hoi allemaal,
ik ben nu 39+3 weken zwanger van ons 1e kindje.
sinds n paar dagen heb ik echt onwijs van mn bekken, kan niet meer dan 15 min. op 1 zij liggen, dan gaat t echt zeer doen.
paracetamol helpt niet echt, vannacht geprobeerd.
iemand nog andere tips ??
behalve bevallen
Wat vervelend! Dat kost je echt je nachtrust he?
Wat ik wel deed tijdens die laatste weken: met kussens slapen. Tussen mijn knieen of tegen mijn buik.
Misschien is dat wat?
Ik hoop voor je dat je kindje snel komt, dan kun je weer heerlijk slapen (behalve dat je er dan s’nachts weer uit moet )
Wat net gezegd is, met kussens slapen, dat helpt over het algemeen wel. Je moet dan zorgen dat als je op je zij ligt en een kussen tussen je knieen hebt en onder/tegen je buik je ene knie op precies dezelfde hoogte als je heup zit (van de zijkant bekeken op 1 lijn dus), dan is je bekken in balans en heb je minder/geen last. Heeft bij mij de eerste x goed geholpen en nu ook weer!
Sterkte met de laatste loodjes! :hug:
En op je rug liggen, knieen omhoog trekken en dan je benen (met hulp van je handen!) naar buiten laten vallen. Zodat je in een soort kikkerstand ligt. Dit is heel fijn en goed voor je bekken.
Bij alles wat je doet ook onthouden: voeten naar buiten, knieen naar buiten.
Traplopen vermijden, zwaar tillen en bukken net zo.
Google eens op Cecile Röst!
Succes!
En op je rug liggen, knieen omhoog trekken en dan je benen (met hulp van je handen!) naar buiten laten vallen. Zodat je in een soort kikkerstand ligt. Dit is heel fijn en goed voor je bekken.
Succes!
Succes!
thnx allemaal voor jullie reacties, net bij de vk geweest en die adviseert ook de kussens, paracetamol (3x2) en rust rust rust
een voedingskussen vind ik ideaal, die kan je helemaal goed om je heen vouwen…
sterkte nog ff