Belgische (52) met 9 kinderen krijgt drieling

Uitgegeven: 28 mei 2010 11:51

Laatst gewijzigd: 28 mei 2010 11:51

DOORNIK - Een Belgische vrouw van 52 jaar, die al negen kinderen heeft, is in verwachting van een drieling.

© GezondheidsnetDe vrouw maakte gebruik van een speciale ivf-kliniek voor oudere vrouwen in Barcelona. ‘‘Ik was bijna 52, maar ik dacht : nog eentje erbij voordat ik echt te oud ben, dat zou toch fantastisch zijn?’’, zegt Marianne Dedessulesmoustier uit Frasnes-lez-Anvaing vrijdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

De vrouw kon in België sinds 2005 niet meer terecht voor ivf wegens haar leeftijd en haar kindertal. Haar oudste kind is inmiddels 33, haar jongste is twee jaar.

© ANP

Ik weet het niet hoor - je hebt negen kinderen, je lichaam werkt zelf niet echt meer mee en dan zo’n behandeling (wie betaald dat??) en dat het moeten uitdragen van een drieling met de nodige risico’s voor alle partijen. Ik kan niet enthousiast worden van dit bericht.

Ik heb weleens een documentaire gezien over een aantal vrouwen in engeland met hele grote gezinnen en die maar kinderen wilden blijven krijgen - ook nog op latere leeftijd met hulp van artsen enzo.

De vraag was ook van wat is het nou dat deze vrouwen beweegt om zoveel kinderen te willen en telkens weer een kindje te willen krijgen?

Bij eentje was het zo duidelijk, op het moment dat de jongste iets van 2 was wilde ze gewoon graag weer een baby.

Ik zou mijn vrouw naar een of andere therapie sturen ofzo :shifty:

:shock:

Net als Bella word ik ook niet echt blij van dit bericht…

ik word er ook niet echt blij van

een 3-ling zal natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar waarom niet een kind erbij als ze de behandeling e.d. zelf betaald? De oudste was 33 stond er, weet niet hoe oud de andere natuurlijk zijn maar als ze 3 kinderen nog thuis heeft dan kan er evt. nog wel 1 bij? Zoals ik tussen de regels lees is het niet de bedoeling om eeuwig door te gaan… er stond nog 1 kind voor ik echt te oud ben… naja, 1 kindje erbij kan dan toch wel lijkt mij… :think: dat het nu een 3-ling is tja… misschien hebben ze meerdere eitjes teruggeplaatst, dat is natuurlijk niet verstandig meer op deze leeftijd, zeker niet voor je lichaam :?

52 jaar valt nog wel mee toch :wink: mijn moeder is net 50 maar wat haar energie en lichaam betreft zou ze zo nog een kind kunnen krijgen (broertje is nu bijna 8) al zou ze dat zelf niet meer willen.

prima als het zou gebeuren, spontaan, maar op die leeftijd én met 9 kinderen nog IVF :think: Vind dat niet echt nodig, ook al betaald ze het zelf hoor.

Ik vind 52 best oud om nog een kindje te krijgen hoor :think:

Ik vind het dan ook tja vreemd, vind het meer een oma leeftijd eerlijk gezegt . :think:

het wordt toch inprincipe hier niet voor niets niet gedaan!

er kleven natuurlijk ook aardig wat risico,s aanvast.

3-ling lijkt me hoe dan ook niet slim, maar ja… 1 had voor mijn gevoel nog wel gekunt misschien hoor… je bent zo oud als je je voelt toch? Er zijn mensen die met 50 nog natuurlijk zwanger worden en zal wel wat meer risico’s hebben, maar dat is bij een hoop andere zwangerschappen ook en die mensen krijgen toch ook kinderen? Wel lastig onderwerp trouwens hoor… en zou het zelf niet meer doen maar neem toch aan dat zo’n arts toch ook wel denkt aan het welzijn van z’n patient en als het ECHT niet kan ze het niet doen??

@mlk1982 wrote:

3-ling lijkt me hoe dan ook niet slim, maar ja… 1 had voor mijn gevoel nog wel gekunt misschien hoor… je bent zo oud als je je voelt toch? Er zijn mensen die met 50 nog natuurlijk zwanger worden en zal wel wat meer risico’s hebben, maar dat is bij een hoop andere zwangerschappen ook en die mensen krijgen toch ook kinderen? Wel lastig onderwerp trouwens hoor… en zou het zelf niet meer doen maar neem toch aan dat zo’n arts toch ook wel denkt aan het welzijn van z’n patient en als het ECHT niet kan ze het niet doen??

Nou ja , in sommige landen nemen ze het niet zo nauw he :? in spanje qua aborteren toch ook :cry: echt om verdrietig van te worden, dus ik sta nergens meer van te kijken :thumbdown:

Ik vind het echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver gaan!

Ik denk dat ik de oudste (of toch één van de :wink: ) kokmama ben.

(polletje maken :wink: :lol: )

Kreeg mijn oudste dochter toen ik 19 was… zij wordt dit jaar 24 j.

Ik ben er nu dus 43.

Rob en ik (tweede huwelijk) kregen Michaël toen ik 38 was… heel spontaan trouwens…

En op mijn 42ste (bijna 6 maanden geleden) mocht ik oma worden van Kobe.

52 j… 9 kinderen en dan zwanger van een drieling…

pffft, zou echt niets voor mij zijn…persoonlijk vond ik 38 al een max (voor mezelf dan hé, voor alle duidelijkheid - wil niemand kwetsen)

neen, mijn keuze zou het niet zijn, hoe leuk een groot gezin ook mag zijn !!!

liefs

Gerda