Bekkenklachten

Ben bijna 24 weken zwanger, en heb sinds een aantal dagen, vooral pijn net boven mn stuitje.

Beetje uitgelegd aan de vk, en moet dus fysio. Geen probleem, maar er is pas over n week plek…

Iemand tips om alvast n beetje minder pijn te krijgen?

Ik heb even voor je gezocht op youtube. Deze kwam ik tegen: http://www.youtube.com/watch?v=8dGZg3EYho0 Het is voor mij alweer een tijdje geleden. Maar de meeste oefeningen die ze daar laten zien herken ik wel van mijn vorige zwangerschap. Ik denk alleen dat ik meer heb gehad aan het los masseren dat de fysio toen een paar keer heeft gedaan. Maar je kan hier op zich alvast voorzichtig mee starten.

Sterkte! :hug:

Ik heb bij mijn beide zwangerschappen bekkenklachten gehad. Inderdaad oefeningen doen om de bekkenbodem en je diepe buikenspieren te trainen maar eigenlijk ben je daar met 24 weken al iets te laat mee. Je kan wel proberen om erger te voorkomen.

Wat wel absoluut een regel was waar ik me aan moest houden is afwisseling in bewegingen en houdingen. Dus probeer niet te lang te zitten/liggen als je pijn hebt. Even 20 minuutjes liggen en dan weer even gaan lopen enzo. Als je te lang ligt gaat het alleen maar meer pijn doen als je dan weer op moet staan. Ook warmte is prettig om pijn te verlichten.

Veel sterkte, hopelijk blijft het binnen de perken en kan de fysio je goed helpen.

oh ik zie trouwens dat je waarschijnlijk al lang geweest bent maar goed bovenstaande blijft van toepassing :wink: