belletjes ketting

mijn zus is zwanger, en nou weet ik dat ze graag zo’n ketting zou willen, met een balletje eraan en een belletje erin… (snappen jullie wat ik bedoel?? een zwangeschapsketting dus :stuck_out_tongue: )

maar weet iemand waar ik die kan kopen?

Ik zou het zeker afraden maar je het kan het kopen bij prenatal en andere zwangerschapskleding winkel…

Via internet (het heet namelijk een bolabal) dus even googlen.

Ik heb elke zwangerschap een nieuwe gekocht, zodat ik ze in hun eigen bewaardoos kon stoppen en bij de prenatal verkopen ze ze ook en bij Van asten in Tilburg als je daar vlakbij woont.

bedankt!

enne, fijn datr ik nou ook eens de naam weet :smiley:

Die wilde ik ook heel erg graag…



Maar zijn bijna overal uit de handel genomen.

Omdat ze hebben bewezen dat heel veel kindjes daardoor in een stuit gaan liggen.



Dus ik raad het je af…



Alhoewel het er wel leuk uit ziet.

@romata wrote:

Die wilde ik ook heel erg graag…



Maar zijn bijna overal uit de handel genomen.

Omdat ze hebben bewezen dat heel veel kindjes daardoor in een stuit gaan liggen.



Dus ik raad het je af…



Alhoewel het er wel leuk uit ziet.


Dat van de stuitligging is dus een bakerpraatje.

Mijn 2e en 3e kindje hebben een tijdje in stuit gelegen dus toen ik tegen de vk zei dat ik mijn bolabal wel af zou doen zei ze dat het nooit bewezen is dat het daar door komt en ook de gyn die deed dat af als bakerpraatje.

Want zo’n hard geluid komt er niet uit zo’n balletje :stuck_out_tongue:

zxe kunnen ervan in een stuit gaan liggen idd, maar als je het balletje goed laag hebt hangen zal het vast wel meevallen

@Mama_jeanet wrote:

@romata wrote:
Die wilde ik ook heel erg graag…



Maar zijn bijna overal uit de handel genomen.

Omdat ze hebben bewezen dat heel veel kindjes daardoor in een stuit gaan liggen.



Dus ik raad het je af…



Alhoewel het er wel leuk uit ziet.


Dat van de stuitligging is dus een bakerpraatje.

Mijn 2e en 3e kindje hebben een tijdje in stuit gelegen dus toen ik tegen de vk zei dat ik mijn bolabal wel af zou doen zei ze dat het nooit bewezen is dat het daar door komt en ook de gyn die deed dat af als bakerpraatje.

Want zo’n hard geluid komt er niet uit zo’n balletje :stuck_out_tongue:




Nee uit het balletje komt niet zo’n hard geluid, maar het geluid wordt wel 100 keer versterkt door de klankkast die je buik is geworden.



Het kindje hoort dus niet een vrolijk geklinkerdeklank, maar BOINGGGGGGGGGG BOINGGGGGGGGGGGGg



Vandaar dat ik ze nooit heb genomen…Erg zielig…Ik heb dus extra grote en mooie kettingen geregen en daarmee versierde ik mijn buik… :smiley:

@Madre wrote:

@Mama_jeanet wrote:
@romata wrote:
Die wilde ik ook heel erg graag…



Maar zijn bijna overal uit de handel genomen.

Omdat ze hebben bewezen dat heel veel kindjes daardoor in een stuit gaan liggen.



Dus ik raad het je af…



Alhoewel het er wel leuk uit ziet.


Dat van de stuitligging is dus een bakerpraatje.

Mijn 2e en 3e kindje hebben een tijdje in stuit gelegen dus toen ik tegen de vk zei dat ik mijn bolabal wel af zou doen zei ze dat het nooit bewezen is dat het daar door komt en ook de gyn die deed dat af als bakerpraatje.

Want zo’n hard geluid komt er niet uit zo’n balletje :stuck_out_tongue:




Nee uit het balletje komt niet zo’n hard geluid, maar het geluid wordt wel 100 keer versterkt door de klankkast die je buik is geworden.



Het kindje hoort dus niet een vrolijk geklinkerdeklank, maar BOINGGGGGGGGGG BOINGGGGGGGGGGGGg



Vandaar dat ik ze nooit heb genomen…Erg zielig…Ik heb dus extra grote en mooie kettingen geregen en daarmee versierde ik mijn buik… :smiley:


Maar echt waar het geluid uit die balletjes is echt heel zacht pas als je het bij je oor hield en hard schudde kon je zacht wat horen. Als ik liep ofzo dan hoorde je niets. Lijkt me sterk dat het zo heel hard moet klinken voor een kindje.

ik heb hem zelf ook gehad tijdens ijn zwangerschap, en mijn meisje heeft niet in een stuit gelegen :smiley:



ik hoorde ook niet zon hard geluid als ik liep, en sophie vind het geluid uit het balletje nounog steeds erg leuk, dus als het echt zo hard aan zou komen, zou ze het nou toch ook niet meer leuk vinden vermoed ik…

Het babytje gaat altijd met zijn hoofdje naar het geluid toe en het geluid is altijd boven hem…



Dus op het laatst kun je het belletje wel lager hangen maar je kunt het niet laag genoeg hangen want dan zou je hem al op je schaambeen moeten laten rusten.



