belastingdienst je word er niet vrolijk van.

hallo,



de verschillende belasting envelopen zijn weer op de deurmat gevallen.

4 stuks. twee kloppen de andere niet.

nu heb ik de belasting gebeld over het maandbedrag wat we volgens hun terug krijgen van de zorgtoeslag. is veel hoger dan wat we anders kregen. 30 euro hoger. en het inkomen klopt wel. heb ook een berekening gedaan op toeslagen.nl kom ik gewoon op het bedrag uit wat we altijd krijgen.

volgens de man van de belastingdienst komt dat het bedrag hoger is door de eigenbijdragen die we nu moeten betalen.

weten jullie hier meer vanaf.

ik heb niet zoveel zin om straks een flink bedrag terug moet betalen.



groetjes henny

je hebt nu een verplichte eigen risico van 150 euro per persoon en daarom is ie nu dus hoger :wink:

Ik probeer juist al vanaf vorig jaar Geen zorgtoeslag meer te krijgen…maar als dank voor al mijn moeite krijg ik nu nog meer toeslag :eh:

@jacsansil wrote:

je hebt nu een verplichte eigen risico van 150 euro per persoon en daarom is ie nu dus hoger :wink:




Precies. Wij dachten eerst ook das veel meer. Maar het klopt wat jacsansil zegt.

ik vind het nogal veel meer 30 euro per maand. dat is 360 euro in het jaar. en de eigenbijdragen samen is dan 300 euro per jaar.



het zal wel klopen als dit bij meer mensen zo is, bij jullie is het ook meer. maar toch hou ik het bedrag maar apart. zet wel op de spaarrekening.

@joseetje wrote:

Ik probeer juist al vanaf vorig jaar Geen zorgtoeslag meer te krijgen…maar als dank voor al mijn moeite krijg ik nu nog meer toeslag :eh:




waarom wil jij geen toeslag dan jose??

omdat ik er geen recht op heb.

Het bedrag wat ik krijg is berekend op mijn inkomen van 2 jaar geleden toen ik alleen maar een studiefinaciering kreeg.

Inmiddels ben ik getrouwd en oke ik verdien nog steeds niets, maar ik geloof echt niet dat ik met wat wij als gezin verdienen recht heb op zoveel toeslag.

heb je al eens een proefberekening gemaakt via toeslagen.nl ?

maar jose… jij bent toch toeslagpartner van randy… dan hoor jij via randy zorgtoeslag te krijgen en niet op je eigen naam… of begrijp ik je nu verkeerd :eh:

Ik word ook helemaal gek van de belastingdienst!!



Wij hebben samen een inkomen dat ver boven de 50000 euro per maand komt en toch hebben wij een brief gekregen met daarin de mededeling dat we recht hebben op zorgtoeslag en kinder…nog iets toeslag…

Dit terwijl we eigenlijk hier geen recht op hebben, nou heb ik netjes het programma stopzetten toeslagen 2008 ingevuld en digitaal opgestuurd…



Vandaag zag ik dat ze zowel kindertoeslag en zorgtoeslag van de maand december hebben gestort… :wall:

ja en wij hebben vandaag alleen de kinderopvangtoeslag ontvangen voor merijn en niet voor Xander :wall:

en dat terwijl we wel een bevestiging hebben ontvangen met bedrag voor 2 kinderen :?

Maakt het dan uit of je 1 of 2 kinderen hebt??? Dat staat er bij de proefberekening niet bij namelijk???

ik heb nog eens berekend, we komen nu op 20 euro meer dan 30 euro wat ik eerder zei. dus het klopt wel.



ik zag dat er ook een topic was over kindertoeslag, ben tenminste niet de enige die de belasting zooooo leuk vind.



groetjes henny

@Anne-marie wrote:

Maakt het dan uit of je 1 of 2 kinderen hebt??? Dat staat er bij de proefberekening niet bij namelijk???




