dan af en toe naar kijken :wink:



snap het wel hoor, borstvoedingstijd is zo bijzonder en dit is je laatste herinnering

alhoewel, misschien heb je nog wel een mooie foto

dat je die uitvergroot (of juist een kleine afdruk in je agenda ofzo)

want daar gaat het toch om, dat jullie die bijzondere fase met z’n tweeen hebben doorgebracht en niet om de moedermelkijsklonten



laat je nog weten wat je ermee doet?

wij hadden zo’n klein zakje achter in de vriezer liggen en die heeft manlief doodleuk weggegooid. Snapte niet dat ik daar boos om werd :roll:

Het is trouwens maar een zakje . Dus ruimte genoeg :oops: :mrgreen:

@lydia wrote:

wij hadden zo’n klein zakje achter in de vriezer liggen en die heeft manlief doodleuk weggegooid. Snapte niet dat ik daar boos om werd :roll:




:lol:



Ik snap je wel :wink:

Lech heeft het moeten weggooien, ik wou er niet bij zijn :oops:

Mijn melk was gekolft ten tijde van spruw (bleek achteraf) dus was ook niet meer te gebruiken :frowning:

En dat was mijn eerste gekolfde flesje :frowning:



Ik heb verder gelukkig alle voorraadjes op kunnen maken!



Van Thomas heeft de melk langer dan een jaar in het vriesvak gelegen.

Ook toen heeft Lech het weg moeten gooien in mijn afwezigheid :oops:

(en ik was nog pissig ook :silenced:)

@victoria wrote:

Gooi toch weg :-*

Straks passen de waterijsjes niet :wink:




Haha precies!



Ik moet nu al zo passen en meten met dat ding - geen ruimte voor nostalgie :wink:

@Bella wrote:

@victoria wrote:
Gooi toch weg :-*

Straks passen de waterijsjes niet :wink:




Haha precies!



Ik moet nu al zo passen en meten met dat ding - geen ruimte voor nostalgie :wink:




Er is slecht weer voorspeld, voorlopig kan mijn la nog even blijven zitten… :shifty: :angel:



Met kleertjes heb ik dat trouwens helemaal niet zo (behalve een paar eerste pakjes e.d.), die verkoop ik zo op mp. Maar met die melk dus wel :think:

O ik heb ook een lade vol hoor en daarvan is ook al heel wat over de datum maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om het gewoon weg te gooien…zo’n zonde :angel: