bekkenklachten

ik ben bij de audste ingeleid uit eindelijk om dat mijn lichaam het niet meer trok met de bekken klachten die ik had.

ik kreeg er toen na de drie maanden al last van en ben er dom genoeg mee door gelopen om dat we een nieuwe huis hadden gekocht en ik moest en zou het af hebben voor de bevalling.

met 20 weken moest ik meer bed rust nemen en heb me daar niet aangehouden en uit eindelijk kreeg ik met 32 weken weeen en ben me toen echt koest gaan houden en op bed beland.

toen ben ik met 38 weken ingeleid het was dat of een rolstoel.

bij de tweede heb ik wel wat last van gehad maar met een bekkenband en fisio was het prima te doen.

bij de derde nergens last van gehad echt nergens last van.

en nu wel weer gisteren belande ik in het ziekenuis bij de vk want ik had harde buiken gelukig geen ontsluiting maar ik mag niet meer tillen en moet echt rust houden en hou me er ook echt keurig aan.

vooral niet eigenwijs zijn en neem je rust want je kan hier de rest van je leven last van houden als je dat niet doet.

alles kraakt nu ook in bed en omdraaien is een hel en steets heb ik het gevoel als of mijn been blijft staan en de rest wel mee gaat.

hoihoi

Ik heb al sinds mijn 16de bekkeninstabiliteit. Dit is gekomen door een misstap met een outdoorrugtas op. Nadat ik mijn nieren verknald heb door op advies van de ha ibripufen te slikken en 10 jaar met pijn te hebben gelopen ben ik naar de chiropractor geweest. Twee behandelingen en ik was zo goed als pijn vrij.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ook bij haar onder begeleiding geweest en ik heb nauwlijks last gehad. En nu ik zwanger ben van de tweede ben ik er ook weer naar toe gegaan.

Ik had al klachten omdat ik te lang niet geweest was (ja ik weet het domdom) Dit gaat ze nu in 4 weken rechtzetten en dan blijf ik bij haar onder controlle. Tijdens de zwangerschap wat vaker en daarna ongeveer 1 keer per half jaar als onderhoud.

Ik heb ook fysio enz gehad maar niks heeft me zo geholpen als de chiropractor.

Je krijgt afhankelijk van je zorgverzekering een gedeelte of helemaal vergoed.

veel sterkte

groetjes

marlies

Ik heb sinds week 9 last van mijn bekken.

Volgens mijn HA kun je last hebben aan de achterkant van je bekken bij het staartbeen, of aan de voorkant bij je schaambeen.

De pijn aan de achterkant zal binnen een paar weken stabiliseren en met fysiotherapie oid is er goede hoop op vermindering. De pijn aan de voorkant is echter niet goed te verhelpen. Deze wordt ook erger naarmate je zwangerschap vordert.

Ook kan de oorzaak vooral hormonaal zijn, wat betekent dat je het meest last hebt van je bekken tijdens drie pieken: ong 12 weken, 25 weken en vanaf 35 weken. Tussen de pieken moet het iets minder worden. Dat geeft hoop! Maar als je bekken gewoon zwak is, tja, dan heeft het niet zoveel met je hormoonspiegels te maken.

Ik merk trouwens dat mensen erg verdeeld zijn over bekkenbanden. Mijn HA zei deze alleen bij uiterste noodzaak te gaan dragen, de fysio zei het gewoon bij pijn te gebruiken. Hm, de gyn nog maar eens vragen dan ;).

Sterkte meiden en hopelijk valt het allemaal nog mee!!