inmijn geval ging het om de kinderopvangtoeslag en niet de kindertoeslag. Daar komen we helaas niet voor in aanmerkingbij de kinderopvangtoeslag maakt eht wel degelijk uit of 1 of 2 kindjes hebt, want voor je 2e kind krijg je veel meer terug…



heb dus net gebeld… hebben ze weer een fout gemaakt en krijgen we de toeslag van Xander pas volgende maand erbij uitbetaald… als je dan vraagt waar ze fouten maken, want ik heb toch aan mijn verplichting voldaan en op tijd mijn wijzigingen doorgegeven… dan krijg je het antwoord, mevrouw u kunt een klacht indienen als u het er niet mee eens bent :twisted: :wall: Dus wordt weer een maand voorschieten

Die extra 20 euro die je krijgt om het eigen risico te compenseren, da’s dus een bedrag dat we nu iedere maand terug gaan krijgen??

:think: beetje apart he? Stel nou dat we geen gebruik maken van de zorg… dus ook geen eigen risico hoeven te betalen… dan krijgen de mensen die zorgtoeslag krijgen dus gewoon een extra bedrag. ( :angel: ík vind het niet erg hoor, maar vind het zo raar t.o.v. mensen die geen recht op zorgtoeslag hebben). Dit (bedrag) komt bijna op hetzelfde neer als de no-claim toch? En die hebben ze net afgeschaft :doh:

Belastingdienst… hou op

Het zit aan de basis al fout

Stel je erft een huis, dan komt de belastingdienst successierecht opeisen. Dus je verkoopt dat huis om de belasting te kunnen betalen. Dat moet uiterlijk 16 maanden na overlijden. Maar wat als dat huis dan nog niet verkocht is? Da’s dan pech, dan leen je maar -tigduizend euro of zo.



Gelukkig storten ze dan wel weer veel te veel geld van de hypotheek terug op het moment. Tenminste dat denken we want het is niet helemaal duidelijk waar die bedragen van zijn. Dat gaat mooi op een spaarrekening rente trekken totdat ze er weer om komen vragen.



Maar ik zou die boel daar gráág eens gaan hervormen.

@Anne-marie wrote:



heb dus net gebeld… hebben ze weer een fout gemaakt en krijgen we de toeslag van Xander pas volgende maand erbij uitbetaald… als je dan vraagt waar ze fouten maken, want ik heb toch aan mijn verplichting voldaan en op tijd mijn wijzigingen doorgegeven… dan krijg je het antwoord, mevrouw u kunt een klacht indienen als u het er niet mee eens bent :twisted: :wall: Dus wordt weer een maand voorschieten




Dat is overal het probleem. De mesnen die de fouten maken zitten niet aan de telefoon. En de telefonistes mogen de klappen opvangen, terwijl zij verder niet veel voor je kunnen doen. :frowning:

Ik werk zelf ook op een klantenservice en soms is dat heel frustrerend. :?

@Coba wrote:

@jet wrote:
@Anne-marie wrote:


heb dus net gebeld… hebben ze weer een fout gemaakt en krijgen we de toeslag van Xander pas volgende maand erbij uitbetaald… als je dan vraagt waar ze fouten maken, want ik heb toch aan mijn verplichting voldaan en op tijd mijn wijzigingen doorgegeven… dan krijg je het antwoord, mevrouw u kunt een klacht indienen als u het er niet mee eens bent :twisted: :wall: Dus wordt weer een maand voorschieten




Dat is overal het probleem. De mesnen die de fouten maken zitten niet aan de telefoon. En de telefonistes mogen de klappen opvangen, terwijl zij verder niet veel voor je kunnen doen. :frowning:

Ik werk zelf ook op een klantenservice en soms is dat heel frustrerend. :?




Precies, wilde ik ook net zeggen.

Ik werk ook als telefoniste en ik kan alleen de woordenregen opvangen en vragen of ik een klacht voor ze kan maken.



Verder kan ik er niets mee…

Huh die Quote is niet van mij??? Maar van Jet!!!

Mijn ervaringen met de belastingdienst vind je hier…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=49346