Belly Babywarmer

Op internet kwam ik de Belly Babywarmer tegen. Een electrische kruik die na 4 minuten de juiste temperatuur heeft en geen hete vloeistof kan lekken.

Op zich lijkt me dat ideaal, want mijn man vervloekte de gewone kruiken…

Maarrr… die dingen lijken me zo onhandig van vorm.

Het zijn een soort platte schijven en ik zou niet weten hoe je die in een wiegje nog naast je baby moet proppen?

Ik heb al weleens gelezen dat de meeste mensen 'm alleen gebruiken om het bedje voor te verwarmen.



Hebben jullie ervaring hiermee?

Misschien dat ik er één wil aanschaffen met nog een gewone kruik erbij voor de zekerheid :think:

Wij hebben hem, maar ik gebruikte hem inderdaad alleen om het bedje voor te verwarmen.

Om een kruik nu de hele nacht in het bedje naast je kindje te laten leek mij een beetje eng en ook onnodig. Nu had ik wel een zomerkindje, dat scheelt misschien ook… :think:

Wij hebben met Lotta zo’n 2 weken kruiken moeten gebruiken omdat ze zichzelf niet goed op temperatuur kon houden. Ik vond het doodeng die kruiken naast haar, maar we moesten wel.

Ze is wel in november geboren en de volgende spruit komt eind maart, misschien scheelt dat. Alleen hebben we nu een veel koudere slaapkamer.

Onze kraamhulp had hier een handigheidje voor. Het dekentje had ze dubbel gevouwen want het bedje moest kort opgemaakt worden. Ze sloeg de hele deken open en maakte een opstaand randje aan de zijkant of beide kanten van de deken. Hier deed ze de kruik in daarna sloeg ze de ander helft van de deken er over heen. Zo zit er altijd een randje zodat de kruik niet naar de baby rolt en het dempt wat hitte. De deken erover heen zorgt ervoor dat de kruik op zijn plek blijft. Dit werkte echt :thumbup:

Ik heb ook een belly warmer. Vond het ook zo’n eng idee zo’n kruik met heet water. De belly beviel prima, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen gebruikt heb om het bedje voor te verwarmen. (Onze beide meiden hielden zichzelf direct warm).

Wij hebben hem ook, en ik heb me eraan verbrand :thumbdown: mijn moeder heeft speciale zakken met klittenband gemaakt voor extra veiligheid, maar toch.



Mijn dochtertje heeft hem gelukkig nooit nodig gehad en zal hem ook niet zo los in haar bed krijgen, om voor te verwarmen is hij prima, maar ik zou hem niet bij een baby leggen :snooty:



Onze kraamverzorgster was er trouwens ook niet over te spreken :wink:



gr melanie