Bekkeninstabiliteit en tweede kindje

Ik begon er al over in een ander topic, maar ik wil niet inbreken in de vragen van de topicstartster.

Ik heb in mijn zwangerschap flinke b.i. gehad, kon op het laatst moeilijk meer lopen, veel pijn, kwam de deur niet meer uit, geen trap lopen, en andere ellende.

Nu geen bekkenpijn meer 8,5 mnd na de bevalling, maar nog wel fysio, wegens overbelaste spieren die de b.i. compenseren.

We willen in de toekomst ooit nog wel en kindje, nu nog niet, maar ben bang dat ik het nooit “durf”, of bang dat ik in de kreukels blijf…

Iemand hier ervaring mee, of gehad? Gekozen voor nog een kindje, welke gevolgen?

Alvast heel erg bedankt!

Zie banner! :wink:

Bang ben ik ook… Van meet af aan… Maar de wens voor nog een kindje samen met mijn man is zo sterk… Ik neem het risico, met in mijn achterhoofd dat de ergste pijn tijdelijk is, en weer weg is zodra ik bevallen ben… :pray:

Bij mijn derde ernstige bekkenklachten gehad (vanaf 10 weken veel liggen, nauwelijks lopen en veel pijn). Na de bevalling een jaar gerevalideerd, toen zei de revalidatie arts dat ik ermee moest ophouden omdat het geen zin meer had :frowning:

Onverwacht zwanger van kind 4, weer veel klachten, vanaf een week of 10. Na de bevalling ging het wel veel beter, na 6 weken kon ik hetzelfde dat ik bij kind 3 pas na een jaar kon.

Helemaal klachtenvrij was ik pas na een jaar of 3, alleen bij rennen of heel zware klussen voelde ik mn bekken nog wel eens.

Nu opnieuw zwanger en bijna geen klachten (alleen als ik verkeerd gelegen heb bijvoorbeeld, maar dat gaat dan vrij snel weer over).

Het kan dus heel erg verschillen per keer…

Bijzonder dat het zo kan verschillen! Had ik niet verwacht.

oow die angst heb ik nu ook… gelukkig de laatste fysiopeut heeft me goed uitgelegd hoe ik moet stabiliseren… de eerste peut die ik had had mij dat nooit uitgelegd…met gevolg hele zwangerschap en een heel jaar met bekken pijn gelopen tot ik de nieuwe peut ontmoete.

maar nu in een ander huis met trap en misschien zwanger of in de toekomst ben ik wel bang hoe het dan gaat verlopen…

ik kkon toen al niet meer lopen en ben heel bang dat ik straks een rolstoel en krukken nodig heb :frowning:

het gaat nu eindelijk 3 maanden goed met mijn bekken dankzij de goeie oefeningen en het leren stabiliseren van mijn bekken