Ben ik nou gek!! Advies nodig

hallo allemaal,

ik heb vrijdag mijn mirena laten verwijderen. Ben begin deze maand

nog ongesteld geweest (ik was met de mirena niet elke maand ongesteld)

Ik heb allerlei vage klachten misselijk, raar gevoel in onderbuik,hoofdpijn/duizelig.Gister heb ik een kleine bloeding gehad maar dit was na 2 ex toilet bezoek ook alweer over.

Ben al even aan het rekenen geweest en zaterdag was

dus vlgns de berekening DE DAG (hoe groot is de kans)

Ikzelf denk dat het naweeen zijn van het verwijderen,maar waar komt die bloeding dan vandaan? En hoe snel “merk” je iets aan je lichaam.

Bij mijn eerste zoon (nu 12jr geleden) was ik al 24 weken zwanger voordat ik erachter kwam…maar om het deze x al na een paar dagen te merken lijkt me wel heel erg sterk

Wanneer kan ik een test doen?

gr paultje

Ongeveer 2 weken na de eisprong kun je een test doen. Soms wat eerder.

Ik heb niet zoveel verstand van spiraaltjes, maar is Mirena niet een hormoonspiraal? Dan kan het heel goed dat nu een soort van afkickverschijnselen hebt, net als bij vrouwen die met de pil stoppen.

Vaak zie je dan ook dit soort klachten.

Met een testje heb je straks zekerheid, maar daar moet je dus nog even voor wachten. Suc6

Mirena is idd een hormoonspiraaltje. Het kan zijn dat jouw lichaam idd reageert op het ontbreken van de hormonen, vandaar wat misselijk.

En het bloedverlies kan komen doordat er iets licht beschadigd geraakt is met verwijderen.

MAAR het kan natuurlijk ook van een prille zwangerschap zijn, je weet het niet.

Testen zou je al kunnen doen. En als je niet wilt wachten op een evt volgende menstruatie, zou je over een week weer kunnen testen.

Je geeft aan dat jouw zoon 12 is, ik weet niet hoe oud jij bent, maar stel je bent 30 (vanwege jouw naam :wink: ) dan was je de vorige zwangerschap 18. Kan me voorstellen dat je het nu heel anders zult beleven. Zeer waarschijnlijk ging je er toen anders mee om.

Inmiddels ken je jouw lichaam beter en kan het dus zijn dat je het nu wel eerder ontdekt.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het bijwerkingen zijn van het verwijderen.

Hou het in de gaten, je weet nooit :wink: :-*

we zijn inmiddels iets verder…heb vorige week 2x een kleine bloeding gehad (mag eigenlijk geen naam hebben) Ben verder nog niet ongesteld geweest. Heb gelukkig ook nergens last van.Dus ik wacht het maar gewoon af.Het zal vanzelf wel komen…denk ik