bekkenproblemen

hai, ik ben nu alweer 34 weken zwanger!!!de tijd gaat super snel en voel me nogsteeds gezond en vol geluk door dat kleine prinsesje in me buik,

alleen heb ik een kwaal die helemaal niet weggaat,die me dwars zit en echt verschrikkelijk veel pijn doet, ME BEKKEN, of teminste ik denk me bekken al die botten vanaf me onderbuik, ik beweeg wel genoeg,

ik heb zoveel pijn als ik even zit of lig en dan weer opsta,

het lijkt wel alsof ze opslot dan zitten, draaien in bed wilt zelfs al niet meer lukken,probeer me groot en sterk te houden om gewoon de dingen te doen die echt nodig zijn zoals huishouden,koken boodschappen,

maar zelfs dat put me helemaal uit terwijl ik vol energie zit,

werken doe ik niet meer,

wie heeft er tips om me bekken weer lekker soepel te krijgen,

of oefeningen om ze niet meer opslot te laten zitten,

of werkt daqt niet zo?

fietsen kan ik niet meer(heb een herenmountainbike)

en zwemmen kan ik niet… :frowning:

alvast bedankt!!! 8)

Ik heb zelf bekkeninstabiliteit gehad in mn zwangerschap en loop er helaas nog steeds mee.



Ik zou zeggen ga naar de dokter en zorg dat je fysiotherapie krijgt hij bij mij wel wat geholpen.

Ik heb er ook last van.

Helaas kan de fysio voor mij niet veel betekenen, ze had al vanaf het begin gezegd : hoe zwaarder je kind wordt (dus hoe meer groeit) hoe meer het pijn kan gaan doen.



Wel masseert ze mijn rug, zodat het wat verlichting geeft.



Enige wat je kan doen is, zorg dat je blijft bewegen, maar ook voldoende rust neemt. Sterkte !

bedankt voor de informatie,

moet ik ervoor naar de dokter of kan de verloskundige mij ook doorverwijzen?

ik denk dat de fysio wel ideaal is,

ik hoop dat het helpt.

:slight_smile:

Ik heb bij de dokter een verwijsbriefje gehaald en daarbij doorverwezen.

Ik hoop ook echt dat het je gaat helpen !

je hoeft geen verwijsbriefje meer te halen voor de fysio. Wel even checken bij de verzekering welke fysio daar bekend is in je omgeving (en hoeveel behandelingen er betaald worden, een verwijzing van de ha maakt hierbij niet uit).



Ik had ook bi tijdens mijn zwangerschap en mijn zoontje is nu 2 en het is helaas nog steeds knudde en hoewel het al wel wat beter gaat, is me al wel verteld dat het nooit meer echt goed gaat worden. Ze zijn daarvoor teveel bewegelijk en regelmatig “schieten” ze scheef en zitten ze weer tegen een zenuw aan te drukken … au.

ik hoop dat het vergoed word door mijnn verzekering ik ben verzekerd bij OZ. en heb maar een basis verzekering

moet ook de bevallingskosten en kraamhulp betalen.

dus hoop dat ze dit wel helemaal vergoeden

anders blijf ik wel metpijn lopen :roll:

bedankt!! :vlinder:

Ik heb er ook behoorlijk last van. Ben al naar de fysio geweest en die heeft me wat oefeningen gegeven om m’n spieren wat te versterken. Helpt niet enorm maar wel wat. Verder wel blijven bewegen, maar neem ook vooral op tijd rust. Mijn credo is nu: als het niet gaat dan gaat het niet. Simpel. Ik heb al pijn, het hoeft niet nog erger.



Overigens heb jij het idee dat je op slot zit, maar het tegenovergestelde is waar: je zit nu juist losser in je gewrichten dan ooit!

Vraag aan een fysio simpele truukjes die je kunnen helpen makkelijker te bewegen (bijv. met uit bed komen, bukken, omhoog komen uit een stoel e.d. ) Ik ben maar 2x geweest en heb die oefeningen gekregen. Het hoeft dus geen dure aangelegenheid te worden.



Succes en sterkte!

@mamalena wrote:

Ik heb er ook behoorlijk last van. Ben al naar de fysio geweest en die heeft me wat oefeningen gegeven om m’n spieren wat te versterken. Helpt niet enorm maar wel wat. Verder wel blijven bewegen, maar neem ook vooral op tijd rust. Mijn credo is nu: als het niet gaat dan gaat het niet. Simpel. Ik heb al pijn, het hoeft niet nog erger.



Overigens heb jij het idee dat je op slot zit, maar het tegenovergestelde is waar: je zit nu juist losser in je gewrichten dan ooit!

Vraag aan een fysio simpele truukjes die je kunnen helpen makkelijker te bewegen (bijv. met uit bed komen, bukken, omhoog komen uit een stoel e.d. ) Ik ben maar 2x geweest en heb die oefeningen gekregen. Het hoeft dus geen dure aangelegenheid te worden.



Succes en sterkte!


ja dank je wel…

ik hoop dat het over gaat…

vaak heb ik er last van in de avond,

als ik even op de bank heb gelegen en weer opsta dan kan ik dat helemaal niet,

het draaien en opstaan uit bed lukt niet…

ben wel bang dat ik na me zwangerschap er last van blijf hebben,

hebben je bekken ook iets met je bevalling te maken???

als je geen pijnlijke bekken heb gaat de bevalling dan iets soepeler???

heb ook last van dat er lijkt of er geen bloed meer door me benen stroomt, dan staat er dat ik met me benen omhoog moet gaan zitten maar dat gaat zooooooo moeilijkk…

maar jaa…

8) :vlinder: