Ben gewoon ten einde raad!

We wonen sinds een maand in ons nieuwe huis,dit betekent voor de kinderen nieuwe school nieuwe buurt enz.Nu lijken ze nergens last van te hebben passen zich goed aan op school enzo ,maar het grag thuis is vooral van de oudste erg slecht,ze luistert niet als ik nee zeg zegt zij ja ,ze is brutaal,als ik zeg niet doen gaat ze gewoon door.

Nu was is aan het begin van de week begonnen met een sticker systeem als belonning,als ze goed haar best zou doen dus min 2 stickers per dag dan zouden we zondag naar dipiedoe gaan,nu had ze maar 2 stickers verdiend in 5 dagen tijd,vandaag heeft ze het ook behoorlijk bont gemaakt dat we dus morgen niet weg gaan,ik baal hier heel erg van want wilde ook wel een dagje wat leuks doen,maar ze verdiend het gewoon echt niet.

Wat zei ze op deze mededeling wilde er toch al niet en ben dus blij dat we niet gaan.Weet het dus gewoon even niet meer.

ja dat is balen zeker als je zo`n antwoord krijgt.

maar misschien geeft ze wel dit antwoord om jou te “pesten” en had ze diep in haar hartje wel gewild :? .

je kan ook niet zeggen dat jij wel gaat en dat ze maar moet thuis blijven daar is ze nog te klein voor.

misschien kun je dingen verzinnen waarvan je zeker weet dat ze er de pest in zult hebben als je haar daarme straft…

vind het heel moeilijk voor je, natuurlijk ook voor haar ze moet er draai vinden enzo. maar toch moet je je grensen aan geven anders blijft dit en is het straks geen excuus meer om te zeggen dat ze moet wennen.

succes meis :hug:

zou de papa ook mee gaan?

anders ga je lekker alleen met je jongste dochter heen…

@monique wrote:

we gingen met het hele gezin en de jongste is een jongen :wink:

@M@@ike wrote:

@monique wrote:

we gingen met het hele gezin en de jongste is een jongen :wink:

:oops: dat heb je he met unisex namen :slight_smile:

vind het wel sneu voor de rest van jullie…

eigenlijk straf je nu ook de rest inclusief je zelf.

en aan gezien ze het toch niks aan vind juist wel heen gaan.

en in het vervolg iets verzinnen waar de rest van het gezin niet de dupe is. wel lastig hoor want ik had het zelfde gedaan in de hoop dat de stickers gewoon verdiend zouden woorden en ervan uitgaan dat ze heel graag wilde.

kun je haar misschien uitleggen dat je door gaat met de stickers en andere maat regelen gaat nemen waarvan je zeker weet dat alleen zij de dupe is…

Mees was nog niet ingelicht over het uitje dus die weet van niets dus dat scheelt,nu geven ze ook slecht weer op voor morgen dus mischien komt het dan goed uit dat het niet door gaat.ze wist helemaal niet wat voor park het was want we zijn er nog nooit geweest,ze vind het denk ik juist heel leuk,nou ja komt vast wel een keer denk ik maar nu dus even niet ze moet het eerst maar verdienen en ga idd de gang maar gebruiken.

herken het wel een beetje.

ze vind het WEL erg, maar dat gaat ze dus echt NIET zeggen.

dat 1 van jullie wel gaat met de jongst, kun je idd doen ja.

je kan wel zeggen, nu kunnen we allemaal niet gaan, maar dat heeft weinig effect.

wat je ook doet, ga er ieg niet heen.

je zegt zelf, verhuisd, nieuwe school, nieuwe kinderen…

is ook wel veel verandering.

thuis is veilig en daar zal ze nu dan ook haar energie/frustratie/het wennen aan/het missen van uitten

wees consequent, wat je echt niet accepteerd, accepteer dat ook niet.

maar geef wel een beetje ruimte om al die emoties te uitten