Mij is het door heel veel deskundige afgeraden…

Ik zou het risico niet nemen dat me kindje in een stuit gaat liggen.

@knipoogje1983 wrote:

ik heb hem zelf ook gehad tijdens ijn zwangerschap, en mijn meisje heeft niet in een stuit gelegen :smiley:



ik hoorde ook niet zon hard geluid als ik liep, en sophie vind het geluid uit het balletje nounog steeds erg leuk, dus als het echt zo hard aan zou komen, zou ze het nou toch ook niet meer leuk vinden vermoed ik…




Is dat laatste echt serieus bedoelt?

Want ik vind dat toch een erg grappige opmerking…



Ik zeg nu iets heel raars he, maar stel nu eens dat je buik WEL een klankkast is en dat zo’n bel niet lieflijk klinkt voor een baby in de buik, maar als een soort kerkklok die luidt?

Denk je dan niet dat jouw dochter het geluid wat ze nu van de bola hoort niet associeert met het geluid wat ze in jouw buik hoorde??

@Madre wrote:

@knipoogje1983 wrote:
ik heb hem zelf ook gehad tijdens ijn zwangerschap, en mijn meisje heeft niet in een stuit gelegen :smiley:



ik hoorde ook niet zon hard geluid als ik liep, en sophie vind het geluid uit het balletje nounog steeds erg leuk, dus als het echt zo hard aan zou komen, zou ze het nou toch ook niet meer leuk vinden vermoed ik…




Is dat laatste echt serieus bedoelt?

Want ik vind dat toch een erg grappige opmerking…



Ik zeg nu iets heel raars he, maar stel nu eens dat je buik WEL een klankkast is en dat zo’n bel niet lieflijk klinkt voor een baby in de buik, maar als een soort kerkklok die luidt?

Denk je dan niet dat jouw dochter het geluid wat ze nu van de bola hoort niet associeert met het geluid wat ze in jouw buik hoorde??




mmm ja, daar heb je gelijk in… :doh:

Maar goed, omdat ik dus niet zeker weet of mijn idee erachter wel of niet klopt (en ook die stuitligging) heb ik het risico niet genomen en heb ik zelf kettingen gemaakt met bola, zonder muziek ook…Kan ik kralenwinkel hele mooie dingen kopen…



Misschien is dat ook wel gewoon een leuk idee…Een stuk leer kopen en dan in een kralenwinkel wat mooie dingen kopen (bolletjes, veertjes etc) en die zelf aan het stuk leer binden…



Ook een leuk persoonlijk kado toch?

@romata wrote:

Die wilde ik ook heel erg graag…



Maar zijn bijna overal uit de handel genomen.

Omdat ze hebben bewezen dat heel veel kindjes daardoor in een stuit gaan liggen.



Dus ik raad het je af…



Alhoewel het er wel leuk uit ziet.




dan vond Luna het waarschijnlijk een vreselijk ding want die lag al heel vroeg naar beneden en ingedaald :lol: :lol:



en deze keer draag ik er geen en 2 weken geleden zat meneer nog in stuit terwijl Luna rond deze tijd dus al netjes met d’r hoofdje naar beneden lag :think:

Een aantal jaar geleden waren ze overal verkrijgbaar…



8 Maanden geleden toen ik zwanger was wilde ik ook graag zo’n bal…



Bijna nergens te verkrijgen.

En overal werd mij verteld dat ze die niet meer verkochten omdat de kans op een stuitligging groter is.



Zelfs verloskundige zeggen het, veel babywinkels.



Waarom zou je dan zo’n bal dragen als er een risico aanzit ???



Maar ja ieders eigen keus !!

@Madre wrote:

Maar goed, omdat ik dus niet zeker weet of mijn idee erachter wel of niet klopt (en ook die stuitligging) heb ik het risico niet genomen en heb ik zelf kettingen gemaakt met bola, zonder muziek ook…Kan ik kralenwinkel hele mooie dingen kopen…



Misschien is dat ook wel gewoon een leuk idee…Een stuk leer kopen en dan in een kralenwinkel wat mooie dingen kopen (bolletjes, veertjes etc) en die zelf aan het stuk leer binden…



Ook een leuk persoonlijk kado toch?




dat vidn ik absoluut een leuk idee! daar ga ik denk ik mee aan de slag, en laat iksophie ook iets eraan hangen wat zij uitgekozen heft1

Hier ook zo’n ketting gedragen en ons meisje was een stuitekindje.

Of het daardoor komt :think:, toch denk ik dat ik de volgende keer niet zo’n ketting meer zal dragen.

ik heb er 1 , maar een neppe, dus zonder belletje erin ( ik vind ze gewoon zo leuk) Hij is ook niet rond, maar in de vorm van een (zilveren) hartje, heel mooi.

Ik heb hem van hub gekregen en die heeft hem online besteld!

MIsschien iets voor een poll… ik had er geen een, en mijn meisje lag wel in stuit… :smiley: