Bekkeninstabiliteit

Dank meiden :-



Ja, rustig aan doen doe ik wel Malies. Mijn lichaam doet op het moment zo ontzettend veel pijn dat ik nog maar weinig kan. (enige waarbij mijn lichaam, mijn bekken, nu geen pijn doet is liggen op de bank…)



Pff lastig hoor! Maar eens zien hoe we hier een goede weg in vinden!

Jullie dank i.e.g. voor alle adviezen en tips! Daar kan ik zeker iets mee! :-

@Heleen wrote:

@Ziet wrote:
yep, debbie, ik bedoelde inderdaad die situps.

de schuine kun je wel doen idd.




tijdens de zwangerschap is het beter geen sit-ups te doen toch?



en direct na de bevalling ook niet, weet niet meer waarom maar ik mocht het echt niet van mijn fysio, ze voelde steeds op een bepaald punt bij mijn borstbeen zolang dat nog zacht aanvoelde was alles nog verweekt en de buikspieren die wijken nog niet aan elkaar gegroeid, als dat plekje weer hard voelde mocht het weer…






:mrgreen: ja dat klopt, het stond er een beetje onduidelijk,

de situps kun en mag je niet doen

de schuine mogen wel

En die schuine heb ik gekregen van de fysio toen. Maar die waren voor mijn niet zo’n succes. En Heleen, het is niet zo dat je de schuine als sittups zijnde doet. De schuine kan je doen door 1 knie op te trekken, je armen er om heen te slaan en met je knie duwen en met je handen trekken. Dus geen sittups dus :wink:

@Debbie & Lana wrote:

En die schuine heb ik gekregen van de fysio toen. Maar die waren voor mijn niet zo’n succes. En Heleen, het is niet zo dat je de schuine als sittups zijnde doet. De schuine kan je doen door 1 knie op te trekken, je armen er om heen te slaan en met je knie duwen en met je handen trekken. Dus geen sittups dus :wink:




dat kan ik me herinneren van de nagym, na daphne ja die oefening.

we moetsen erbij liggen op een matje op de grond…

dat gaat me niet lukken, ik kom nooit meer overeind als ik eenmaal op d egrond lig hahaha :mrgreen:



ik ga straks na de bevalling bij mijn fysio weer met medifit beginnen, trainen onder begeleiding van een fysiotherapeut, dan krijg ik een training die helemaal afgepast is op mij en mijn conditie en klachten :thumbup: ik ga den 2 x per week …

volgende week even kijken wat de speciale fysio nog voor me heeft :thumbup:

Ik weet dat ik bij Lana vrij snel van de bi af was trouwens. Is dat gewoon geluk of hoort dat ook zo? Ben vannacht weer 2x wakker geweest van de pijn. Het is nu zo dat ik blijkbaar wakker wordt als ik moet gaan draaien. Ik ben blijkbaar heel bewust van het feit dat ik niet meer zomaar ineens kan en wil draaien omdat anders mijn schaambot over elkaar glijden. Dus óf het is 's ochtends stijf wakker worden óf 's ochtends iets minder stijf wakker worden en 's nachts wakker omdat ik dan ga draaien :?



Wordt nog wat want ik moet nog ruim 2,5 maand :?

2x Deb… ruilen?

Hier elk uur voorbij zien komen, zoals al heel de week het geval is. :frowning:

Werkelijk alle bewegingen die ik maak, doen pijn. Ik kan niet eens meer normaal lopen, zitten, liggen, staan etc etc etc.

Vandaag efteling, k ga in de rolstoel… anders mag ik van de fysio niet heen.



Voor jullie dikke :hug: Deb en Heleen

Anna :hug: :hug: Als het een beetje mee zit wordt de pijn iets minder door de fysio.



Maar meis… veel plezier in de efteling!

Dat hoop ik, mag dinsdag weer ernaartoe! Ga dan ook nog even het fijne vragen over het stukje tillen etc. Van John mag ik al niks meer :wink: die rent zich het apezuur. Arme vent :hug: Gaan dus ook druk bezig met hulp voor ons in huis.

Hoop zoo dat de fysio gaat werken, de pijn zit er nu namelijk constant… 24 uur per dag. Niet leuk! Maar goed, gaat goed komen, we gaan bikkelen! :mrgreen:



En dank je wel! Lang geleden dat ik daar geweest ben, dus ben benieuwd :inlove:

Jij ook fijn weekend! :-*

dank je anne, veel plezier vandaag…



ik kan er erg goed mee omgaan, heb het al zo lang he? ik weet precies hoe en wat ik kan doen en wanneer stoppen…straks als ik wat verder ben komen mijn ouders me meehelpen met poetsen, gewoon meer voor de gezelligheid :inlove:



ik ben allang blij dat ik niet meer beroerd ben en niet meer hoef over te geven, dat heb ik bij Myrna bijna 40 weken gedaan :sick:

Vraagje… Debbie en Heleen. Hebben jullie bij vlagen de pijn of ook constant?

Ik heb dus gewoon nog altijd 24 uur per dag pijn. Wat ik ook doe.

Vandaag stukje wezen autorijden, gingen naar Cheyenne, maar oh my god, wat een pijn! :cry: Zelfs de bocht door, alles verschuift dan natuurlijk, maar deed zoo zeer. In- en uitstappen was drama. En ik waggel ook al zo erg. Net een eend die zn plas probeert op te houden ofzoiets :lol:

Hier ook iemand die pijn in bekken heeft, meestal 's avonds na werk dan is de pijn wel constant vaak bij schaambeen.

Ik moet eigenlijk ook naar Fysio maar ben eigenlijk te lui om te gaan.



