Bekkenklachten al vanaf 8 weken bij de derde

Zijn er hier meer die bij de niet-eerste :mrgreen: al zo vroeg bekkenklachten hebben?

En hoe ga je daar dan mee om, gelijk fysio of iets of zelf oefenen, meer rusten of juist wandelen ofzo??

ja ik kreeg er bij de 2e met 12 wkn en met deze zwangerschap ook al rond de 10 wkn last van.

Meteen weer begonnen met de oefeningen die ik in de 2e zwangerschap van de bekken fys. had gekregen en een aantal behandelingen van haar gehad.

Ook meteen m’n werk aangepast (ik had staand werk, lange uren achter elkaar) dmv m’n uren beter te verdelen en het thuis toch al snel rustiger aan te doen hield ik het langer vol.

Ik ben redelijk goed mobiel gebleven, sommige dagen beter als andere.

Niet te lang aan tobben.

Ook ik heb nu al last van mijn bekken… :frowning:

Ik doe rustig aan, maar ga binnenkort wel aan therapie beginnen, als het snel verslechterd…

Hopelijk blijft het zoals het nu is, dan is het nog wel draaglijk.

Ik doe ook de oefeningen die ik bij de vorige zwangerschap gekregen heb, daarom kijk ik het eerst nog even aan, voor ik weer aan therapie ga beginnen.

Bij mijn oudste 2 nooit klachten gehad… zw.schap erna (die liep helaas verkeerd af) had ik pijn die ik toen nog niet kon plaatsen, maar in de zw.schap van de jongste al snel achter kwam dat DAT nou bekkenklachten waren… vanaf een week of 9/10 had ik er al last van en dat werd in de loop van de zw.schap erger.

Ben na een tijdje richting fysio gegaan oa voor oefeningen omdat ik dus niet eens meer uit mijn stoel kon komen laat staan met 2 kinderen richting school…

Op het eind kon ik weinig meer ondanks fysio, fysio zelf vond het toen ook niet meer baten, na de bevalling ben ik na een tijdje wel weer heen gegaan.

Ja, hier ook. Eigenlijk vanaf het begin heb ik weer last.

Probeer rustig aan te doen en elke dag even te gaan rusten. Verder is het nog niet zo heftig dat ik fysio nodig heb. Maar mocht het snel minder gaan, bel ik wel meteen.

Hoe is het inmiddels met jullie?

Mijn bekkenklachten zijn iets verminderd, zelfs na twee dagen beurs in nog geen week tijd.

Hopelijk blijft het zo want ik heb helemaal geen zin in fysio… het rgeelen eromheen natuurlijk…

AU hier 9 weken zwanger en ook al last van me bekken :eh:

ik dacht niet nu al en nu zie ik dit topic ben dus niet de enige.

ben er helemaal niet blij mee ben nu ziek thuis van wegen het spugen en straks mss door me bi

zullen ze niet leuk vinden :?

hier ook klachten

Nu ben ik toch al wat flexibeler aangeled maar nu doet het echt zeer.

Zelfs mijn ischias speelt weer op …en dat bij 8 weken al. dus dat beloofd nog wat.

Ik probeer gewoon niet te lang in dezelfde positie te zitten/liggen/staan en wandel toch wel veel tot het zeg maar te zeer gaat doen.

Ik weet het anders ook niet…

Toch fijn om het hier te delen.

Bij mij speelt het ook weer op, en ik weet geen duidelijke oorzaak.

Misschien 's nachts te lang in dezelfde houding gelegen…

Ik heb van Anita zo’n positiebroekje met verstevigende band, maar ik denk dat die nog een beetje groot is :think: Hoewel, het is niet zo’n babybelt een een flap over je buik, dus ik zal eens proberen.

AU kan smorgens niet meer slapen van de pijn alles doet zeer :cry:

zal het maar even aan geven bij de vk en hopelijk kan ik wel normaal werken na dat de misselijkheid weg is heb geen zin om vanaf week 7 tot eind thuis te zitten :snooty:

heya!

Ja hoor, hier vanaf 8 weken alweer last ervan. Maar goed het is ook zo dat ik ook ischias heb dat verergerd de hele zooi wel.

Ik ben altijd actief gebleven en goed naar mijn lichaam geluisterd. Ik heb goede en slechte dagen. Maar ook in de slechte dagen blijf ik mij bewegen, als ik ga zitten dan ‘roest’ ik echt vast.

Wat bij mij helpt is elke dag een 30 min op de hometrainer te fietsen. Niet zwaar fietsen gewoon die beweging doet mijn benen enorm goed! :thumbup:

suc6 in ieder geval. Ik kan je pijn helaas voorstellen, ik zit ook al thuis in de ziektewet sins ermm …25 weken ofzo… :?

Vervelend meiden!

FkaV ik geloof ook dat in beweging blijven wel goed is.

Ik zal eens kijken of ik de titel kan aanpassen, want ik bleek minder ver te zijn, dus ook eerder de bekkenklachten, ook vanaf 8 weken.

Ik heb nu ook last van mijn bekken, vanaf een week of 8. Afgelopen week werd het me te pijnlijk en ben ik naar een fysio gegaan. De oefeningen die ik na mijn eerste bevalling heb gekregen, zaten niet goed genoeg in mijn geheugen. Het is maar goed dat ik ben gegaan. Een van mijn heupen wil niet goed kantelen, waardoor veel bewegingen uit evenwicht zijn. Ik heb gericht oefeningen gekregen om mijn rechterkant weer in goede positie gekregen.

Mijn advies: toch even bij de bekken fysio langsgaan om te laten kijken wát er precies aan de hand is en zodat je gerichte oefeningen krijgt.

Ik ben 1 keer geweest, komende week nog een keer en daarna geen afspraken meer, maar mag ik zelf bellen als ik denk dat eht nodig iz.

sterkte allemaal.

Shalom

Het is mijn eerste, ik ben pas 5 weekjes, en loop als als een gans… :frowning:

Als ik ook maar ietje langer loop krijg ik pijn, loopt helemaal door tot mijn benen.

Ik heb helaas al zwakke banden, en zusjes hebben standaard al onderrug&bekkenpijn door verkeerd staan, ik heb er helaas nu ook last van…

Maar ik ben toch al zo duizelig en flauw dat ik toch al niet loop…

alleen in de auto stappen, bij het strand uitstappen, een duik nemen, weer in de auto, en voor de deur weer uitstappen en naar de bank strompelen… :frowning:

Met boodschappen doen loop ik dus als een 9 maanden zwangere gans… helaas… ik zal het gelijk aankaarten bij de VK woensdag

Ik heb ook al veel last van mijn onderrug en twijfel of het bekken kunnen zijn. Ik ben nu 13 weken. Misschien toch de vk eens vragen binnenkort of het kwaad kan en of ze tips heeft.

@2streepjes… ik schrok net even: naar het strand, zwemmen… en dat in maart??? Maar zie dat je op Curacao woont! :smiley: Dan snap ik het wel. Lekker hoor.

2streepjes,

Wat een lage bloeddruk, daar zul je je duizelig en moe van voelen. Misschien kunnen multi-vit je helpen. Ik heb minder krampen/ spierpijn in mijn benen sinds ik extra calcium met vitamine D krijg.

Sterkte.

Shalom