Ben ik nou zo moeilijk??

S’avonds tussen 18.30 uur en 19.30 uur is het spitsuur hier thuis. Amy krijgt dan nog wat yoghurt te drinken, we houden haar rustig ze gaat naar bed en werken haar avondritueel af. Doen we dit niet, dan hebben we een drukke nacht.

Wanneer het donderdag is, is het nog drukker rond die tijden want dan ben ik alleen en is hubby naar cursus.

Gisteravond had hubby zijn moeder aan de telefoon. Zij vertelde dat zijn zus morgenavond (vanavond dus :wink:) bij ons planten komt afleveren voor onze tuin. Prima, zou je zeggen, maar ze komt rond het spitsuur. Hubby zegt dat hij het allemaal wel prima vindt, terwijl hij ziet dat ik niet blij ben wanneer ik het één en ander opvang van dit gesprek in de keuken. Ik spreek hem daarop aan, maar hij begrijpt het niet. Hij vindt dat ik moeilijk doe terwijl ik vind dat ik het al druk genoeg heb in het spitsuur en dan niet nog eens mensen kan gaan ontvangen die iets af komen leveren.

Wat vinden jullie? Doe ik nou zo moeilijk (want ik kan soms heel erg moeilijk doen) of heb ik gelijk???

Maakt niet uit of wij vinden dat je moeilijk doet, jij ervaart het zo dus jouw man moet daar wel rekening mee houden.

Persoonlijk vind ik niet dat je moeilijk doet hoor, ik zou net zo reageren! (en dan zou mijn mannetje geirriteerd raken omdat ik me met het telefoongesprek bemoei hahaha)

Misschien een heel simpele oplossing: als hij zijn moeder op dat moment laat komen, prima, maar als het dan een drukke nacht wordt is het ook zijn probleem?

Nou mij lijkt dat als jouw man op cursus is, hij sowieso geen afspraken hoort te maken voor de tijd dat hij niet thuis is.

Hij zou jou de telefoon kunne geven zodat je zelf een afspraak kunt maken, jij weet het beste hoe je die tijd in kunt vullen.

Dus nee! Je doet niet moeilijk…ik zou de gevolgen (een onrustige nacht voor Amy bijv.) dan ook door je man op laten lossen als hij vindt dat het allemaal wel kan.

Maar ja, dat is wat ík zou doen, met míjn man en kind omdat ik weet wat die kunnen hebben.

Ik hoop dat je iig je man aan zijn verstand gepeuterd kunt krijgen dat hij het jou zo erg moeilijk maakt.

Gewoon even je schoonzus bellen dat het vanavond niet uit komt, ik denk dat ze dat wel begrijpt. En idd aan je man vragen of hij zulke afspraken eerst met jou bespreekt.

Ik kan er ook heel erg van balen als op het moment dat ik Luca rustig zijn avondritueel wil laten aflopen er opeens bv bezoek komt die Luca weer lekker loopt op te jutten met spelletjes enzo.

Ik ben daar nu heel hard in geworden en zeg dan gewoon tegen het bezoek dat ik niet wil dat Luca druk word en zonodig ga ik gewoon met hem naar boven om daar wat te drinken, knuffelen en boekje te lezen.

Zeker als ze planten komen afleveren zou ik zeggen,…“daar is de tuin, ik ben met mijn kind bezig”

EN laat ze dan lekker in de tuin hun ding doen.

Ik zou er overigens wel degelijk mijn partner over aanspreken.

Ik zou haar opbellen om te vragen of ze kan komen als Amy op bed ligt.

Persoonlijk heb ik er al een hekel aan als een bekende belt tijdens spitsuur, helemaal als ze wel weten hoe druk het is dan.

Ik vind ook dat als jou man iets regelt op de avond dat hij niet thuis is hij het wel even mag overleggen met jou…

Ik begrijp dat als je afwijkt van het avondritueel jullie een hele onrustige nacht tegemoet gaan? Nou, dan snap ik wel dat je hier niet zo blij mee bent…

Kan je niet gewoon de deur opengooien voor je schoonzus en roepen, zet maar in de tuin, en dat jij gewoon doorgaat met het ritueel???

En lukt het niet, ja dan moet je hubbie vannacht veel zn bed uit :wink:

(lees het nu ff terug en “het ritueel” klinkt wel heel raar haha, alsof het om een of andere sekte gaat, maar je snapt wel wat ik bedoel

Maar je schoonzus komt planten brengen…die kan zij toch zelf wel uit de auto halen en in de tuin zetten…ga jij lekker door met je dochter…

@Karin2 wrote:

Persoonlijk heb ik er al een hekel aan als een bekende belt tijdens spitsuur, helemaal als ze wel weten hoe druk het is dan.

Ik neem dan gewoon niet op :wink:

@Claud wrote:

S’avonds tussen 18.30 uur en 19.30 uur is het spitsuur hier thuis. Amy krijgt dan nog wat yoghurt te drinken, we houden haar rustig ze gaat naar bed en werken haar avondritueel af. Doen we dit niet, dan hebben we een drukke nacht.

Wanneer het donderdag is, is het nog drukker rond die tijden want dan ben ik alleen en is hubby naar cursus.

Gisteravond had hubby zijn moeder aan de telefoon. Zij vertelde dat zijn zus morgenavond (vanavond dus :wink:) bij ons planten komt afleveren voor onze tuin. Prima, zou je zeggen, maar ze komt rond het spitsuur. Hubby zegt dat hij het allemaal wel prima vindt, terwijl hij ziet dat ik niet blij ben wanneer ik het één en ander opvang van dit gesprek in de keuken. Ik spreek hem daarop aan, maar hij begrijpt het niet. Hij vindt dat ik moeilijk doe terwijl ik vind dat ik het al druk genoeg heb in het spitsuur en dan niet nog eens mensen kan gaan ontvangen die iets af komen leveren.

