Bekleding MaxiCosi in de wasmachine?

Ik heb net de bekleding van de MC afgehaald en zie dat die met de hand gewassen moet worden. Daar heb ik eigenlijk geen zin in :oops: en dacht dus: kan hij niet gewoon in de wasmachine op een fijnwas of wolstand?



Edit beheer: huishoudelijk—>keukentafel

hoewel ik daar ook nooit zin in had… heb ik het toch maar op de hand gedaan de keren dat ik het gedaan heb.

Durfde het risico niet te lopen dat de hoes later niet meer zou passen… (en nu hebben wij zelfs een handwas programma op de machine, maar die gebruik ik zeeeeer zelden voor fijne was).

Ik heb de bekleding gewoon in de wasmachine gedaan. Ziet er nog steeds netjes uit! Op 30 graden gewassen, en niet in de droger.

Thnx!

Loes, heb je ook de verkleiner in de machine gedaan?

Noor, hier ook alles, incl. verkleiner in de wasmachine gewassen!



Gaat prima op 30 graden! En idd niet in de droger!

hier ook 30 graden ging prima

Nou, kheb het toch met de hand gedaan. Wilde ook de bekleding van de kinderwagen doen en daar zit een stuk metaal in dat hem in model houdt. En als je dan toch bezig bent…

Kwam er alleen tijdens het wassen achter dat dat stuk schuim ook uit de verkleiner kon :shifty:



Nu ligt alles te druipen op het rek :frowning:



Nou ja, volgende keer gaat het lekker in de machine!



Dank! :-*

Ik heb hem in de machine gedaan 15 graden (30 is de max), en daarna was het goed.

@Noor82 wrote:

Nou, kheb het toch met de hand gedaan. Wilde ook de bekleding van de kinderwagen doen en daar zit een stuk metaal in dat hem in model houdt. En als je dan toch bezig bent…

Kwam er alleen tijdens het wassen achter dat dat stuk schuim ook uit de verkleiner kon :shifty:



Nu ligt alles te druipen op het rek :frowning:



Nou ja, volgende keer gaat het lekker in de machine!



Dank! :-*




oeps ja dat stuk schuin kan er idd uit… als je kindje niet meer in de verkleiner past kan je dat stuk er ook uithalen zodat er weer wat meer ruimte is en je kleine langer met het koppie lekker in die ronding ligt.



Maar het is schoon en droog wordt het echt ook :thumbup:

Heb net de boel toch maar even gecentrifugeerd, want het hing zo te druppen…

wij doen dat zo nu en dan ook in de wasmachine…

jep, gewoon in de wasmachine op 30 graden… gaat prima.



Toen ik overlaatst de maxicosi van de zolder haalde om door te geven aan een zwangere vriendin, bleken de gordeltjes vol weervlekken te zitten… heb ik in bleekwater laten weken en echt alles weer schoon en de gordeltjes niks verkleurd !!

Hier ook in de wasmachine gedaan op 30graden en het ziet er nog steeds top uit!

Ik doe het ook gewoon in de wasmachine op 30 graden en gaat prima!

Hier ook in de wasmachine, alles was niet helemaal schoon geworden (zat heel veel melkspuug in) dus heb het toen nog een keer gedaan en toen zag i er weer fris en fruitig uit.



Ben ook niet zo van de handwas :shifty: :wink: :mrgreen:

Hier nog een anti-handwas iemand :oops: Ik heb het hele zwikkie zelfs op 40 graden gewassen, meerdere malen en het past nog steeds…

:mrgreen: hier ook een mama die de hele zooi in de wasmachine op 40° wast en dan pardoes de droger in! en alles past nog super goed en ziet er netje uit.

deze week de bekleding van de autostoel (priori) ook in de wasmachine en droger en alles past perfect.



(heb eigenlijk nooit naar het ticket gekeken hoe je het moet wassen :oops:, ik vond hem redelijk vuil en dus alles de machines in!)

Ik durfde de bekleding van de autostoel (tobi)niet in de wasmachine te doen, maar moest echt gewassen worden, want dochterlief was ziek en had alles ondergespuugd… Maar ik heb het dus in het babybadje gedaan maar het heeft 3 dagen geduurd voordat alles weer goed droog was. Nu zit er een autostoelhoes overheen en een eventuele volgende keer wordt het dus ook wasmachine!

Ik heb het spul gewoon in de wasmachine gedaan op het handwasprogramma. Wil echt prima, wordt schoner dan wanneer ik op de hand sta te ploeteren en het is niet zo drijfnat, je hoeft niet te wringen, dus ik vind dit echt veel fijner. Doe er ook altijd mijn wollen plaid mee die op de hand gewassen moet worden (stop hem toch met mijn hand in de machine :wink: ).

Het kan ook gewoon in de wasmachine ja. Staat ook zo op het label.
Dit staat op de site van Maxi Cosi zelf:

De bekleding is wasbaar, volgens de instructies op het waslabel. In de gebruiksaanwijzing staat uitgelegd hoe de bekleding verwijderd kan worden.