Ben ik nog zwanger?

pffffff… Ik weet het even niet meer. Woensdag verloor ik een klein beetje (bruin) bloed, donderdag een serieuze bloeding. Vandaag is het bloeden gestopt en ik voel me nog steeds zwanger. Ik kon me echt niet houden dus ik heb vandaag opnieuw een zwangerschapstest gekocht van clearblue, die gaf nog steeds zwanger aan, dat had ik wel verwacht maar de tijdsindicator gaf nu meer aan dan vorige week (klopt dus nog best met mijn vermoedelijke duur van zwangerschap). Ik krijg weer een beetje hoop, ik heb ook geen krampen gehad. Iemand een idee hoe snel je hcg afneemt na een mk? Zou het kunnen dat ik nog zwanger ben of zit di gewoon nog in mijn lijf?

Maandag ‘kan’ ik naar de gyn voor een bloedtest… Ik word zot dit weekend, vrees ik…

Voor zover ik weet gaat een miskraam altijd gepaard met krampen. En is het bloeden ook zeker niet na 2 dagen over. Dus ik vermoed dat je zwangerschap nog in stand is.



Hoever ben je zwanger?

Echo is denk ik het enige wat totale zekerheid biedt. Of een aantoonbaar oplopend HCG, maar dan zou je op 2 verschillende dagen moeten prikken en testen. Om met elkaar te kunnen vergelijken.



Kan de gyn aan de hand van je verhaal niet wat ongerustheid wegnemen?

Sterkte in ieder geval!

Ik bloed al sinds ik weet dat ik zwanger ben (veel donker/helder rood / stolsels) en heb daarbij regelmatig last van pijnlijke ongi krampen :?

Toch 2 echo’s later ben ik nog steeds zwanger, en groeit onze uk nog steeds prima :thumbup:



Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat je nog steeds zwanger bent.

Ik geloofde het eerst ook helemaal niet, maar na de 2e echo ben ik er wel van overtuigd dat het goed zit.



Ik hoop voor je dat het snel maandag is en dat je meer duidelijkheid krijgt :hug:

toen ik beide keren een mk doormaakte… had ik wel degelijk flinke krampen. En lang bloedverlies!

Dit lijkt (nog) niet op een mk… ik heb nog goede hoop voor je meid!! :hug:

Alleen bloedverlies betekend niet per definitie een miskraam. Wel onzekerheid helaas. Maar bloedingen komen enorm vaak voor en mits niet gepaard met veel buikkrampen zegt het nog weinig. Zelfs met zijn er vrouwen die nog steeds zwanger zijn overigens. Innestelling van een embryo is een best lang durend proces waarbij in ieder deel daarvan bloedverlies kan optreden. Je beeb probeert uit alle macht een placenta te maken, daar een bloed en zuurstofvoorziening dus te ‘bouwen’ en kan daarbij een adertje raken in je baarmoeder. Er zijn vrouwen die hele stolsels naast en zelfs onder de placenta ontwikkelen daardoor. Ik weet niet precies hoever je zwanger bent maar de ontwikkeling van de placenta gaat door tot ong ergens tussen week 12 en 16. Als je de kans krijgt bij de gyn evt vragen of er ook even gekeken kan worden met een echo om je verder gerust te stellen.

hCG kan nog erg lang aanwezig blijven in je urine. Een miskraam is ook pas ‘volledig’ als je een vruchtje en de placenta bent verloren en ook dat loopt niet altijd gelijk op tijdens een miskraam. Ook de periode waarin de miskraam zich voordoet speelt een rol. Hoe langer je zwanger bent hoe langer het hormoon in je lijf blijft. Pas als de placenta uitgedreven is gaat het hCG verminderen en dat duurt na een (gewone aterme!) bevalling wel tot een week ong.

een mk hoeft niet perse samen te gaan met krampen… maar had wel telkens veel bloedverlies…

De waarden in je bloed kunnen er wel lang zijn, bij mij halveerde het per week…



:pray:

ik zou nu 5 weken + 1 dag zwanger moeten zijn

ik heb hetzelfde gehad als jij voor de zwangerschap van ella, mijn ha raadde aan pas een week later te testen. houd moet!

Toen ik tussen J en R een miskraam had, had ik hem net zo vroeg als jij en toen had ik geen krampen. Maar ik heb ook nooit krampen als ik ongesteld ben of moet worden dus misschien maakt dit nog wel uit :think: Bij mij was´t toen ook geen oud bloed, maar gewoon meteen helder rood en op dag 3 of zo kwam er een flink stolsel uit… Oh en volgens mij voelde ik me toen niet echt zwanger(heb dan altijd lage rugpijn, ben ontzettend moe, en de hele dag een beetje misselijk…)



Mijn duimpjes draaien iig :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Jeetje, wat een onzekerheid!! Hoop dat je maandag duidelijkheid krijgt en dat het niet doorzet, het bloeden…

He Kee wat balen, die onzekerheid :frowning: :hug: de antwoorden van de meiden hier boven zijn wel hoopvol en de zaterdag is al bijna voorbij! We denken aan je!

ik hoef me geen illusies meer te koesteren, hier is het 100% zeker voorbij :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Balen :hug: :hug: :hug: :hug:

Ach meis wat sneu :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

:hug: :hug: :hug:

:frowning: :hug:

:hug: :hug: :hug:

Oh wat verdrietig! :frowning:

Sterkte! :hug:

Hè bah… :hug: :hug:

Sterkte meis :hug: :hug: :hug: