Ben de weg beetje kwijt. Zwanger of echt niet?! > NIET

Heb getwijfeld, maar ga het hier toch neerzetten…



Heb 30 augustus mijn 1e dag laatste menstruatie gehad en ben daarna aan de Cerazetten minipil gegaan. Sinds ruim anderhalve week kreeg ik steeds enorme steken als ik Jonathan aan de borst legde… Ook zijn mijn beha’s strakker gaan zitten en sinds van de week ben ik ook steeds misselijk, 's morgens en gedurende dag af en aan. Afgelopen maandag een digitest van CB gedaan om half 6 en die gaf heel duidelijk “zwanger” aan. Dinsdagochtend met afvegen had ik donkerbruin op het papiertje zitten :? Dit werd gedurende de dag steeds lichter en sinds gisteren is het helemaal weg. Woensdagochtend toch nog een digitest gedaan en vanmorgen weer, maar beiden geven duidelijk aan “niet zwanger” :frowning: Ik ben dus nog steeds misselijk, gevoelige boobs en alles. Heb al 3 weken beetje buikpijn in mijn onderbuik of ik ongi moet worden en dacht dat dus ook steeds, maar er komt dus helemaal niks.



Ik snap het dus niet meer :doh: Ik moet aankomende maandag sowieso naar de gyn. ik had namelijk een afspraak staan voor een uitstrijkje, maar die hebben we nu omgezet in een babbelafspraak en een echo, dus dan weet ik hoe dan ook zeker hoe het nu zit, maar ondanks dat het nu al vrijdag is, duurt het nog zooooo lang tot maandag 12 uur :wall:



Iemand een mening :think:

Ik vind het heel erg raar dat er eerst heel duidelijk ‘zwanger’ staat en 2 dagen later niet meer … :eh: :think: .

Kan me ook niet voorstellen dat à ls je een vroege miskraam zou hebben gehad dat het HCG dan zó snel alweer uit je bloed is? :think: :naughty:

Helaas ben ik geen gynaecologe, alvast veel succes maandag! :-*

En moest je zwanger zijn dan ga ik meeflippen hoor want ik zit ook aan de Cerazette… :shifty: :hand:

Geen mening, wel een knuffel! Wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Als je eerst positief testte en nu negatief zou het een miskraam geweest kunnen zijn, maar wel erg weinig bloed en je slikte ook de pil, dus dat is gek. Kan het door de Cerazette komen, of slikte je die al langer (en dat verklaar dat positieve test niet)?



Gelukkig dat je maandag meer zekerheid krijgt, nog even volhouden!

dankjulliewel :-*



Het is dat ik een foto van de test heb gemaakt, anders zou ik zelf ook zeggen dat het niet gebeurd is hoor :wink: EN ik heb zelfs het teststaafje er nog uitgehaald om te checken of daar wel 2 streepjes op stonden, dacht nog mss is de display wel stuk en geeft ie het woordje “niet” gewoon niet weer :think: maar er stonden ook echt 2 treepjes op het teststaafje dat je in de houder stopt, dus er is hcg waargenomen… Ik was juist anderhalve week terug gestopt met de Cerazette omdat ik het vervelend vond dat je met deze pil weleens gewoon helemaal niet vloeit, dus ook niet je maandelijkse “check” hebt of alles wel goed gaat :wink: Valentijn is ook door de pil heengekomen, maar dat was een gewone pil. Ik was nu net sinds 30-08 aan deze pil vanwege de bv.



Mijn idee is dus ook dat als het een mk is dat er dan toch nog hcg moet zijn, vaak nog enkele weken na een mk testen vrouwens positief op het hcg van de vorige zwangerschap, dus heel vreemd dat het er bij mij nu dan al uit zou zijn en ook geen druppel helderrood bloed verloren :hand:

wat vreemd dikke knuff zeg wat een onzekerheid :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

En een ‘gewone’ test dan?

Maar ja…dan blijf je ook testen kopen natuurlijk.



Heb je alle testen met ochtendurine gedaan?



Hmm…spannend weekendje dus.

Het vreemde is dat de positieve test aan het einde van de middag is gedaan… en de negatieve testen zijn met ochtendurine gedaan… Ik gebruik geen medicijnen dus dat is het ook niet. Als ik de paar verschijnselen niet zou hebben, dan zou ik echt zeggen dat die positieve test dus gewoon niet klopt, maar CB zegt zelf ook dat het eigenlijk onmogelijk is dat een test positief geeft terwijl je niet zwanger bent :think:

En wat een “gewone” test betreft, de digitesten bestaan uit een gewoon teststaafje dei je dan dus in een houder stopt, maat concept van 1 of 2 streepjes blijft hetzelfde. CB test vanaf 50 eenheden en bij mijn weten is CB altijd wel betrouwbaar toch :think:

:hug:



Ik heb zelf op de poli gyn gewerkt en helaas dit wel eens voorbij zien komen.

Het kan inderdaad zo zijn dat je een miskraam hebt gehad maar nog heel vroeg. Dus voor de innesteling, vaak gaat het daar mis en breekt het lichaam het als nog af.

Het kan zo zijn dat je precies getest hebt op de dag dat je nog net aan voldoende hcg in je bloed had zitten, om een test positief te doen uitslaan.

Het Hcg neemt met de dag af en daardoor zou het kunnen dat de overige testen negatief aangeven.



CB digi geeft altijd 2 steepjes weer om de teststrook die in de houder zit ook bij mensen die niet zwanger zijn. (staat ook in de gebruiksaanw.)

Ik heb zelf op mijn werk nog nooit meegemaakt dat een CB negatief teste. De gyn’s aldaar raden juist de clearblue aan.



Hopelijk kan de gyn je maandag uit je onzekerheid helpen… :hug:

@Kimmie1976 wrote:

En wat een “gewone” test betreft, de digitesten bestaan uit een gewoon teststaafje dei je dan dus in een houder stopt, maat concept van 1 of 2 streepjes blijft hetzelfde. CB test vanaf 50 eenheden en bij mijn weten is CB altijd wel betrouwbaar toch :think:




Nee, volgens mij bij de digitale staan er altijd 2 streepjes binnenin. Ik heb voor Fleur ook vaker getest met de digi en altijd 2 streepjes ook al was ie negatief. Ik prutste em ook altijd open om te kijken. Staat volgens mij ook op de bijsluiter. :think:





:hug:

Ok, Dragon zei al hetzelfde. :oops: Lees maar half.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt; de ene dag gaf de digitest nog ‘zwanger’ aan, 2 dagen later niet meer :(. Ik heb geen bloedverlies gehad, pas 2 weken later een normaal lijkende menstruatie. Ik heb het later nog eens nagevraagd bij de verloskundige, volgens haar was het duidelijk een erg vroege miskraam. De hoeveelheid hcg is dan net voldoende geweest om de test te triggeren en daarna net niet meer.



Ik was toen heel blij om hier op het forum hetzelfde verhaal van iemand anders te lezen want ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen 8). Maar het kan dus echt!



Veel succes bij de gyn maandag!

Thnx meiden :-* Dan ben ik verkeerd geïnformeerd (door de advies en informatielijn van CB notabene :snooty: ) en ik moet zeggen dat ik ook echt dacht dat het werkte met 1 en 2 streepjes :oops: Maar wrs moet ik dus wachten tot het loskomt? Heb 10 jaar terug een ma gehad met 7 weken en toen heb ik na de 1e echo een bloeding gehad die eigenlijk alleen maar erger werd en uiteindelijk ben ik na 2 weken gecuretteerd omdat het vruchtje niet loskwam… Maar vind het dan ook nog steeds vreemd dat ik 2 dagen wat bruinverlies heb gehad en nu niets meer, maar dat kan dan ook innestelingsbloeding zijn geweest ofzo? Heb ik namelijk de vorige 3 keren niet gehad :think:

Update voor degenen die hebben gelezen en/of gereageerd en zich mss afvragen hoe het nu is :shifty:



Het is dus toch een hele vroege mk :thumbdown: Ben er gelukkig niet heel erg ondersteboven van. Heb alleen maar 1x een positieve test gehad natuurlijk en nog niets gezien, dat had ik 10 jaar terug wel, toen heb ik met 6 weken een mooi kloppend hartje gezien en een week later ging het fout. Plus ik heb nu 2 gezonde jongens en het was niet gepland, al met al dus ook best een stuk opluchting dat we nu ff kunnen gaan proberen om het nog een jaartje of 2 uit te stellen :shifty: Er was op de echo niets meer te zien, maar door mijn zw.verschijnselen en de positieve test zegt de gyn. ook dat het hoogstwaarschijnlijk al in een heel vroeg stadium misgegaan is.



Bedankt voor jullie reakties,

Kim :-*

:hug: :hug: :hug:

Bedankt voor je update! :-*

Was dus wel even hard schrikken! :hug:

Was idd niet leuk en vanmiddag bij de apotheek ook ff tranen prikken toen de dame achter de balie tegen me zei dat het toch wel ff heel zwaar was allemaal om dat zo mee te maken :cry: Terwijl ik verder gek genoeg helemaal geen last van heb gehad en nog niet heb, maar haar woorden en en haar blik waren net ff teveel denk ik op 't verkeerde moment :wink:



Lief van jullie dat jullie toch zo meeleven :-*

Ik was er al zo bang voor, wat je schreef was precies wat ik ook heb meegemaakt. Leuk is anders, maar wat je zegt… Hopelijk een vrolijker verhaal over een jaartje of 2 dan maar :wink:.



Heel veel sterkte! :hug:

Thnx Mex :-* Ben idd toch ook wel blij dat er iemand is die hetzelfde heeft gehad (al heb je liever van niet natuurlijk voor beiden :wink: ) want je krijgt nog het idee dat men denkt dat je gek bent ook of dat je TE graag wilt, terwijl dat in dit geval helemaal niet het geval was :shifty:



We gaan gewoon nu weer hard ons best doen om het de komende anderhalf a twee jaar niet te laten gebeuren, want onze trackrecord is niet hoopgevend :lol:

Jeetje Kim, lees dit nu pas :hug:



Helaas zit ik voor de zoveelste keer in hetzelfde schuitje… en bij ons is het wel gepland zoals je weet… Ik ga 3 december naar de VU…