Voor de dames die na de bevalling nog lsat hebben, is dat dan cyclus afhankelijk? Dat e merkt op een bepaald punt in je cyclus dat zoiets opspeelt?
En had het geven van bv na de bevalling invloed op de bekkeninstabiliteit (blijft het dan langer ofzo?)
In de eerste maanden na de bevalling was het nog niet cyclus afhankelijk, had het er ‘gewoon’ nog continu last van. Met 8 maand werd ik voor het eerst weer ongesteld, met 11 maanden was ik zo goed als klachtvrij. Behalve als ik ongestels moest worden, dan toch vaak weer een dag of 3 last (en bij teveel inspanning echt pijn).
Bv houdt wel bepaalde hormonen in stand, maar niet de hormonen die er in de zw.schap voor zorgen dat je bekken verweekt… daar zijn de diverse medici het dus nog niet over eens of dit wel of geen invloed heeft op bekkenklachten of niet.
Zelf gaf ik na die 11 maanden nog steeds bv tot voor kort en de klachten waren dus wel (zo goed als) weg.
:hug: Tijdens de zwangerschap van T.ygo ook veel bekkenpijn gehad. Ben toen naar mensendiek gegaan met 16 wkn ofzo omdat het niet meer ging. De oefeningen hielpen wel iets maar later in de zwangerschap werd het alsmaar erger.
Omdraaien in bed :thumbdown: dat deed zo’n pijn Alleen op de fiets (als ik eenmaal zat :roll: ) kon ik me nog eenklein beetje verplaatsen…lopend was een drama.
Na de bevalling was het helaas niet meteen over. Nu is het grotendeels weg maar heel soms bij vlagen voel ik het weer. Idd vaker tijdens de stopweken of als ik teveel gelopen of getild heb.
Een dag lopen hakt er nog steeds in hier…voel het dan in mijn onder rug en heupen.
Sterkte meiden en hopelijk zijn jullie snel van de pijn verlost :hug: :-*