Belonginsbord

Ik wil zelf een beloningsbord maken. Maar wie heeft er leuke ideeen voor me!

kies iets waar je zoon van houd…

bv een vissenkom die gevuld word met vissen

Een garage die volgezet word met auto’s

Een dierentuin die je vult met dieren enz…

Dan van hout met magneetverf of van karton op een stuk zachtboard ofzo de kom of de garage of een cirkel met een hek en een poort ala een dierentuin en dan van karton met een los aan te plakken magneetje of gewoon een prikker in het zachtboard losse vissen/dieren/auto’s

heeft hij iets heel goed gedaan, verdient hij een vis/dier/auto… is de kom, tuin, garage vol… =beloning

Hier hebben we het wat simpeler… heb een kant en klaar weekbord van hema,is ook whiteboard en dagritme planner… we hebben rode en groene kaarten (wel in de vorm die de kinderen graag zien overigens, hartjes voor Niek en auto’s voor Peet) en als ze aan het eind van de week voldoende groene kaarten hebben verdiend, krijgen ze zakgeld. Dat mogen ze gewoon uitgeven…

Hebben ze erg veel rode, dan praten we daarover en gaat er wat van hun zakgeld af.

Volgens mij zag ik er net een in de kruidvat folder staan :think:

Ik heb gekeken maar daar stond niks in.

Cell. Vind je idee van de vissenkom wel heel leuk (de andere 2 trouwens ook) maar ik ben helaas weer niet zo creatief.

Misschien zijn er die foto’s hebben van hun beloningsbord (zelfgemaakte)?

Heb nog even gekeken en er staat er een in de folder van de Aldi voor €4,99.

Geen kruidvat dus :wink:

bedankt voor je tip alex! Hij is nog super ook :wink:

@aapie wrote:

bedankt voor je tip alex! Hij is nog super ook :wink:

en hij is praktisch :thumbup:

Heb hem zelf ooit bij Trekpleister of Wibra gekocht in andere kleurtjes, maar verder hetzelfde en de jongens vinden hem hier leuk.

Wij gebruiken hem vooral voor de dingen als helpen tafeldekken en afruimen… degene die tafeldekt mag in het weekend 1x kiezen wat we eten (mits er dus goed geholpen is) en degene die helpt afruimen mag op de andere dag van het weekend het toetje kiezen. De week erop doen ze het andersom.

Heb idd ook die in aldi folder gezien, vond m ook leuk! Zelf heb ik een soortgelijke, bij bruna vandaan tijdje terug. Ik gebruik hem alleen niet als beloningsbord (zou in de toekomst natuurlijk nog kunnen) maar heb m aangepast naar weekplanner. Foto van kind aan zijde links, bovenste rand voor aanwijskaartje welke dag het is en activiteiten van de dag per dag. Helemaal rechts aan het elastiekje tellen we af naar leuke dingen, of kan natuurlijk ook als belonings iets. Onderaan ook vel ruimte voor evt beloning. Heb nu plaatjes van jip en janneke die ga ik lamineren en hoppa een weekplanner, aftelkalender en beloningsbord in 1! Ze vind het erg interessant en is echt al bezig met wanneer gaan we naar de kermis, wanneer moet ik naar het kdv enz. Dusse als je t jezelf niet moeilijk wil maken, die bij de aldi halen! Als beloningsbord alleen is ie ook handig! (houd er wel rekening mee, waarschijnlijk moet je zelf het elastiekje er nog doorhalen en alle klittenbandjes (tenminste zo werkt die van ons) er op plakken, maar dan is ie ook af!)