Goed dat je al minder doet dat is eigenlijk het beste veel rusten en zo min mogelijk tillen :hug: :hug: :hug:

Als de bi bij mij heel erg is, voel ik het ook 24 uur per dag. Op dit moment is het iets afgezwakt en beperkt tot elke beweging die ik maak. Dus het wordt wel iets minder, maar ik weet, als ik morgen ben wezen werken, dan verrek ik weer van de pijn.



Dat autorijden pijnlijk is kan wel kloppen hoor. Zodra je je koppeling wil indrukken gaat je bekken uit zijn stabiele stand. Een bocht door? Je bekken wordt dan aan 1 kant meer belast dan de andere kant. Een hobbel? Je zit niet meer stevig op je stoel, dus je stabiliteit in je bekken is weg. Heel normaal dus dat het pijn doet.



In en uitstappen… dat doe je op een andere manier dan je gewend bent. Men neme 1 plasticzak, legt deze neer daar waar je wil gaan zitten. Ga dwars op de stoel zitten, zoals je ook op een gewone stoel gaat zitten dus bekkenspieren aanspannen en zakken maar, zo ga je zitten met beide benen buiten de auto. Til nu beide benen omhoog en draai in de goede houding. De draai is nu makkelijker om te maken omdat je op de plasticzak zit. Trek nu de plasticzak onder je kont vandaan, anders vlieg je met een bocht uit je stoel :mrgreen:



Wat betreft dat waggelen… probeer zo veel mogelijk dat waggelen te voorkomen. Je kan beter langzamer (ja nog langzamer dan een slak dus :wink: ) lopen dan dat je gaat waggelen. Door het waggelen beperk je je bewegingen tot bepaalde spieren en worden andere spieren slap zodat je meer last van bi gaat krijgen.



Hoop dat je zo wat beter uit de voeten kunt in de auto en waggelend :mrgreen:

@Anne en Sam wrote:

Vraagje… Debbie en Heleen. Hebben jullie bij vlagen de pijn of ook constant?

Ik heb dus gewoon nog altijd 24 uur per dag pijn. Wat ik ook doe.

Vandaag stukje wezen autorijden, gingen naar Cheyenne, maar oh my god, wat een pijn! :cry: Zelfs de bocht door, alles verschuift dan natuurlijk, maar deed zoo zeer. In- en uitstappen was drama. En ik waggel ook al zo erg. Net een eend die zn plas probeert op te houden ofzoiets :lol:




Ik heb deze keer denk ik veel geluk (mag ook wel een keer vind ik , gezien de vorige zwangerschap :angel: ), en nu profijt van al het trainen, want ik heb niet constant pijn, als ik teveel heb gedaan op een dag dan wel, dan duurt het ook een paar dagen voordat de pijn weggezakt is, daarbij ik heb ik op tmoment geen baan, dus kan alles in mijn eigen tempo doen en heb dus die extra belasting niet van erbij werken niet.

Maar zo gewoon als ik goed oplet wat ik doe en goed naar mijn lijf luister, dan is het een zeurende pijn, op de achtergrond aanwezig, heb ik geen last van…ik merk het wel meteen als ik te lang zit en te lang sta, in beweging blijven is voor mij echt het beste, afwisselend met steeds tussendoor even zitten…



Ik kan op zich heel goed met de pijn omgaan, kan me herinneren van de vorige zwangerschap dat ik steeds zo gefrusteerd en zo boos was hierover, daarna ook toen ik nog steeds die klachten had/bleef houden.

Bij de vorige zwangerschap had ik dus wel constant hele erge pijn…

Dank je wel! :-

K zal er aan denken, en idd, tjee wat moet ik dan langzaam lopen :oops: :mrgreen: Dat van die auto :thumbup: ga eens een zak in de auto leggen, heb ik hem altijd bij de hand. Ga al heel weinig, maar zondags ‘moet’ ik, dan gaan we naar Cheyenne en we passen met ons alleen niet in 1 auto :? (moeten maar eens nodig een grotere auto aanschaffen, dan hoef ik niet meer te rijden :mrgreen: )



Dank je dank je dank je! :-

Heleen, fijn dat je nu dan minder last hebt!

En jij dus ook nog wel vaak aanwezige pijn.



Gatsie, echt, nooit geweten wat BI was, en gun het niemand.

:hug:

hier nog een klantje…



( was het in de uitverkoop ofzo???)





ik kreeg ook nog de tip om op bed te gaan liggen (op de rug) en dan de voeten op te trekken naar de billen en dan langzaam de knieën naar buiten te laten zakken…en dan weer langzaam omhoog…dit een paar keer tot de pijn afzakt…



verder heb ik niet die schuine situps gehad??? misschien ben ik al te ver heen ofzo…

ik heb nu nog vakantie na mijn vakantie ga ik een weekje werken om daarna te beslissen of ik nog kan werken of niet meer…ik vrees het 2e…gezien ik op de babygroep van KDV werk…





dames sterkte en hopelijk na de bevalling weer stabiele bekken voor ons :hug:

hey hey

ik heb zelf ook last van me bekken

het trekt naar me benen en dan vooral me rechterbeen

kon laatst bijna niet meer lopen toen trok het ook in me linkerbeen

wil vandaag even fysio bellen moet zoiezo vanwege me rug

soms trekt het ook naar me schaamstreek

maar vooral naar me onderrug en benen

wat is dit denken julie?

zal het bekkeninstabiliteid zijn?

gr mariska

lijkt er wel op.



doe rustig aan en gebruik de tips die hier staan… de fysio zal je meer kunnen vertellen…

want niet iedereen heeft dezelfde oefeningen nodig…elk lichaam is immers anders.

hey hey

ok dank je

ja moet gewoon even horen wat de fysio zegt straks

Anna, hoe is het dagje Efteling geweest?