Wat vinden jullie? Doe ik nou zo moeilijk (want ik kan soms heel erg moeilijk doen) of heb ik gelijk???

Nee ik vind je niet moeilijk doen…

Wat is de moeite om er rekening mee te houden…

Kan je ook zeggen dat hij moeilijk doet :lol:

En rust ritme en regelmaat…juist :thumbup:

@renzosmam wrote:

@Karin2 wrote:

Zelfs als ik niet opneem irriteer ik me :oops:

Oh ik zou ook gewoon even je schoonzusje bellen hoor! Zal ze vast wel begrijpen toch!

@rijstkorrel wrote:

Gewoon even je schoonzus bellen dat het vanavond niet uit komt, ik denk dat ze dat wel begrijpt. En idd aan je man vragen of hij zulke afspraken eerst met jou bespreekt.

Dit wilde ik ook zeggen. Als jij die zus belt en het even uitlegt dan weet ze het ook gelijk voor een andere keer. Als je het niet vertelt weten ze het ook niet.

Zelf zeg ik ook als mensen zomaar bellen voor een kletspraatje dat ik later terugbel ofzo omdat ik met Lucas bezig ben, Inmdidels weten ze het en houden er rekening mee dat ze na 8 uur weer bellen voor een kletspraatje.

Ik zie het probleem niet. Je zou idd kunnen stellen dat het niet netjes is van je man om een afspraak te maken als hij er niet is, maar als het andersom zo uitkomt, zou je dan niet van hem op aan kunnen?

Het gaat alleen maar om plantjes brengen en dan nog van een familielid. Die begrijpt het heus wel dat je onderwijl bezig ben met je dochter en zet waarschijnlijk in de tussentijd de plantjes in de achtertuin en wacht geduldig op de bank tot je uitgemedderd bent en even tijd voor haar hebt voor de nodige instructies (om door te geven aan je man).

@renzosmam wrote:

@Karin2 wrote:

Voor mijn werk bel ik regelmatig mensen en ik snap het nooit dat mensen opnemen als het niet uitkomt. Als ik met mijn kinderen bezig ben (tanden poetsen of eten) neem ik gewoon niet op! Ik irriteer me alleen als mensen niets inspreken op mijn antwoordapparaat!

Tja zo te lezen ben ik 1 van de weinigen die idd vind dat je wat moeilijk doet. Dat je man een afspraak maakt zonder je daarover te vragen, oke, niet netjes. Maar je schoonzusje kan toch best wat plantjes neerzetten terwijl jij je kindje verzorgd. Het is toch geen wildvreemde die in je tuin/huis rondspookt?

Wij hebben ook een ritueel met Anne, maar als er iemand komt of de telefoon gaat dan neemt 1 van ons op en de ander gaat verder. Als 1 van ons niet thuis is en ik sta er bv alleen voor dan neem in in die tijd de telefoon niet op, tenzij ik zie dat het bv mijn ouders zijn. Mijn vader heeft vorig jaar een hersenstaminfarct gehad, dus van hun en mn broer wil ik geen telefoon missen. Als er niks ernstigs is dan zeg ik dat ik met Anne bezig ben en bel ik later terug, maar meestal bellen hun op die tijden al niet omdat ze dat weten. Als er visite komt en ik ben alleen mogen die in de woonkamer de hond gezeldschap houden tot ik klaar ben.

Verder vind ik het vooral vervelend als er telefoon komt rond 21uur of zo en dat zijn van die enquete buro s. Anne ligt dan net een half uur/45 minuten te slapen en dan moet ik de telefoon wel opnemen anders wordt ze wakker. (gehorig huis). Maar goed inmiddels heb je waarschijnlijk je plantjes al en ik ben benieuwd hoe je het opgelost hebt.

Hoi hoi

Ja, inmiddels heb ik mijn plantjes. Ze kwamen uiteindelijk pas rond 20.30 uur dus het hele probleem had zich zo ie zelf opgelost. Ik heb in ieder geval woensdagavond nog gebeld naar m’n schoonzus en over ons spitsuur, maar ze vertelde dat ze alleen de planten in de tuin zouden zetten en dan weer zouden gaan omdat ze het de volgende dag al druk zat zouden hebben met hun verhuizing.

Weet je, ik wil gewoon voor 100% aandacht besteden aan Amy in dat spitsuur en niet afgeleid worden door mensen die iets komen brengen of die beneden op me zitten te wachten. Daar gaat het om.

Maar goed, het is opgelost. Ik heb mooie plantjes en m’n schoonouders zijn blij dat ze ze kwijt zijn. :mrgreen:

Hier is het spitsuur tussen 19.00 en 20.00 dan wil ik ook echt geen afspraken hebben :hand: dus ik begrijp je helemaal :hug:

Ik ben het eens met de mama van Anne, ik zie het probleem ook niet…zo lijkt het in mijn ogen net of je man niets zelfstandig kan/mag regelen. Als het nu om afspraken gaat die een hele dag gaan duren dan zou ik overleg gaan plegen, maar even iets brengen lijkt me nou niet zo nodig.

Als je schoonzus langs komt kan je inderdaad toch gewoon doorgaan met waarmee je bezig bent zoals sommige hier al zeggen, en zij zal het heus wel begrijpen. En misschien vind je kind het wel leuk en je schoonzus ook en maakt ze die afspraak nu juist zodat ze je kind nog kan zien…

BTW hoe is het verder afgelopen met het bezoek…?