ben ik nou een zeur?

Luna is net naar de psz geweest en heeft lekker buiten gespeeld :thumbup:

maar… dus ook in de zandbak :? opzich niks mis mee behalve dat haar hele haar vol zand zit, haar kleertjes en haar luier :?

ik heb er niks van gezegt omdat ik het pas onderweg zag en thuis pas van haar luier… :?



maar dat is toch niet echt fris…

lijkt mij toch ook dat dat komt doordat ze of zand naar elkaar hebben lopen gooien of zij over zichzelf

en kunnen ze dan toch iets van zeggen en even de kleertjes voor zover uitkloppen en het haar…?

Waarschijnlijk hebben ze daar ook wel iets van gezegt als ze zand naar elkaar of overzichzelf hebben lopen gooien.



Ik vind het niet zo’n probleem, vanavond onder de douche of in bad, kleding in de was en klaar :thumbup:

Dus, ik vind je wel een beetje een zeur. :wink: :mrgreen:

:mrgreen: ik heb het zowieso al niet zo op zandbakken :shifty:



maar ik bedoel meer dat ze tegen mij ook wel even hadden kunnen zeggen Luna zit helemaal onder het zand (en dat hebben ze dus niet gedaan en dan vraag ik mij af hebben ze het wel gezien…?)



Luna was voor ze naar school ging al moe en chago en na school heb ik haar dus gelijk in bed gegooid en nu kan ik dus ook het beddengoed gaan wassen…

We zijn twee weken geleden naar zee geweest en mijn dochter heeft daar in het zand gezeten, niemand zand over haar gedaan en ze zat toch vol zand :wink:

Zolang ze zich amuseren vind ik het ook geen probleem…

Als kinderen in de zandbak of op het strand spelen komt het zand op de 1 of andere wonderbaarlijke manier echt overal terecht.

Dat is heel normaal en gezond, je kunt ze moeilijk uit de zandbak weren he :wink:



Je kunt je er denk ik maaar beter op voorbereiden dat het de volgende keer misschien wel weer zo is!

Ik vindt het zand ook niet zo’n probleem. Als kinderen in de zandbak zitten dan zit het direct helemaal overal. En ook in de broekzakken :mrgreen: Eerst vroeg ik me af hoe het daar nu kwam maar ja ze zitten natuurlijk op hun mooie kontjes en schuiven zo heen en weer :lol: Gevolg is zakken vol zand. Dus als je gaat wassen ook even de broek uitschudden anders zand in je hele was.



Welkom in de zandbakwereld :mrgreen: Kinderen vinden het geweldig!

uh tja, dat heb je met kinderen…

je belemmert ze nogal als ze niet vies mogen worden, dus lang leve de douche/het bad!





(desalniettemin baalde ik vandaag ook wel, in nano’s haar blijft zand dus heeeeeeel goed hangen…)

huh… het enige wat ik kan zeggen is … wen eraan :mrgreen:

kinderen horen vies te worden en lekker te kunnen spelen daar is laters dan de wasmachine en het bad voor bedacht.



dus huh … ja… ik vind je wel een pietsie een zeur… :wink:

Luna mag best vies worden hoor :smiley:





laten we het maar gooien op de menstruatie zeur hormonen :silenced: :wink:

het stoorde mij gewoon dat toen ik haar luier ging verschonen ik daar ook nog een zandbak tegen kwam… :shifty:

echt meis ik heb hier hele bilnaden vol zand leeg moeten schudden , en sil… ach die stoorde het niet het jeukte een beetje zei meneer :lol: :lol: :lol:



en juul psies hetzelfde verhaal , laatst naar het strand geweest en huh… wat ik savonds daar tussen die worstenbeentjes tegenkwam is niet beschaafd te verwoorden :lol: :lol: :lol: :lol:



hup in bad en flink soppen ik maak me er niet druk om hoor :mrgreen:

hmm. snap ook niet waar je je druk om maakt. Dat zand in haar haar, kleren en luier zijn een teken dat ze het goed naar haar zin heeft gehad :wink:

ik heb me overgeven aan de zandbak, levi vind het helemaal gewelidig en zit ook helemaal onder van top tot teen en dan heeft hij niet eens gegooid, want dat mag hij niet van mij. en ik denk dat als hij wel zou doen op de psz of een ander kindje dat daar wat van gezegd word.

