ben ik de enige

:hug: hopelijk kom je snel in rusterig vaarwater…

en kan je toch een beetje genieten van de zwangerschap…



het klinkt bij jou allemaal een tik erger dan bij mij…

ik geniet wel van de echo’s en nu heeft ze de hik…

maar af en toe dan doet ze me echt pijn… mijn buik is al meerdere malen echt blauw geweest van de trappen enzo…

de vk stond er ook van te kijken…

( nu word ik wel makkelijk blauw… maar van binnenuit…)

je wilt niet weten hoe vaak ik (bijna) sta te janken van de pijn… in mijn bekken of van de trappen… dan is het echt moeilijk om er van te genieten…



en bij spelen volgens mij de hormonen ook een grote rol…en die spelen graag in op je angsten ed…



fijn dat je al hulp hebt in geschakeld…hopelijk kunnen zij je helpen om toch positieve punten te vinden in je zwangerschap



nog even doorzetten :hug:

@ Charity: mijn reactie op Karin was vanuit mezelf bedoeld (omdat ik hier ook heb gezegd dat zwanger zijn niet mijn hobby was), zéker niet als ‘aanval’ op jou! :hug:



Hoewel zwanger zijn niet mijn hobby is mag ik nog niet eens klagen, het is allemaal wel draaglijk. Ik ben het wel een beetje met Muze eens, het klinkt wel alsof er bij jou misschien meer aan de hand is dan ‘alleen’ een zware zwangerschap. Kijk je uit dat je niet in een prepartum depressie terecht komt? Op tijd hulp inschakelen is wel echt belangrijk, behalve dat je deze zwangerschap moet uit zien te zingen wil je straks tenslotte ook kunnen genieten van je kindje. :hug:

ik geniet ook wel van sommige dingen bv de echo’s vond ik super en soms lig ik smorgens in bed en dan geniet ik van de schopjes.



maar als mijn maag dan pijn gaat doen en mijn buik weer hard word en ik zo ontzettend moe ben dan is dat allemaal weer weg.

Zoals je al gelezen had in mijn topic bij bv. Ik ben bij alle 2 de zwangerschappen depressief geweest. Dat zwanger zijn hoeft van mij ook echt niet hoor. Hierdoor komt er ook geen 3de kindje meer. Ik ben tevreden zo.



Bij mij is het dit keer goed gekomen. Bij Lana ging het over in een pnd. Dus nee, ik kan niet zeggen dat het leuk en fijn is een zwangerschap.



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Het enige wat ik wil zeggen, neem je klachten serieus!!

Bespreek ze met je vlos of gyn!!

Ik heb dat veeeel te laat gedaan en zat toen dus al vet in een pre partum depr.