maar ik kan me ook voorstellen dat het wel eens gebeurt op het moment dat ze het even niet zien, blijven kindere :wink:

Als mijn gastkindjes overal zand hebben, dan waarschuw ik hun ouders even…hihi. Ik klop ze wel uit en laatst moest er eentje even onder de douche bij mij (maar die was net ingesmeerd met zonnebrand tussen haar dunne haartjes en dook toen op haar kop de zandbak in…)

Je doet er niks aan. Ja, de zandbak dicht houden, maar dat is niks an natuurlijk.

Ja wen er maar aan…het is echt ongelooflijk waar dat zand allemaal gaat zitten en waarhet allemaal ineens uitvalt als ze gaan kruipen, zitten en spelen binnen (terwijl je toch echt goed afgeklopt had…). Ik heb een hékel aan zand, vind het rot voelen en als het op de vloer ligt, vind ik het een rotgeluid maken als ik er overheen loop. Maarja, mijn jongens hebben er zo’n plezier van, dat ik ze die zandbak gun. En ja ik baal er ok geregeld van als ik nét gestofzogen heb en mijn jongste komt vol enthousiasme zand strooien over de vloer…Ik heb het stofzuigen nu naar d eavond verplaatst met dit mooie (en dus zandbak-)weer., zodat de vloer even wat langer dan tien minuten zandvrij blijft :slight_smile: .

Voor deleidsters is er denk ik geen waarschuwen tegenaan, ik denk dat ze er vnauit gaan dat ouders wel weten dat hun grut onder het zand kan zitten.



EN die zeurhormoontjes, ach gaat vanzelf weer over :mrgreen:

vies worden ze natuurlijk altijd en dat is niet erg, maar ik zie ook wel eens dat er door een kind bij een ander kind een schep zand op zn hoofd word geleegd en dat mag best gezegd worden.

nano in de duinen :silenced: :mrgreen:

@Angel & Luna wrote:

het stoorde mij gewoon dat toen ik haar luier ging verschonen ik daar ook nog een zandbak tegen kwam… :shifty:




Daar heb ik ook wel eens last van, heb ik net de vloer geboent, komt Thomas binnen, eerst al een lading zand uit zijn laarsen op de keukenvloer en dan, als hij op de bank gaat zitten, of wanneer hij naar de wc/bad/bed gaat komt er opeens een halve zandbak uit zijn kleren :shifty: .

Tanden op elkaar en weer opnieuw beginnen vegen :lol: .



Ooooh wat een prachtige Nano foto’s!!! :inlove: :inlove: :inlove:

mooie foto’s van Nano :inlove:

Ik ben een schooljaar lang op een basisschool geweest in België en daar zat ik bij de kleinste kleuters die in NL naar de psz gaan. Nou je kunt echt niet alle kinderen in de gaten houden qua zand als je ze ook nog eens in de gaten moet houden qua elkaar slaan of ruzie maken ofzo en om het dan tegen de ouders te gaan zeggen? Ja, je weet toch dat je kind op school niet schoon blijft? Ik bedoel soms gaan ze verven, soms gaan ze stempelen of dus soms met zand spelen. Je wilt denk ik ook niet weten dat ze altijd met hun handjes in de urine van de andere kinderen moeten als ze op het toilet gaan want die kleintjes die gaan gewoon lekker met hun handen op de wcbril en daarna gaan ze lekker hun broodje eten of iets anders en oja, heb je wel eens gezien wat die kleintjes met hun neus doen? Nou daar zitten ze in met hun vingers en dan smeren ze dat overal aan af. Ja, als je dat ziet zeg je dat het niet mag natuurlijk maar je ziet niet alles. Dus ik zou, nu ik daar een jaar ben geweest, mijn kind gewoon lekker wassen als ze thuis komt na school en lekker schone kleren aandoen.